luni, 12 mai 2014

scara mihai eminescu

Cătălin Afrasinei

când n-am mai putut suporta tensiunea
astei vieţi cu care lupt m-am întors în copilărie
eliberându-mă de atracţia gravitaţională a morţii
cum trebuie să se fi debarasat renascentiştii
de pietrele de la rinichi mai murind
mai supunându-şi destinul
unui spirit mai mare decât trupul
viaţa mea are structură daimonică
daimonul meu îmi poartă de grijă ca un bunic adevărat
poruncind norilor când să tacă şi când să aducă ploaia
în ţinutul mlăştinos al inimii domesticind urgia lumii
ce n-am ştiut ceva din puterea lui semeaţă
mi-a fost transmisă mie de demult
când am fost ignorant am fost pedepsit
tot ceea ce în viaţa mea a fost reprobabil
s-a mai întâmplat şi altora
având savoarea epopeică a banalităţii
ghilgameş a fost primul om
care a plâns într-o carte cu mine
spiritul pietrelor neputându-se uni cu ororile
la care a trebuit să fiu martor mincinos
este târziu şi păşesc în copilărie
ca în singura mea viaţă în care mă recunosc
aud vocea tovarăşei învăţătoare mai caldă
şi mai lungă decât lancea de argint
a oricărei dimineţi ,,copii
ne-a spus tovarăşa
azi tovarăşul poet tiberiu utan
şi tovarăşul poet ion brad
au coborât din podul şcolii
iscălitura lui mihai eminescu’’
exact în acea clipă timpul a murit şi a rămas
acolo neîngropat ca un soldat necunoscut
însoţit de personalul auxiliar
tovarăşul director a intrat pe uşă
îndreptându-se spre scara rezemată
de peretele de la fereastra clasei noastre
aşteptând parcă să-i răpească pe tovarăşii poeţi
ca într-o tornadă adevărată prima de la noi din mahala
de o asemenea amploare cum s-a anunţat la radio
fiind foarte veche din precauţie
scara lui spiru haret pe care a urcat
iscălitura olografă a lui mihai eminescu s-a rupt
ehe în copilăria mea timpul a murit prin tuneluri inamice
fiecare plod semăna cu che guevara-copil şi căra o scară
fiecare zi când înălţam drapelul patriei se opreau trenurile
fiecare ştia doar două vorbe PATRIE SAU MOARTE






























Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu