miercuri, 23 septembrie 2020

Adriana Stoicescu - Ţară a nimănui, România moare puţin câte puţin

 



Ţară a nimănui,

România moare puţin câte puţin

 

Adriana Stoicescu, Preşedinta Tribunalului Timiş

24 Septembrie 2020

 

Au trecut zile, săptămâni, luni de la apariţia textului pe care vi-l prezentăm astăzi. S-a schimbat ceva? Nu! O dovadă în plus că autoarea a avut şi are multă dreptate afirmând: „Adevărul iese întotdeauna la iveală şi Dreptatea Divină are ultimul cuvânt. Toţi vom plăti. Toţi veţi plăti. Pentru răul făcut, pentru minciunile spuse, pentru destinele frânte. Pentru vieţile distruse întru slava voastră deşartă, mici figurine de lut care v-aţi crezut de neatins şi de neoprit”. La 27 septembrie românii sunt chemaţi iarăşi la urne. Să nu uite că dacă vor greşi din nou, „Vom dispărea ca neam nu din cauza unei molecule ce ne distruge sistemul imunitar, ci din cauza incapacităţii noastre de a distruge mizeria care ne-a invadat viaţa”. (Redacţia ART-EMIS)

 

Oamenii mizerabili din viaţa mea m-au făcut puternică

Orice cetăţean responsabil al planetei îşi serbează ziua de naştere alături de prieteni şi oameni dragi. Azi, eu aleg să îmi „petrec” câteva clipe cu oamenii mizerabili din viaţa mea. Cu viperele care s-au târât în jurul meu, încercând să mă otrăvească. Cu hienele care, purtând masca prieteniei, adulmecau, plini de speranţă, mirosul de sânge proaspăt. Cu viermii care mi-au invadat viaţa privată. M-aţi vânat, ştiind că sunt nevinovată. M-aţi hărţuit şi aţi pus un preţ pe capul meu. M-aţi jignit şi m-aţi umilit; aţi rostit nenumărate, incredibile minciuni despre mine. M-aţi împroşcat cu noroi. Am fost, pe rând, infractoare şi prostituată şi coruptă şi proastă. Şi din nou coruptă… M-aţi ameninţat, direct sau prin binevoitori, simple lichele care azi se leapădă de voi. Pentru că aşa aţi vrut voi! Pentru că puteaţi!

Azi eu aleg să vă mulţumesc. Datorită vouă sunt un om puternic. Datorită vouă, sunt un om mai bun şi, sper, mai smerit. Datorită vouă, oameni fără Dumnezeu, am învăţat să mă rog cu adevărat. Datorită vouă am înţeles importanţa Cuvântului şi puterea cuvintelor. Am înţeles că Adevărul iese întotdeauna la iveală şi că Dreptatea Divină are ultimul cuvânt. Toţi vom plăti. Toţi veţi plăti. Pentru răul făcut, pentru minciunile spuse, pentru destinele frânte. Pentru vieţile distruse întru slava voastră deşartă, mici figurine de lut care v-aţi crezut de neatins şi de neoprit. Priviţi-vă în oglindă şi veţi vedea ce mici sunteţi, dragii mei „prieteni”. Priviţi-vă. Şi poate aşa veţi înţelege finalul neaşteptat al poveştii pe care voi aţi creat-o… Datorită vouă am devenit ceea ce urâţi voi cel mai tare… Un om curajos[1].

 

Vom dispărea ca neam nu din cauza unei molecule, ci din cauza incapacităţii noastre de a distruge mizeria care ne-a invadat viaţa

Secretarul de partid, stăpânul absolut, s-a reinventat. Dar esenţa lui e în toate cele ce sunt şi e pregătit să ne ducă pe noi culmi de civilizaţie şi progres… S-a şcolit şi acum rupe câteva vorbe în engleză. Azi e cool. Un lucru a rămas, însă, neschimbat. Minciuna. Instituţionalizată, încremenită, perenă. Comuniştii declamau, arătând spre rege, acuzator, „minciuna stă cu regele la masă, dar asta-i cam demult poveste…”. Azi, în „democraţie”, minciuna a devenit regina. Minciuna rostogolită de zeci de ani, ipocrizia combinată cu infecţia numită pilă ne-au adus unde suntem acum.

Am fugărit controlorii de bilete, dar i-am lăsat nederanjaţi pe hoţii de motorină şi vagoane. Am urlat împotriva medicilor, dar am închis ochii la fabricile de diplome, unde nici măcar pe la examene nu trebuia să treci. Am ignorat jafurile care au distrus ţara, dar ne-am lăudat peste tot că suntem corecţi. Mizeria şi corupţia din instituţiile publice sunt opera noastră. Noi suntem cei care ne milogim la câte un ştab să-l angajeze pe „cumnatul băiat bun, dar fără noroc”, chit că nu are nicio şcoală. Dar, nu-i aşa, îl recomandă vocea şi talentul… şi plicul. Am distrus învăţământul, cultura, cercetarea, am aruncat la gunoi tot ce înseamnă valoarea adevărată şi i-am lăsat apoi pe cei „isteţi” să-şi propulseze neamurile şi pilele şi protejaţii. Producem pe bandă rulantă golăneală, şmecherie ieftină şi combinaţii.

Vom dispărea ca neam nu din cauza unei molecule ce ne distruge sistemul imunitar, ci din cauza incapacităţii noastre de a distruge mizeria care ne-a invadat viaţa. Vom vedea semnele salvării doar când vom înţelege că nu avem nicio şansă dacă nu suntem corecţi şi sinceri. Că trebuie să reînvăţăm să murim pentru o idee, pentru un principiu. Şi că suntem datori faţă de noi şi cei dragi nouă să facem ceva pentru amărâta asta de ţară care ne hrăneşte, înainte de o strivi prostia şi impostura[2].

 

--------------------------------

[1] https://evz.ro/mesajul-presedintelui-tribunalului-timis-oamenii-mizerabili-din-viata-mea-m-au-facut-puternica.html

[2] https://monitoruljustitiei.ro/profesii-juridice-si-retele-judiciare/judecatori/adriana-stoicescu-presedinta-tribunalului-timis-tara-a-nimanui-19074958/ - 15 aprilie 2020






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu