joi, 15 februarie 2024

cătălin afrăsinei - beti pe drum

 



beti pe drum

 

 

~*~

 

am spus

nu voi mai scrie

poeme fără tine

orfeu mă certase o noapte

era o zi de doliu

întârziind universul

oameni sărmani gustaseră

dintr-un poem cu grapefruit dulce-amărui

alte nisipuri peste nisipul albăstrui

cine face prezența

în singurătatea și tristețea

cărui geamăt

cărui scâncet

excurs printre zei și taie frunză la câini

din sat în sat

oraș în oraș

copite de cai după copite de cai

pentru pelasgi

viața e flamură & odinioară  gloria franței

peste nisip alte nisipuri vise & vanitate

despre napoleon s-a scris numai de bine

mergeam mai mult pe sub pământ

privind la omul care tocmai a murit fără priveghi

preotul de țară înnoptând în oglinzi

o asceză de piatră grea

cotrobăit de idei funerare

în memoria cuantică a șinelor de tren proletcultist

bumbesti-livezeni refăcusem șirul de pietre de piramidă

înainte și înapoi

înfrigurat înfrigurată

să-mi intri-n ochi cu trup și gene

să-ți intru –n ochi cu trup și gene

un fel de joc paradisiac al căderii

cărui stil atic

îl voi opune lui homer pe orfeu

să ajungi în zori

până la mine și să nu mor

printre truveri ca fiind de o consistență reală

elucidând-o

pe romy schneider

alain delon

nu a știut  ce să-mi răspundă

nici măcar asta a fost

mă pregătesc să vii

te pregătești să mă știi

am revăzut lumea pierderea și renașterea

cei care pot

cei care trebuie

viața  și moartea  niciodată atee

înaintăm încet în întunecime

mersul tău de zeiță fierbinte

kepler sofocle euripide poezia meridională

umbră peste  umbră fierbinte  întinzându-se

peste nisip alte nisipuri

ideea de complot universal sfărâmată de picioarele

de mamut ale celor care ți-au vrut moartea

ca pentru o existență reală

 

~*~

cătălin afrăsinei










Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu