vineri, 11 ianuarie 2019

Valenţiu Liviu Mihalcia: La mulţi ani, om drag!




Valenţiu Liviu Mihalcia: La mulţi ani, om drag!


~*~

Vechiul an se retrage politicos şi în tăcere.
Şi va intra în arhiva timpului.
Ca să facă loc unui an nou, aşteptat cu nerăbdare, bucurie şi speranţă de întreaga lume.
Fiecare dintre noi, cu voinţa sau fără voinţa noastră, mai temeinic sau mai puţin temeinic reuşim să facem un bilanţ al anului ce se încheie.
Anul ce a trecut, ca întotdeauna a fost plin de bucurii, împliniri, momente bune, dar şi de necazuri, dezamăgiri, momente grele şi cumpene ale vieţii noastre.
Momentul acesta aduce fiecăruia dintre noi o pace în suflet sau dimpotrivă o mâhnire şi un regret al spiritului nostru.
Reuşim oare să realizăm într-adevăr ceea ce am făcut sau nu am făcut, bun sau rău, reuşim în vreun mod să vedem când am fost înţelepţi şi când am fost mai puţin înţelepţi?
Reuşim oare să vedem clar ce am greşit şi cui am greşit?!
Reuşim oare să ne cerem iertare?!
Să ne cerem iertare sufletului nostru, părinşilor, fraţilor, rudelor, vecinilor, prietenilor, colegilor, tuturor celor cu care ne-am intersectat vieţile în acest an şi cărora le-am pricinuit mâhnire şi supărări voite sau nevoite, ştiute sau neştiute?!
Am ştiut oare să iertăm, ca să fim iertaţi?!
Am ştiut oare să iubim, ca să fim iubiţi?!
Am ştiut oare să alinăm, ca să fim alinaţi?!
Am ştiut oare când am pierdut şi când am câştigat?!
Am ştiut oare de ce am renunţat şi nu am mai luptat?!
Am ştiut oare de ce ne-am oprit şi nu am mai crezut?!
Oricare ar fi răspunsul nostru omenesc, să nu uităm nicicând a ne ridica privirea şi a mulţumi pentru tot ceea ce am primit.
Bun sau rău, dulce sau amar, greu sau uşor, fiindcă dacă am căzut, niciodată nu am fost singuri.
Întotdeauna a fost Cineva care ne-a întins mâna şi ne-a ajutat să ne ridicăm şi să mergem mai departe pe drumul cu şesuri, cu dealuri, cărări de munte, treceri de ape.
Să ne ridicăm.
Să devenim mai puternici.
Să devenim mai buni.
Să devenim mai iertători.
Să devenim mai înţelepţi.
Doar astfel putem înţelege că de fapt, fiecare an e un an bun.
Şi când am înţeles într-adevăr acest lucru, înseamnă că El şi-a găsit adăpost în sufletul nostru.

Valenţiu Liviu Mihalcia

31 DECEMBRIE 2018








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu