joi, 13 aprilie 2017

Un gând curat, iubire, credinţa şi iertare - SFINTELE PASTE



~O~


FIE CA DOMNUL SĂ VĂ DĂRUIASCĂ DE SFINTELE SĂRBĂTORI DE PAŞTE ZILE SENINE, PLINE DE  SĂNĂTATE, DE FERICIRE, DE BUCURIA CELOR DRAGI ŞI A PRIETENILOR DUMNEAVOASTRĂ ! DOMNUL SĂ ÎŞI APLECE FAŢA ASUPRA NOASTRĂ ŞI SĂ NE AIBĂ ÎN GRIJA LUI !
UN PAŞTE FERICIT ŞI NESFÂRŞIT DIN TOATĂ INIMĂ

CU PREŢUIRE, AL DUMNEAVOASTRĂ ŞTEFAN DUMITRESCU


~O~



Sarbatori fericite!
Dorina Anghel

~O~




~O~



~O~



~O~

Bucuria vine din lucruri mărunte.
Liniştea vine din suflet.
Lumina vine din inima fiecăruia.
Paşte Fericit!
Familia Anusca-Doglan Gheorghe, Elena si Cristian.




~*



Mult Onorate Personalități ale Literaturii Române și Universale, 
      Primiți, Vă rog, cele mai calde urări de ,,Paște Fericit !” 
Cu deosebită stimă, 
Melania Rusu Caragioiu

~O~


Urez tuturor, prieteni sau neprieteni, un PAȘTE cu sănătate și bucurii. Într-un cuvânt, FERICIT !!!
Vasile Menzel

~O~




~O~

Lumina Sfintei Invieri sa patrunda in sufletul si in inimile voastre
 bucurandu-va de minumea Invierii Domnului nostru Iisus Hristos!
  fam. Val&Val Lupu

~O~
Spiritul Sfânt al Sărbătorilor de Paște și Lumina Învierii Domnului să lumineze sufletele și casele tuturor românilor, oriunde s-ar afla! Hristos a Înviat! Paște fericit!

Cu deosebit respect,
Florin Gheorghiu

~O~




Chanson  roumaine de Paques
Bonne Fête,
Melania Rusu Caragioiu


ÎN VINEREA PAŞTELUI,

În vinerea Paştelui,
Când e chinul Domnului…
Maica Precesta-a venit
Pentru fiul răstignit;
A intrat în mânăstire
La icoane să se-nchine,
Din durere să-i mai treacă,
C-aşa-i sufletul de mamă.    Bis:

O!… în faţa altarului,
Lângă crucea Fiului
O tânără îl plângea,
Picioarele-i săruta,
Cu lacrimi i le spăla,
Cu părul i le usca…
Şi prin jalea glasului
Ea îi spunea Domnului: Bis:

- „Doamne bun, iubit şi sfânt,
Nu mă ţine pe pământ!
Du-mă la iubitul meu,
De viaţă nu-mi pare rău,
Numai de măicuţa mea
Că suferă ca şi-a Ta.
Numai mamă să nu fii…
Să duci dorul la copii.” Bis:

Cântă RODICA aNGHELESCU: ttps://youtu.be/2lRrdm0kts0


~O~
Din Bucureşti (România, Europa), lumina lui Iisus să vă găsească sănătoşi şi să vă aducă bucurii.
 Paşte fericit!
Claudia Voiculescu

~O~


Aer de sărbătoare creştină

Domnul trece prin poemele mele
Şi mă priveşte în versuri, tăcut
Eu îmi urmez calea cea tristă şi oarbă
Ca un soldat ce nu ştie a scrie
Silabe pe zidul cel mut

Totul e iureş ciudat de talangă
Pe un câmp aiurând a cădere
Cu flori transparente şi iarbă cosită
Cu drumuri ce duc la speranţă şi taină
Pe drumuri de lapte şi miere

Domnul trece şi îmi face un semn
Eu privesc calea ce merge neunde
Prin scaieţi oaia se zbate uimită
Că parca e jertfa de taină, uitată 
Ce printre cuvinte se-ascunde

Domnul trece prin gândurile mele
Dar eu sunt plecat în departe
Spre câmpuri mustind ca un vuiet
Spre taina căderii uimite
Cu drumul ce duce spre moarte.

George Terziu


~O~



Viziune


Rezemat de lemnul crucii sale
Blândul meu popor privea la cer
Nu mai avea timp de osanale
Îmboldit de cete de lancieri

L-au lăsat un pic să mai respire
Ca apoi urcușul să-și reia
Spre Golgota cea întru murire
Cu imensa cruce-n cârca sa

Nu vedeam nici urmă de apostol
Numai farisei și slugi chezare
Înțeleși în acel odios dol
Îl mânau cu crucea în spinare

Îi ieșii în cale întrebându-l
O, prea încercat al meu popor
Ce păcate-ai făptuit cu gândul
Ori cu fapta împotriva lor?

Te loviră din tustrele laturi
Te-ai opus  ori te-au supus vremelnic
Le-ai dat însăși hrana ta  să-i saturi
Și ai dat martiri - un lung pomelnic

Iar de-a fost să fi greșit vreodată
Împotriva vreunuia din ei
E că  strâns în prea lunga lor sfadă
Ți i-ai prins vrăjmași pe farisei

.....

Garbovit de-a crucii greutate
Pășea lung  privindu-mă arare
Simțeam că un fulger mă străbate
De la frunte până la picioare

S-a spetit  târând cu vârtoșie
Crucea grea pe care-aveau să-l suie
Mai curgea prin lemn esență vie
Când aveau să-l răstignească-n cuie

Iar când  sus  pe-acea ridicătură
L-au crucificat fără litanii
L-auzii  atât  rostind din gură
Eli, Eli, lama sabahtani

În zadar jeleau mironosițe
Deplângând nedreptățimea ducii
Neamul meu  ca desfăcut șuvițe
Atârna prelins pe fibra crucii...

.....


Toate astea le-am trăit  eu  oare
Ori fu semn trimis de Duhul Sfânt
Urmă n-a rămas nici pe cărare
Nici sub piatra cea de pe mormânt

Martori spun ca l-au văzut aievea
Cum se ridica pe-un fel de nor
Și  de undeva de lângă Țebea
Se-nvălătucea al meu popor

Ca-ntr-o horă mare  mână-n mână
Peste munți și dealuri  peste șes
Fu văzut  atunci cum se adună
Neamul meu plutind  neînțeles

Că-i fu dat să moară și să-nvie
Și  precum Iisus  să ispășească
Lungi milenii de neomenie
Și deșertăciune pământească

Marian Ilie


~O~









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu