JAIPUR ECHO
English – Romanian
versions by George Anca
Authors
George Alexe
Lama Doboon Tulku
Gulab Kothari
Bharti Jain
S. A. Chaturvedi
Thomas Clough Daffern
Jeremy Seligson
George Anca
*
GEORGE ALEXE
Testifying to Simple
Truths
My god has no eyes
But He is the Sight of the world.
My God has no ears
But He is the Hearer of the Cosmos
My God has no heart
But He is the Lover of mankind.
My God Has no soul
But He is the Life of earth and
heaven.
My God has no hands
But he is the Maker of all Creation.
My God has no legs
But He is the Unmoved Mover of the
universe.
My god has no tongue
But he is poetically speaking
To all the tribes and nations
In their own languages.
(From The Unknown
Continent by George Alexe, Gens Latina, p. 44).
Mărturisind Adevăruri Simple
Dumnezeul meu nu are ochi
Dar El este Viziunea lumii.
Dumnezeul meu nu are urechi
Dar El este Ascultătorul Cosmosului
Dumnezeul meu nu are inimă
Dar El este Iubitorl omenirii.
Dumnezeul meu nu are suflet
Dar El este Viața Pământului și a
Cerului.
Dumnezeul meu nu are mâini
Dar el este Creatorul întregii
Creații.
Dumnezeul meu nu are picioare
Dar el este Nemișcatul Mișcător al universului.
Dumnezeul meu nu are limbă
Dar el vorbește poetic
Tuturor triburilor și națiunilor
În limbile lor.
LAMA DOBOOM TULKU
Wedge after wedge
Wedge after wedge of swans
Extending their wings wide,
Fly beautifully,
in the vast sky over the ocean.
Great minds
Take flight,
In the air over the ocean of
enlightened state
With wings of the wisdom of relative
and absolute truths.
Praise or abuse, to the ocean
no difference it makes; but
To a few readers, these statements of
reality
in verse, will hopefully, some
difference make.
(From Maxims of Ocean
and Moon by Lama Doboom Tulku, Heritage Publishers 2013, 32-34)
Pană de pană
Pană de pană lebedele
Întinzându-și aripile vaste,
Zboară frumos,
în cerul vast peste ocean.
Minți luminate
Își iau zborul,
În aer peste oceanul iluminatei stări
Cu aripile înțelepciunii adevărurilor
relative și absolute.
Laudă sau abuz, pentru ocean
nu fac nicio diferență; dar
Pentru câțiva cititori, aceste
declarații de realitate
în versuri, sperăm, a face o anumită.
(Di Maximele Oceanului și ale Lunii de Lama Doboom Tulku, Heritage
Publishers 2013, 32-34)
GULAB
KOTHARI
God and ishwara
God and
ishwara are not one. They are different. God takes birth in the form of a human
being or as a creature in the world. Ishwara is a part of the creation. In the
development and annihilation of the creation, ishwara plays an important role.
He is the lord of the creation. Above the ishwara are the powers of the
mahaishwara (great soul) and
parameshwara (super soul). These hierarchies are the styles of the
functioning of nature. The word ishwara
makes us aware of godliness. The word bhagavan (God) comes from the root 'bhag'
or 'yoni'. The group of the six attributes i.e., prosperity, religion, fame,
intellect, knowledge and renunciation is known as 'bhag'. One who exercises
complete mastery over even one the attributes
is also called god but such gods are known as 'anshavatara' (partial
incarnations). In ancient texts only lord Krishna has been regarded as the
complete being, the incarnation of God.
The remaining nine (up to know only eight) are considered only partial incarnations. According to different
philosophies there are different
definitions of God. One of them says that god is one who has complete mastery
over creation and annihilation, motion and motionlessness and knowledge and ignorance.
(From Maanas by Gulab
Cothari, Patrika Publication, 2011, English by S.L. Gandhi, p. 154-155)
Dumnezeu și ishwara
Dumnezeu și
ishwara nu sunt una. Sunt diferite. Dumnezeu se naste sub forma unei fiinte
umane sau ca o creatură în lume. Ishwara face parte din creație. În dezvoltarea
și anihilarea creației, ishwara joacă un rol important. El este stăpânul
creației. Deasupra ishwara sunt puterile mahaishwara (suflet mare) și
parameshwara (supersuflet). Aceste ierarhii sunt stilurile funcționării
naturii. Cuvântul ishwara ne face să fim conștienți de evlavie. Cuvântul
bhagavan (Dumnezeu) vine de la rădăcina "bhag" sau "yoni".
Grupul celor șase atribute, adică prosperitatea, religia, faima, intelectul,
cunoașterea și renunțarea sunt cunoscute sub numele de "bhag". Cel
care exercită o stăpânire completă asupra unui singur atribut se numește și
Dumnezeu, dar acești dumnezei sunt cunoscuți ca "anshavatara"
(încarnări parțiale). În textele antice numai domnul Krishna a fost privit ca
ființa completă, întruparea lui Dumnezeu. Restul de nouă (până acum la
cunoașterea numai a opt) sunt considerate doar încarnări parțiale. Conform unor
filozofii diferite, există definiții diferite ale lui Dumnezeu. Unul dintre ei
spune că Dumnezeu este cel care are o stăpânire completă asupra creației și
anihilării, a mișcării și nemișcării, a cunoașterii și a ignoranței.
(Din Maanas de Gulab
Cothari, Editura Patrika, 2011, Engleză de S.L. Gandhi, p. 154-155)
BHARTI JAIN
Vow
I promise that nothing can disturb my
pace of mind.
I promise that no anger, no fear, no
jealousy, no ego
can disturb my pace of mind, my life
marbles.
I forget the mistakes of the past and
forgive everybody.
Jurământ
Promit că nimic nu-mi va putea ritmul minții.
Promit că nici furie, nici teamă,
nici gelozie, nici ego
nu vor putea tulbura ritmul meu de gândire,
marmorele vieții
Uitat greșelile trecutului și iert pe
toată lumea.
S.A. CHATURVEDI
Blessing the world '2030'
The whole
globe is busily engaged in bringing 'sustainable development and peace', with
last preference to 'spiritual transmission and transformation'. This is just
like aiming for a 'cake' without having any 'idea or interest' in getting the
base; 'flour'. Without bringing the 'spirit' in the 'activists, mentors,
leaders and finally in the complex mass community beneficiaries', 'mere zeal,
academic strains, policies, innovations
and activism' can bring only exterior and passing impact.
A spiritual
companion to all these human measures is
much expected. A grand 'renaissance' in the youth community is also
anticipated and being planned. Starting
from 'mother community'; women, to the child-bearers, infants, kids, boys and
girls; all need molding and motivation, as they only make the 'foundation and
future' of youth.
On constant
and speedy action will hopefully create a battalion of spiritual soldiers and
saviors in our target year '2030' who in turn will kindle the 'World Wide Wild'
positive fire to accomplish the 'evil cleansing' mission. Let us be in constant
soul touch, united and prepared to commit ourselves to complete this mission.
Binecuvântare lumii "2030"
Întregul
glob este implicat activ în aducerea "dezvoltării durabile și a
păcii", cu ultimă preferință față de "transmiterea și transformarea
spirituală". Acest lucru este la fel ca
pentru un "tort", fără a avea nici o "idee sau
interes" în obținerea bazei; 'făina'. Fără a aduce "spiritul" în
"activiști, mentori, lideri și, în final, în beneficiarii comunității de
masă complexe", "simplul zel, tensiuni academice, politici, inovații
și activism" pot aduce numai un impact exterior și trecător.
Un companion
spiritual pentru toate aceste măsuri umane este mult așteptat. O mare
"renaștere" în comunitatea de tineret este, de asemenea, anticipată
și planificată. Pornind de la "comunitatea mamă"; femei, la
însărcinate, prunci, copii, băieți și fete; toate au nevoie de formare și
motivație, deoarece creează
"fundația și viitorul" tineretului.
Acțiunea
constantă și rapidă va crea, în speranța noastră, un batalion de soldați
spirituali și salvatori în anul țintă 2030, care la rândul său va aprinde focul
pozitiv "World Wide Wild" pentru a îndeplini misiunea de
"curățire a răului". Să ne aflăm în contact constant cu sufletul,
uniți și pregătiți să ne angajăm să îndeplinim această misiune.
THOMA
CLOUGH DAFFERN
Towards a comparative Diabology
Talk given
at the University of Oxford in Feb 2015, calling for the establishment of a new
discipline, “Comparative Diabology” which would study objectively,
historically, scientifically and
psychologically, the ideas and teaching of the various thinkers and faith
traditions on the nature of the Devil, or Devils (Lucifer, Satan, Mara,
Ahriman, Angra Mainyu etc.) and how they
have arisen in the first place and what we can do about them, arguing that
these ideas negatively impact on the possibility of solving and healing the
current conflicts blighting the planet which are inter-faith and
inter-religious in nature with each side accusing the other of being
“diabolic”. The talk includes discussion of the extent to which Masonic and
anti-Masonic rhetoric has contributed to the demonisation of the freemason in
popular modern culture, and to what extent this was a throw back from mediaeval
attitudes towards the Templars as diabolic, or Cathars and other victims of
crusading mentality.
Spre o Diabologie comparativă
Prelegere
ținută Oxford în februarie 2015, care
solicită instituirea unei noi discipline "Diabologia comparativă"
care să studieze în mod obiectiv, istoric, științific și psihologic, ideile și
învățăturile diferitelor gânditori și tradiții ale credinței cu privire la
natura diavolului sau diavolilor (Lucifer, Satan, Mara, Ahriman, Angra Mainyu
etc.) și cum au apărut întâi și ce putem
face cu ei, argumentând că aceste idei au un impact negativ asupra posibilității
de a rezolva și vindeca conflictele curente care luptă împotriva planetei, care
sunt de natură inter-credință și inter-religioasă, fiecare parte acuzând
cealaltă de a fi "diabolică". Cuvântul său include discuția despre
măsura în care retorica masonică și anti-masonică a contribuit la demonizarea
masoneriei în cultura modernă populară și în ce măsură aceasta a fost o
aruncare înapoi de la atitudinile medievale la
templieri văzuți ca diabolici sau catari și alte victime ale mentalității cruciate.
JEREMY SELIGSON
Froggie Bottoms
Coda
1000s of frogs
hop up from the stream
They’re filling the halls!
They’re taking over the temple!
Gray monks cry
Green ones croak
The Emerald Buddha
smiles upon us
from a lotus throne
on a lily pad floor
We bow to our Buddy,
and shout, “Freddie the Frog!”
We join the Frog Chorus
and chant the frog Sutras
In the public bath,
giant frogs open mouths
& pour hot, green tea
on the people
They squirm and
stroke about in glee
We soak human bodies
in frog love
& steam them
with frog joy
We leave them
in frog peace
Afterward,
our humans
hop home
Happy for once,
they catch flies
and croak
Dosul broaștelor
Coda
1000 de broaște
țopăie din șuvoi
Umplu sălile!
Ocupă templul!
Plâng
călugării cărunți
Verzile orăcăie
Budha smarald
surâde peste noi
de la un tron de lotus
pe o podea de lilieci
Ne plecăm spre Buddy,
și strigăm "Freddie the Frog!"
Ne alăturăm Corului broscar
și cântăm Sutras broștești
În baia publică,
broscoi giganți deschid gura
&
toarnă ceai verde
fierbinte pe oameni
Ei se răsucesc și
se dezmiardă euforici
Noi ne muiem corpurile omenești
în dragoste de broască
& le aburim
cu bucurie de broască
Le părăsim
în pacea broștească
După aceea,
oamenii noștri
hop acasă
Fericiți deodată, t pentru o dată,
ei prind muștele
și orăcăie
***
GEORGE ANCA
Eliade's ash
...
blind hell amen
Elena Constantin
11 death
Strathford Breath
seamanship moth
Israely tarot
pub ship
grave steel
scato telegraph
Narnia crash
song two
swim the dew
all in she
salty sea
dark you us
sing in trance
search atoll
ocean at all
Ulysses on Walsh que
Ilie Ilaşcu
sea stays goes island
as Circe moves garland
postponed kin tongues
over the cart auras
no pensioner without two cars
a mercedes and a volvo boyars
muy the beaten in pays
salve proscribed paradis
it started at midnight
after two hours might
...
Eliade poem unread
she doctor repeats that hadn't money
ashes Chicago Moldovian editions
Australians request you from America
alamkarika declined Gange reading
food of rise with onion symbols of
crushing teeth
eaten tearing sillyness versus
phantom
a car from other world carying him as
myths
speak for we aren't animals we have
names
he wouldn't demythize with any of us
you laughed with Jews in part even
Saul
overturned again the buddhic sack
...
the ashes of Eliade
you said to the poem
asked me Mrinal Sen
how is Mircea
cloudy am I up to maps
more way or some else
nobody would miss
your ashes
orgy David
prayer Kahlil
devi Mircea
ashes George
reverse abreast
light of return
Kalipso apokalipso
mritior ma amritam gamaya
cenușa lui Eliade
....
orb iadubluin
Elena Constantin
11 moarte
Stratford Itacarte
marinărie molie
israelie anatolie
cârciumă corabie
mormântului sabie
scato telegraf
Narnia perdaf
cântul de-a doua
înoată roua
toate în una
mării săruna
întunecă-te-ne
pe vapor cânte-ne
caută-ne atol
ocean mototol
Ulisse pe Walsh cu
Ilie Ilaşcu
marea stă insula merge
cum purcese Circe cerge
nat amânat limbi
în cotruţă înnimbi
nici un pensionar fără două maşini
un mercedes şi un volvo beduini
muy bătuţii din pays
salve paradis proscris
la miezul nopţii începu
şi după două ore du
...
poemul Eliade pe necitite
doctoriţa repetă n-avea ăla bani
cenuşă Chicago ediţii moldovene
australienii te cer din America
alamkarika scăpătat cititul gangetic
mâncare de orez cu ceapă simboluri de
rupt dinţii
mâncată ruptoare fadoare versus
fantasmă
o maşină din altă lume purtându-l
mituri
vorbiţi că nu suntem animale avem
nume
nu s-ar demitiza cu niciunul din noi
râdeai cu evreii în parte cât că Saul
a mai răsturnat de un pol sacul
budhic
...
cenuşa lui Eliade
ai zis poemului
mă întreba Mrinal Sen
ce face Mircea
mi-e nor până la hărţi
ar mai fi ori altcineva
n-ar lipsi nimeni
din cenuşa dumneata
orgie David
rugăciune Kahlil
devi Mircea
cenuşă George
al câtelea revers
lumină de întors
Kalipso apokalipso
mritior ma amritam gamaya
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu