luni, 15 ianuarie 2018

povestea apei de busuioc





Apa enzimatica – elixir si medicament natural + povestea apei de busuioc
Posted on by Alina Harnisfeger

apa enzimatica

Enzimele sunt implicate in orice functie biochimica si fiziologica ce are loc in corpul nostru. Fiecare actiune a noastra in calitate de fiinte vii necesita enzime. Pentru ca organismul sa functioneze in cea mai buna stare, sa invinga bolile si sa refaca celulele afectate, este necesar ca enzimele sa fie vii si in cantitate mare. Ele ne refac organismul, il apara si il sustin. Toate procesele vietii sunt formate dintr-o retea complexa de reactii chimice cunoscute sub denumirea de metabolism. Enzimele sunt chiar catalizatorii care fac posibil metabolismul. Enzimele sunt mai importante chiar decat vitaminele si mineralele pentru a ne mentine sanatatea. De fapt, nu am putea trai in lipsa enzimelor, iar daca activitatea lor este scazuta, ne confruntam cu diverse afectiuni. (Vezi articolul De ce nu putem trai fara enzime).
Exista enzime metabolice si digestive pe care le avem in mod normal in corp si care ne ajuta sa functionam normal, sa fim sanatosi si sa metabolizam bine nutrientii din alimente. Dar exista si enzime alimentare, pe care le preluam din alimente si care ajuta procesul digestiv. Ceea ce absorbim este mai important decat ceea ce mancam. Unii oameni absorb putini nutrienti din alimente, chiar daca mananca relativ sanatos, deoarece le lipsesc enzimele. Oricum, cu cat avem mai multe enzime in organism, cu atat mai bine.
Cele mai importante surse de enzime

Germenii

Fructele

Legumele

Semintele

Nucile

Toate alimentele crude

Aici intra in scena apa enzimatica – cea mai simpla metoda de a consuma enzime. Este bine ca alimentele de mai sus sa nu lipseasca din meniul nostru zilnic, dar mai putem beneficia de enzime si din apa enzimatica.

Ce este apa enzimatica

Apa enzimatica este apa plata pe care o bei in mod normal in care au stat la inmuiat fructe si/sau legume, verdeturi, plante aromatice comestibile.
Apa enzimatica este la indemana tuturor si se prepara extrem de simplu. Ea este cu adevarat elixir pentru ca este foarte bogata in enzime, antioxidanti, vitamine si minerale. Un medicament natural cu gust placut si extraordinare beneficii pentru sanatate, pe care il luam in timp ce ne hidratam. In plus, ea are puterea de a alcaliniza corpul, ceea ce ne ajuta sa tinem bolile departe. Este perfecta pentru cei carora nu le place sa manance legume, fructe si verdeturi. Ideal este sa mancam cat mai multe cruditati, dar daca nu o facem, putem bea apa enzimatica preparata dupa gustul fiecaruia si astfel vom beneficia de o parte din enzimele,vitaminele si mineralele pe care le contin vegetalele.

Cum se prepara apa enzimatica

Fructele, legumele, verdeata si/sau plantele aromatice se taie bucati si se pun intr-un borcan.
Se completeaza cu apa plata (in cazul ideal apa de izvor).
Se lasa timp de minim 8-10 ore sa stea la temperatura camerei pentru ca vegetalele sa elibereze in apa bogatia de enzime, vitamine si minerale. Se poate lasa sa stea pana la 48 de ore, timp in care apa poate deveni usor acidulata. Apa enzimatica obtinuta din fructe este gata cel mai repede, in 8-12 ore, fara sa fie o regula. Cu cat locul in care asezi borcanul este mai racoros, cu atat mai mult timp trebuie sa-l lasi, dar nu mai mult de 48 de ore.
Se strecoara apa si se pastreaza la rece. Se bea fara restrictii de cantitate.
Cantitatile de vegetale pe care le pui in apa pot varia in functie de cat de concentrata/diluata sau aromata vrei apa.

Din ce poti prepara apa enzimatica

Fructe de orice fel, preferabil de sezon, cat mai proaspete, cat mai ecologice, sau congelate.
Legume proaspete: rosii, morcovi, ardei, castraveti, sfecla rosie, gulie, varza, conopida, broccoli, etc.
Vredeturi si plante aromatice: patrunjel, busuioc, cimbru, marar, ghimbir, oregano, etc. – dupa preferinta.
Plante medicinale: musetel, coada-soricelului, flori de soc, flori de salcam, frunze de zmeur, etc.
Orice combinatie din categoriile de vegetale de mai sus, dupa gust si preferinta.


Idei de ape enzimatice pe care le poti prepara

apa de gulie

apa cu visine, menta si lamaita

apa enzimatica din spanac si visine

apa din zmeura, pepene verde si grapefruit

apa din frunze de zmeur, menta si melissa (lamaita), etc.


Apa enzimatica este si o buna modalitate de a elimina sucurile imbuteliate din alimentatie si de a readuce sanatatea si vitalitatea intregii familii.

Povestea apei de busuioc

Povestea adevarata care urmeaza, pe care am auzit-o de curand de la d-l Ioan Groza – cunoscutul terapeut naturist din Arad, mi s-a parut mai convingatoare decat orice alta pledoarie pentru folosirea busuiocului.
„Acum ceva vreme, am cunoscut un cuplu cu adevarat neobisnuit. Ea era foarte tanara si luminoasa, iar el era foarte batran. Am crezut ca erau tata si fiica, iar cand ea mi l-a prezentat drept sotul ei, nu mi-am putut retine un zambet. Dupa ce am discutat si s-a mai destins atmosfera, la un moment dat acea femeie a zis:
-Stiu de ce ati zambit cand vi l-am prezentat pe sotul meu. Considerati ca eu sunt tanara si el batran, dar sa stiti ca intre noi este o diferenta de doar trei ani.
Zic:
-Nu se poate, doamna!
-Dar cati ani imi dati?
-Sa tot aveti 32 de ani sau, hai sa zic, 35 de ani.
-Ei bine, am… 65 de ani.
Eu am inlemnit.
-Dar cum v-ati mentinut aceasta tinerete?
-In viata mea am mancat foarte multe cruditati, paine numai neagra, carne foarte putina – chiar deloc. Dar nu numai cu aceste alimente mi-am mentinut tineretea. Eu de la 20 de ani consum apa cu busuioc. Pun intr-un borcan cu apa trei crengute de busuioc uscat – iarna si primavara, si verde – vara si toamna. Acest preparat cu busuioc, pur si simplu imi mentine tineretea.
Si mi-au adus si buletinele, pentru ca mie nu-mi venea sa cred.












Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu