miercuri, 31 august 2022

Dan Salapa - Poezii de Dan Salapa

 




Poezii de Dan Salapa



~*~


1.

Iubito!

Mă plimb cu sânii-ți bosumflați

de mână!

Mă plimb cu inima-ți

de mână!

Mă plimb cu mâna ta

de mână!

 

 

Mă plimb cu trupul tău

de mână!

Mă plimb cu părul tău

de mână!

Mă plimb cu ochii tăi

de mână!

Mă plimb cu genunchii-ți

de mână!

Mă plimb cu gleznele-ți

de mână!

Mă plimb cu gambele-ți

de mână!

Mă plimb cu gura ta

de mână!

Mă plimb cu călcâiele-ți

de mână!

Mă plimb cu șoldul tău

de mână!

Mă plimb mereu cu tine

de mână, dar...

ca toate acestea să poarte un nume,

cineva le-a zis simpul de... invers... AGNAT!

 

 

 

(Parodie, 1)

 

Auzi, femeie!

Mă plimb peste tot ca belferul,

mă plimb

pe unde-mi place,

deci nu mai sta bosumflată

ca o zăpadă fără albul necesar,

sunt călătorul fără frontiere

prin anatomia trupului tău,

dă-mi pace, femeie,

şi nu fă

pe controlorul cu mine,

circul fără bilet,

ca un circ ambulant,

n-am nici bani de amendă.

 

Auzi, femeie!

Gara e pentru mine

ce e trupul tău pentru tine,

şi dacă vreau

mă spânzur cu o şină

de cale ferată,

fereşte-te că vin

în viteză

sentimentală maximă,

şi-am să trec prin tine

ca Rapidul prin Ciulniţa!!


 

2.

Iubito!

Bruma

cu zăpada-n cârcă

urcă-n catedrala

sufletelor noastre.

 

Mereu am încercat

să-mi fac singurătatea

mai mică.

 

Înfiorat,

de gâtul aerului

îmi așez

ștreangul.

 

 

Parodie, 2

 

Fătuco!

Zise Busu la Meteo

că astăzi e brumă,

şi să ne luăm galoşi

antidepresivi,

fă şi tu o ţuică fiartă,

am, aşa, un chef

de una mică

şi fierbinte,

mică de tot,

să n-o vadă nici

singurătatea asta,

rece ca un ţoi de gheaţă,

care mi s-a strecurat în suflet

ca o rostocuţă,

să-mi fermenteze, pe-ndelete,

dorul de ducă,

poposit acolo,

ca un dop de aer

imposibil de respirat.

 

 

3.

Iubito!

Zburdalnicii zefiri

ni s-au sechestrat

sub zăvoare

caustice.

 

Noaptea gânditoare

ne adoarme-n

palma sufletului,

iar pe terasa

somnului

moțăie luna

cu umbrele noastre

în mâini.

 

 

Parodie, 3

 

Muiere!

Ia vezi ce faci

cu soda caustică,

pune-o sub zăvor,

că poate mi-e sete la noapte,

şi, buimac, somnambul,

o preiau cu palmele setei,

o sorb ca pe-un suflet

moţăind dulce

la o terasă, vara,

de nu mai rămâne

nici umbra din mine,

darămite din spinarea ta,

când ţi-oi zburătăci pe ea

vreo trei-patru... zefiri

pentru neglijenţă în serviciu!

 

 

4.

Iubito!

Bat la poarta

„Citadelei cavalerilor lirici”

cu toiagul de crin!

 

Am câteva speranțe necheltuite

și vreau să le vând!

 

Să le vând, căci de cumpărat,

nu mi le cumpără... nici gratis.

 

Poarta grădinii nu mi-o deschide

decât vântul

și o face și ăsta

doar în zile de post

şi în celelalte, fără...

 

Azi, m-ai enervat!

 

 

 

Parodie, 4

 

Iubi!

Ieşi, odată, la fereatră,

că se uită vecinii la mine,

şi, să ştii, ţie o să-ţi

iese vorbe de ocară,

eu n-am nimic de pierdut,

ştii cum se spune,

bărbatului îi cade pălăria,

se apleacă, o ridică,

şi merge, ţanţoş,

mai departe.

 

Hai, iubi,

răutate mică,

ieşi la porţiţă

în grădiniţă –

nu la Grădiniţă,

că n-am dat în mintea copiilor

şi-n subvenţionarea guvernului –

şi nu mă enerva

prea tare, că sunt hipertensiv,

şi nu pot scrie, de tulburare,

următorul poem!

 

 

*

Azi,

sunt suspect de infarct!

 

~*~

Scris de Dan Salapa

Publicat: 28 Februarie 2018




Aparute si pe: https://ecreator.ro/index.php?option=com_content&view=article&id=6132&catid=8&Itemid=114

Sursa: PR-F




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu