marți, 23 august 2022

cătălin afrăsinei - autoportret lîngă copacul de lut

 




autoportret lîngă copacul de lut

 

 

~*~

 

sunt copacul de lut

 

m-am născut din pământul reavăn cu fructe dulci-amărui

 

umbra celor care au fost

 

cu mult înainte de a gusta

 

din fructul oprit

 

se dilată

 

se dilată

 

se dilată

 

imersiunea poeziei

 

printre fiordurile reci ale cretacicului îngenucheat

 

ca pentru o anonimă înmormântare a  carnavalul din rio

 

acolo a fost și mazăre

 

acolo neymar

 

zis cel mai mai scump al jucătorilor accidentați

 

împușcat de  mii de brazilieni și toți golanii

 

-m-am uitat & am văzut sub soarele de  amazon

 

trupe de comando-[ Jair Messias Bolsonaro este actualul presedinte al Braziliei, un politician și fost ofițer militar brazilian. Membru al Camerei Deputaților, reprezentând statul Rio de Janeiro]

 

încârcând sufletul pe Knok Nevis

ca pe un fel de heroină

ce să facem

mi-a îngăimat președintele

exportăm ceea ce avem

pentru țara dvs distrusă de –atâta tranziție & literatură

pentru a vă mai alina durerea

credeți că eu scriu un poem politic

& da & nu

la întrebarea  aceasta a încercat să răspundă

exact în vremea ploioasă a lui bonaventura&

&desigur hamlet al cărui chin nu s-a sfârșit

e mereu pe cale desigur va veni

cu armură și scut și sabie se lut

încă

nu e tăcere

Jair Messias Bolsonaro  actualul presedinte al Braziliei

un politician și fost ofițer militar brazilian

și-a trimis trupele de comando și sateliții în quatar

special pentru a mai vedea pe cine are ordin să împuște neymar

între două clipite  de ochi

românii au și  ajuns deja

citesc literatură

dintre cea mai primejdioasă

estimp

mi-am dat seama

vladimir putin n-a citit

nici o pagină din arhipelag

măcar pentru a se înduioșa

de coaja de copac mestecată de soljenițîn în zeghe

fost-au funeralii naționale

& degeaba au murit lună de lună

câte o sută de mii de ruși

scrie în primele pagini soljenițîn

totul se repetă

lacrima sângerie a zenitului

se prelinge încet

un fel de nemurire a copacului de lut

care  sunt

care mai sunt

care voi fi fost

 

~*~

cătălin afrăsinei









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu