luni, 1 august 2016

Lumina lui Christos







VIATA E UN JOC
Florence Schovel - Shin


Lumina Soarelui lui Dumnezeu adusa pe pamintul nostru de Christos a patruns incet in mintea oamenilor in cei aproape 2000 de ani. Din aceasta Lumina sfinta, mintea oamenilor s-a hranit, de azi ne putem bucura, in parte, de binefacerile ei. Unii oameni, facindu-se slujitorii ei, s-au speriat de consecintele ei si au falsificat-o. In numele lui Dumnezeu au facut mult rau, au dat foc la oameni, au condamnat la moarte; au insetat sufletele oamenilor cu "iertari" (indulgente), pomeni, spovedanii, alte nenorociri si nascociri, sub masca iertarii unui Dumnezeu despre care au spus ca este aspru, facindu-l astfel dur si vanitos. Au facut atita rau ca au intunecat si speriat sufletele lumii. Iar ca rezultat, intunericul mintilor s-a manifestat din plin. Este epoca lui Kali Yuga in care traim acum si pe care o numim civilizatie. Si acum Christos, Fiul lui Dumnezeu, care ne-a dat aceasta Lumina cu sacrificiul pe care-l stim, vine din nou sa ne dea Invatatura Sfinta a sanatatii desavirsite, a stapinirii, a dezrobirii si a vietii vesnice. El ne invata ca nu exista decit un Dumnezeu, Tatal tuturor, ca acest Dumnezeu e plin de iubire, de  bunatate, de Lumina, Frumusete vesnica si PACE! Dumnezeu Tatal nostru nu ne pedepseste niciodata caci el a facut Legea Vietii, ci ne pedepsim fiecare incalcind-o. Inchei cerindu-va sa ne pregatim a intelege bine aceasta, ca tilharii sa nu-l mai rastigneasca inca o data, caci aceasta ar insemna si rastignirea noastra.

Multi oameni cred ca viata este o lupta; in jurul acestei vederi gresite, scurta noastra sedere pe pamint este transformata intr-un infern, in loc de a culege roadele experientei si ale linistii; fericiti si linistiti pentru a ne putea aseza dincolo la un loc de pace. De multe ori nu ne dam seama ca traim, abia cind a venit ceasul fatal care intrerupe lanturile in care noi singuri ne-am legat, atunci ne dam seama. Dar e prea tirziu. Caci necrutatoare Lege ne aseaza in alte lanturi de unde nu scapam decit cind am platit toata datoria. Si apoi suntem din nou adusi la viata - la renastere - conditionati de multe ori de ceea ce am datorat. Si asa, mereu, traim in aceasta suferinta, aici si dincolo.
S-ar putea spune ca viata este un joc, in care daca am sti sa ne comportam, ne-am bucura atit in aceasta existenta, de roadele ei, cit si in cealalta viata, nemaivorbind de evolutie si de roadele ei.

In Vechiul Testament gasim reguli de o mare claritate; Christos ne invata cum sa dam si sa primim sau ce inseamna a da si a primi. "Ceea ce seamana cineva aceea va culege"! Deci orice exteriorizeaza un om in vorba sau in fapta se va intoarce spre el, caci ceea ce da aceea va primi. Daca da ura va primi ura, daca da dragoste va primi dragoste, daca critica va fi criticat, daca minte va fi mintit, daca inseala va fi inselat. Trebuie sa mai stim ca imaginatia are un rol principal in "Jocul vietii".
"Tine-ti inima (imaginatia) in friu cu toata taria, caci prin mijlocul ei trec toate cararile vietii" (Proverbe, IV:23). Aceasta inseamna ca orice isi imagineaza un om, mai devreme sau mai tirziu are sa se exteriorizeze in lucrurile lui, in intimplarile vietii lui.
Cunosc pe cineva care se temea de o anumita boala. era o boala foarte rara si greu de contractat, dar el mereu si-o inchipuia si citea adesea despre ea, pina cind s-a manifestat in corpul lui si a murit victima acelei boli, a imaginatiei lui distrugatoare.

Asadar, pentru a face cu succes jocul vietii, trebuie sa ne adunam imaginatia. O persoana care si-a obisnuit imaginatia sa-si inchipuie numai bine isi atrage in viata, "fiecare dupa dreapta dorinta a inimii lui": sanatate, bogatie, dragoste, prieteni, cea mai desavirsita expresie a celor mai inalte idealuri ale sale.
Imaginatia a fost denumita "foarfeca mintii", fiindca taie mereu, zi de zi, imaginile pe care omul si le inchipuie, asa ca mai devreme sau mai tirziu, el va intilni propriile lui creatii, imaginate, in lumea din jurul lui. Ca sa-si poata modela cu succes imaginatia trebuie sa inteleaga modul de functionare a mintii lui. Grecii spuneau: "cunoaste-te pe tine insuti!".
Mintea omului prezinta trei aspecte: subconstientul, constientul si supraconstientul. Subconstientul este numai o cantitate de forte fara o directie; este tocmai ca apa care sta si face ce este dirijat sa faca, el n-are putere de actiune.

Am cunoscut o femeie care, pe cind era copila, isi imagina mereu ca va fi vaduva; se gatea cu haine negre, purta un val negru lung iar oamenilor le parea ca este tare isteata si distractiva. A crescut si s-a maritat cu un om pe care l-a iubit foarte mult. In scurt timp a murit si ea a purtat valuri negre ani de-a rindul. Imaginea ei de vaduva s-a impregnat in subconstientul ei si, la momentul potrivit s-a manifestat fara sa-i pese de dezastrul obisnuit.
Mintea constienta este numita mortala sau trupeasca. Este minte omeneasca si vede viata asa cum pare ca este. Ea vede moartea, dezastrul, boala si limitarile de orice fel si, cu aceste imagini ea impregneaza subconstientul.
Mintea supraconstienta este mintea divina - dinlauntrul fiecarui om si este domeniul ideilor perfecte. In ea se afla "modelul perfect" amintit de Platon, modelul divin, fiindca exista un model divin pentru fiecare om.

"Exista un gol pe care tu trebuie sa-l umpli si, ceea ce nimeni nu poate umple, ceva ce tu ai de facut si pe care nimeni altcineva nu poate s-o faca pentru tine."
Toate aceste idei perfecte sunt exact infatisate in mintea supraconstienta. De obicei ele tisnesc in constienta ca un ideal nerealizabil, "ceva prea frumos ca sa fie adevarat".
In realitate, acesta este adevaratul destin al omului, strafulgerat de catre inteligenta infinita, care este inlauntrul lui insusi.
Multi oameni nu-si cunosc propria lor menire, se lupta pentru lucruri si situatii care nu trebuie sa le apartina lor si care, daca ar fi realizate, ar aduce numai deceptii si insatisfactii.
O femeie vine la mine si-mi cere sa-i spun "cuvintul" care s-o ajute sa se casatoreasca cu un tinar oarecare, de care se simtea foarte indragostita. I-am raspuns ca aceasta ar fi o violare a legilor universale si ca voi rosti cuvintul pentru omul de drept, omul care ii apartine prin "alegerea divina". Am adaugat: "Daca A.B. este omul care iti apartine prin alegerea divina nu-l poti pierde iar daca nu e el, atunci vei primi echivalentul lui".

Ea l-a vazut pe A.B. de mai multe ori dar nici un pas hotaritor n-a intervenit intre ei, in prietenia lor. Intr-o seara ma cheama la telefon si-mi spune: Stii, in ultima saptamina, A.B. nu mi s-a mai parut asa de extraordinar. I-am rasuns: "Se poate sa nu fie el alegerea divina, poate ca un altul este cel de drept". Putin dupa aceea se intilni cu un alt barbat, care s-a indragostit de ea si care i-a spus ca este idealul lui. i spunea tot ce altadata dorea sa auda de la A.B. Curind s-a indragostit de el si n-a mai interesat-o A.B.
Gasim aici legea inlocuirii. O idee dreapta s-a substituit uneia gresite; prin aceasta n-au fost pierderi si sacrificii. Christos spunea: "Ci cauta mai intii Imparatia lui Dumnezeu si Dreptatea Lui si la toate acestea vi se vor adauga" Tot El spune ca Imparatia este inlauntrul omului. Imparatia este domeniul ideilor drepte, a modelului divin.

Isus Christos ne invata ca vorbele omului au un rol fundamental in jocul vietii; "Din cuvintele tale te vei indrepta si din cuvintele tale te vei osindi".
Multi oameni au atras dezastrul in viata lor, prin vorbele lor gresite. O femeie ma intreaba de ce viata ei de acum este plina de saracie si de lipsuri. Inainte avea o casa mare, era inconjurata de lucruri frumoase si avea multi bani. Am stabilit ca, de pe atunci, obosita de conducerea casei, spunea mereu: "sunt bolnava si obosita de lucru si as dori sa traiesc intr-o lada!" Asadar, ea insasi si-a prorocit ei insisi; "intr-o lada!"
Mintea subconstienta nu are sensul umorului si, adesea, oamenii ajung in situatii nefericite prin cuvinte spuse in gol. Alt exemplu: o femeie care avea sume enorme de bani, glumea uneori, spunind ca "se pregateste sa fie gata pentru azilul de saraci". Dupa citiva ani a devenit foarte saraca deoarece si-a impregnat subconstientul cu imaginea lipsurilor si a limitarii.

Din fericire, legea lucreaza pe amindoua caile; o situatie de lipsa poate fi schimbata intr-una de prosperitate. O femeie veni la mine, intr-o zi calda de vara, ca sa-i fac un tratament pentru prosperitate. Era timida, dezorientata si descurajata. Spunea ca nu are in viata ei decit 8 dolari; i-am raspuns: "Dumnezeu va binecuvinta acesti 8 dolari si-i va inmulti dupa cum Isus Christos a inmultit piinea si pestii, fiindca El a spus ca fiecare om are puterea sa binecuvinteze si sa inmulteasca". Ea a intrebat: "Ce trebuie sa fac?" I-am raspuns: "Urmeaza-ti intuitia. Ai vreo inspiratie, sa faci ceva, sa te duci undeva?"
Intuitia urmeaza "in-tuitiv", adica sa fii calauzit dinauntru, calauza cea mai buna a omului. Despre legile intuitiei voi reveni in alt capitol. Femeia a zis: "Nu stiu, parca as dori sa merg acasa; am exact banii de drum". Casa ei era intr-un oras saracacios si patrat. Mintea rationala ar fi trebuit sa-i spuna: Stai in New York, cauta-ti ceva de lucru si aduna ceva bani.

I-am raspuns: "Du-te acasa. Nu nesocoti niciodata o inspiratie". In ce ma priveste, am spus urmatoarele cuvinte:
"Spirit infinit, deschide calea pentru o mare abundenta, ca un magnet irezistibil la tot ce-i apartine prin drept divin".
I-am spus si ei, de asemenea sa repete aceasta fraza. Ajungind acasa a fost invitata de o veche cunostinta pentru a intilni un prieten al familiei ei. Prin el a primit, in urma, mii de dolari, intr-un mod aproape miraculos. mai tirziu, imi spunea adesea:
"Vorbeste oamenilor despre femeia care a venit la tine cu 8 dolari si o dorinta. In calea omului exista totdeauna belsugul dar el poate sa se manifeste numai prin credinta, dorinta sau cuvint rostit".
Christos a aratat clar ca omul trebuie sa faca primul pas:
"Cere si ti se va da, Cauta si vei afla, Bate si ti se va deschide" (Matei, 7.7). In Scripturi citim: "In ceea ce priveste lucrul miinilor mele, porunceste tu mie".

Inteligenta infinita, Dumnezeu, este gata intotdeauna sa indeplineasca dorintele omului, fie ele cit de mici sau mari. Fiecare dorinta, exprimata sau neexprimata, este o cerere. De multe ori raminem mirati cind o dorinta se indeplineste dintr-o data. Un exemplu: o data, de paste, vazind mai multi trandafiri in geamul unei florarii, am dori sa primesc unul si, pentru o clipa, l-am vazut, mental, intrind pe usa.
Pastele veni si, odata cu el, frumosul arbust de trandafir. Multumind prietenei mele i-am spus ca era exact ce am dorit. Ea mi-a spus: "Nu ti-am trimis trandafir, ci liliac". Asadar florarul a amestecat ordinul primit si mi-a trimis un arbust de trandafir numai pentru ca am declansat legea in actiune si a fost sa am trandafirul pe care l-am dorit.
Intre om si idealurile lui cele mai inalte sau dorintele inimii lui nu sta altceva decit indoiala si frica. Cind omul doreste fara teama, orice dorinta ii este indeplinita momentan.

Intr-un capitol viitor voi explica ratiunea stiintifica a acestui fapt si cum trebuie sa fie rasa frica din constiinta omului. Ea e singurul dusman al omului, frica si lipsa, frica de nereusita, de boala, de pierdere sau simtamintul de nesiguranta in vreun plan oarecare, frica de frica. Isus Christos a spus: "De ce sunteti ingrijorati, o voi putin credinciosilor?" (Matei, 8-26). Asadar trebuie sa inlocuim frica prin credinta, fiindca frica este credinta inversata, credinta in rau in loc de credinta in bine.
Rostul jocului vietii este acela de a vedea clar propriul tau bine si de a inlatura toate imaginile mentale ale raului.
Aceasta se face prin impregnarea mintii subconstiente cu realizarea binelui. Un om foarte stralucitor si plin de succes mi-a marturisit ca a izbutit sa-si smulga complet frica din constiinta lui si ca are convingerea ferma "ca numai binele poate patrunde in viata lui". El vedea scris, in litere mari, aceasta lozinca:

"De ce sa te superi, poate ca n-are sa se intimple niciodata." Aceste cuvinte s-au sapat in mintea lui subconstienta si el are convingerea ferma ca numai binele poate patrunde in viata lui si, de asemenea, numai binele se poate manifesta.
In capitolul urmator voi insista asupra metodelor de impregnare a mintii subconstiente. ea este servitorul credincios al omului, dar trebuie multa bagare de seama, PENTRU A I SE DA NUMAI ORDINE EXACTE.
OMUL ARE MEREU UN ASCULTATOR TACUT IN PREAJMA LUI SI ANUME: MINTEA LUI SUBCONSTIENTA.
Fiecare gind, vorba, se imprima acolo si mai tirziu apare in exterior cu detalii uimitoare. Subconstientul este asemenea unei inregistrari pe care un cintaret o face pe un disc de patefon foarte sensibil. Fiecare nota si ton se inregistreaza, si daca stranuta sau ezita, de asemenea. De aceea sa sfarimam toate inregistrarile vechi si proaste din mintea subconstientului nostru, pe care nu dorim sa le pastram si sa facem inregistrari noi si frumoase.
Spune "tare", cu putere si convingere aceste lucruri:
 "Acum sfarim si darim, prin cuvintul meu rostit, toate inregistrarile gresite din mintea mea subconstienta. Acestea trebuie sa se intoarca la gramada de nisip a nimicniciilor originale, fiindca ele au provenit din propria mea imaginatie desarta; fac acum inregistrari perfecte, prin Christ dinlauntrul meu, inregistrari de sanatate, bogatie, dragoste si desavirsita expresie de sine".
Acesta este patratul vietii, jocul terminat in chip desavirsit. In capitolele urmatoare va voi arata cum un om care nu cunoaste puterea cuvintului este inapoia timpului sau.
"Moartea si viata stau in puterea spuselor tale" (Proverbe, 13.21)".



Va urma




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu