joi, 24 ianuarie 2019

Florin Grigoriu - Unire! Trăiască Nația!




Unire!
Trăiască Nația!



~*~


La 1859 s-au unit  o parte din Moldova, Muntenia, Oltenia. Sărbătorile Extraordinarei Uniri din 1859, precum și a Revenirii Dobrogei la Țară, a Reîntregirii din 1918 trebuie a fi oglindite de televiziunile noastre cu evenimente din capitalele tuturor județelor țării, dar și din apropiere, cum și din străinătate. La București am văzut ieri, 23 dezvelită statuia lui Tudor Vladimirescu pe bulevardul Panduri. Anterior am văzut și noile monumente ale lui Ștefan cel Mare, în Parcul Obor- unde-i Primăria Sectorului 2, al Reginei Maria (lângă stația Metrou Izvor) și bustul Mareșalului Averescu (lângă Mânăstirea Cașin), dezvelite în 2018 (în oraș, nu la televiziuni), dar și Hotelul Concordia care se dărâmă continuu, tot în Capitala Țării, unde Muzeul României este în construcție-reconstrucție (să cred că vor dura un sfert de veac reparațiile?). Contraste. Am văzut și un bust Mihal Eminescu- ridicat mai anțărț- lângă Biblioteca Mânăstirii Antim. La mulți ani! Florin Grigoriu




***


URARE



Strămoșii mei, răzeși de treabă,
în satul lor trăiau Unirea,
în fiece zi, prin muncă grea,
dorind la neamuri fericirea
și-a nu trăi deloc în grabă,
întru credință-a exista.



Să îmi trăiești, tu, Țara mea!
Și dacă ești, avem de toate,
putem mereu a închina
în graiul nostru: Sănătate!
Să ne zidim întru menirea
dată de Domnu-n voia Sa!



~*~


Florin Grigoriu, 24. I. 2019








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu