joi, 11 august 2016

VIATA E UN JOC 3




VIATA E UN JOC 3
Florence Schovel - Shin



Capitolul III
PUTEREA CUVINTULUI

"Din cuvintele tale te vei indrepta si din cuvintele tale te vei osindi" (Matei, 12.37). Cind cineva cunoaste puterea cuvintului e foarte ingrijit in conversatia lui. Trebuie sa observe reactia cuvintelor lui, sa stie ca ele nu trebuie sa se intoarca goale.
Prin vorba lui rostita, omul isi faureste continuu legi pentru el insusi. Cunosc pe cineva care spunea: Eu pierd intotdeauna trenul; el pleaca exact cind ajung eu. Fiica lui spunea: Eu prind intotdeauna trenul; e sigur ca vine exact cind ajung eu. Aceasta s-a intimplat multa creme. Fiecare si-a faurit o lege pentru sine, unul de lipsuri, celalalt de succese. Aceasta este psihologia superstitiilor. Potcoava sau piciorul de iepure nu contin nici o putere, dar vorba spusa de omul cu credinta, ca acestea ii vor aduce noroc, creaza speranta in mintea subconstienta care atrage o situatie fericita. Cred, de altfel, ca acestea nici nu sunt considerate cind omul are o spiritualitate avansata si cunoaste o lege mai inalta. Nu ne putem inturna dar putem inlatura "sa se sape imagini". Doi oameni din clasa mea au avut citeva luni succes in afaceri dar, deodata, ceva ii duse la faliment. Am analizat situatia si am gasit faptul ca ei in loc sa-si faca afirmatia si sa aiba credinta in Dumnezeu pentru succes si prosperitate, si-au cumparat fiecare cite o maimuta cu "noroc". Am spus: Vad ca v-ati increzut mai mult intr-o maimuta "cu noroc" decit in Dumnezeu. Lasati la o parte maimuta cu noroc si chemati legea iertarii, "fiindca omul are putere sa-si neutralizeze greselile lui". Ei au hotarit sa arunce maimutele norocoase si le-a mers bine iarasi. Asta nu inseamna ca trebuie sa aruncam toate obiectele purtatoare de noroc sau potcoavele din casa, dar trebuie sa recunoastem ca ele nu au putere, ca exista o singura putere "Dumnezeu", dar ca ele ajuta sa tina mereu treaz sentimentul sperantei.

Intr-o zi eram cu o prietena care era foarte disperata. Traversind strada, ea a gasit o potcoava. Imediat s-a bucurat si si-a recapatat speranta. Mi-a spus ca Dumnezeu i-a trimis potcoava ca sa-i dea curaj. In acel moment era, intr-adevar, singurul lucru care se putea inregistra in mintea ei. Speranta ei a devenit credinta care s-a realizat intr-un chip minunat. Doresc sa clarific faptul ca oamenii mentionati mai inainte se lasau sa depinda de maimutele lor, considerindu-le pe acestea ca purtatoare de noroc, spre deosebire de femeia care a recunoscut ca indaratul potcoavei este puterea lui Dumnezeu. Stiu, din propria experienta, ca este nevoie de multa energie ca sa nimicesti credinta ca unele lucruri aduc nenorocire. Daca lucrul s-a intimplat, dezamagirea urmeaza fara doar si poate. Am gasit ca singura cale prin care am putut sa fac o schimbare in subconstient a fost acela al folosirii afirmatiei: "Nu exista doua puteri, exista o singura putere, Dumnezeu. De aceea nu exista piedici sau dezamagiri si acest lucru inseamna o surpriza fericita". Am observat o schimbare imediata si surprize fericite au inceput sa apara in jurul meu. Aveam o prietena care zicea ca nu s-ar putea hotari sa treaca pe o scara. I-am spus: Daca te temi, inseamna ca tu crezi in doua puteri , binele si raul, in loc de una singura. Cum Dumnezeu este absolut, nu port exista doua puteri opuse, decit daca omul isi face o lege falsa despre el insusi. Arata ca tu crezi intr-o singura putere, Dumnezeu si ca nu exista nici o putere sau realitate in rau trecind pe sub scara pe care o vei vedea. Putin dupa aceea, ea se duse la banca ei. Dorea sa-si deschida caseta din bolta cu depozitul de safeuri si era o scara in drumul ei. Era imposibil sa ajunga la safeu fara sa treaca pe sub scara. Ea tremura de frica si se inturna. Totusi, cind a ajuns in strada, vorbele mele i-au rasarit in ureche si s-a decis sa se intoarca pentru a trece pe sub ea.

A fost un moment grav in viata ei, scarile o tinusera in captivitate multi ani. S-a intors din strada spre bolta dar scara nu mai era acolo. Asta se intimpla adesea. Daca vrei sa-ti invingi frica si te-ai hotarit, de multe ori nici nu mai trebuie sa faci acel lucru. E legea nonrezistentei care e asa de putin inteleasa. Unii spun ca curajul contine geniu si magie. Infrunta o situatie fara frica si nu va exista o situatie pe care sa n-o poti infrunta, ea cade la o parte prin propria greutate. Explicatia este ca frica atrage scara in drumul tau, iar curajul o indeparteaza. Astfel, fortele invizibile lucreaza pentru om, "asa cum isi trage el singur sforile", cu toate ca el nu o stie. Datorita puterii vibratorii a cuvintului, orice vorbesti vine spre tine. Oamenii care vorbesc mereu de boala o atrag mereu spre ei, in mod irevocabil.

Dupa ce omul cunoaste adevarul, el poate fi atent la vorbele sale. De exemplu, am o prietena care-mi zice de multe ori, la telefon, "vino sa ma vezi sa mai trancanim despre lucrurile trecute". Aceasta birfeala despre trecut inseamna o ora de 500 pina la 1000 de cuvinte distructive, principalele subiecte fiind pierderile, lipsurile, insuccesele si bolile.
I-am raspuns: "Nu, multumesc, am avut destule flecareli despre trecut in viata mea, sunt foarte costisitoare, totusi, as fi foarte vesela sa trancanim despre noutati si despre ce ne dorim, nu de cele ce nu dorim". Este o veche zicala care spune ca omul poate folosi vorbele lui in trei feluri, sa vindece, sa raneasca sau sa prospere. Ceea ce spune de altii va fi spus despre el si ceea ce doreste altora, ceilalti ii doresc lui. Blestemele, ca si puii, se intorc la "closca". Daca cineva doreste altcuiva rau e sigur ca-si va atrage asupra lui acest rau. Daca doreste sa ajute cuiva in succes, el se ajuta pe el insusi in succes. Corpul omenesc poate fi reinnoit si transformat prin cuvintul rostit si viziunea clara, iar boala poate fi complet stearsa din constiinta. Metafizicianul stie ca orice boala este mentala si, ca sa ajute trupului, trebuie sa ajute sufletul. Sufletul este mintea subconstienta si el trebuie salvat de la gindurile vatamatoare. In psalmul 22, citim: "Sufletul mi-l intareste." Asta inseamna ca mintea subconstienta, sufletul, trebuie sa fie intarita prin idei drepte, si "mariajul mistic" este mariajul sufletului si al spiritului sau al subconstientului cu al constientului. Acestea trebuie sa fie una. Cind subconstientul este inundat de idei perfecte ale supraconstientului, "Dumnezeu si omul sunt una". Asta inseamna ca el este una cu regatul ideilor perfecte, ca omul e facut dupa chipul si asemanarea lui Dumnezeu si i s-a dat putere de stapinire asupra lucrurilor create, spre a le folosi pentru corpul si nevoile sale.

Este adevarata afirmatia, orice boala sau insucces vin de la violarea Legii Iubirii. "O noua porunca va dam voua: iubiti-va unii pe altii" si, in jocul vietii, iubirea si bunatatea alunga orice rautate.
O femeie avea de mai multi ani o boala teribila a fetii. Doctorii spunea ca este incurabila si ea era disperata. Era artista de teatru si se temea ca va fi data afara si nu va avea al mijloc de subzistenta. Avea un angajament bun, iar in seara debutului a avut mult succes. A avut o critica buna si era vesela si mindra. Insa a doua zi a primit o nota de concediere. Un coleg, gelos de succesul ei a facut sa fie data afara. Simtind ca dusmania si ura pun stapinire asupra ei, a strigat: "O Doamne, nu ma face sa urasc pe acest om!". In noaptea aceea am lucrat 4 ore in tacere. Ea spunea: "Am patruns intr-o liniste foarte adinca. Am simtit ca sunt impacata cu mine insumi, cu omul acela si cu toata lumea". Am continuat aceasta meditatie inca doua zile in sir si am observat ca a treia zi era complet vindecata de boala de fata! Vorbind de dragoste si de dorinta de bine, ea a indeplinit legea, pentru ca "dragostea este legea desavirsita" si boala, care venea din resentimente subconstiente, a fost nimicita. Critica continua produce reumatism, fiindca gindurile nearmonioase cauzeaza depozite nenaturale de singe, care se fixeaza la incheieturi. Falsele cresteri sunt cauzate de gelozie, ura neinduplecata, frica, etc. Fiecare boala este cauzata de o minte nelinistita. Am spus odata in clasa mea: Nu s-ar putea ca in loc sa spunem cuiva "ce ai", sa spunem "cu cine ai ceva". Neiertarea este cea mai puternica cauza a bolii. Ea intareste arterele sau ficatul si afecteaza vederea ochilor. Intr-o zi am fost chemata de o femeie care spunea ca este bolnava pentru ca a mincat o stridie stricata. I-am spus: "O, nu, stridia era buna, dumneata ai otravit-o!, ai cu cineva ceva". Ea a raspuns: "Oh, cu peste 19 oameni!" si devenise atit de armonioasa, atragind astfel stridia cea vatamatoare. Orice nearmonie in exterior arata o lipsa de armonie in interior. Cum este inauntru este si in afara.

Singurul dusman al omului este el insusi. Dusmanii omului sunt casnicii lui. Personalitatea este unul din ultimii dusmani care trebuie invins, atita timp cit pe aceasta planeta exista initiere in dragoste. Acesta a fost mesajul lui Christos. "Pace voua pe pamint si in oameni buna invoire". De aceea, omul iluminat se straduieste sa se perfectioneze pe el insusi fata de vecinul sau, ceea ce are de facut fata de el insusi fiind tocmai acest fapt de a trimite dorinte de bine si binecuvintari oricarui om si, ceea ce este minunat este ca daca binecuvintezi un om acesta nu mai are putere a-ti face nici un rau.
Un om a venit la mine cerindu-mi sa-l tratez pentru succes in afaceri. Avea de vinzare o masina si un rival a aparut pe scena cu o masina despre care se spunea ca este mult mai buna; prietenul meu credea ca este ruinat. I-am spus: "Intii trebuie sa distrugi orice teama si sa stii ca Dumnezeu are incredere si grija fata de interesele tale si ca ideea divina trebuie sa se manifeste in aceasta situatie". Adica: masina potrivita va fi vinduta de omul potrivit, omului cuvenit. Am adaugat: "Nu trebuie sa ai nici un gind de ura fata de acest om, binecuvinteaza-l in fiecare zi si nu dori sa-ti vinzi masinile tale daca aceasta nu este ideea divina". In felul acesta el s-a dus la intilnire, fara frica si rezistenta, a binecuvintat pe celalalt om. Apoi a spus ca intilnirea a fost cu adevarat remarcabila. Masina celuilalt a refuzat sa functioneze si el a vindut-o pe a sa fara nici cea mai mare greutate. "Iar eu va zic voua: iubiti pe dusmanii vostri, binecuvintati pe cei ce va supara si va prigonesc". Dorintele de bine produc o mare armura de protectie asupra celui care le trimite si nici o arma care se indreapta contra lui nu va fi eficace. Cu alte cuvinte, dragostea si bunavointa distrug dusmanii din tine insuti si de aceea nu vei mai avea dusmani nici afara. "Pace pe pamint pentru cei care trimit ginduri de pace spre aproapele lor."


Va urma









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu