marți, 19 mai 2020

Melania Rusu Caragioiu - CÂNTECUL ÎMPĂCĂRII




CÂNTECUL ÎMPĂCĂRII


~*~

Am plecat în pribegie
După un apel sărman
Și-am lăsat cu grai  de glie
Să nu uit de al meu neam.

Și atunci mi-am dat cuvântul
Să mă-ntorc, cât de curând
Să mai văd ce-mi face cântul,
Banii, casa și pământul,
Și mormintele străbune
A celor plecați din lume.

Stând prin lume-n nepăsare
Mulți uitat-au al lor grai;
Domnul mi-a dat o cărare,
Mie și mi-a zis: ,,Tu stai!
,,Tu dorind să te-ntorci iară,
,,Când vei pleca într-o seară
,,Pentru totdeauna sus
,,Lâsând într-o urnă ceară,
,,Și cenușa, cum ai spus... ”

Tot ce va rămâne-n țară
Și-or găsi vre un folos.
Cărți și daruri ce se-aflară
În cel sipet de-abanos.

Voi dormi atunci în pace
În mormântul cel închis
Ce atunci se va desface
Spre cenușa ce am scris.
Dar cât eu trăi-voi încă
Prin străinii în cel apus,
Să nu uit că sunt româncă,
Precum tuturor le-am spus.

Versul meu cu flori și fală
Sau cu plânset și dureri,
Cântu-l Țării - triumfală,
Pomenind de azi și ieri!

Dacă soarta mi-e ferice
Sau năpastă -imigrant,
Viitorul o va zice:
Glorios, sau vânt în neant...

~*~
Canada, mai, 2020

Melania Rusu Caragioiu







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu