duminică, 9 decembrie 2018

Bogdan Herteg - o să las literele cu litrele




De Sfinta Sărbătoare a Nașterii Domnului, am un dar pentru dumneavoastră: am scris o poezie pe care vreau să v-o dedic:



o să las literele cu litrele

lui Pavel Rătundeanu-Ferghete




~*~


o să las literele cu litrele

să-și verse fierea și fiarele

să-și lase firile și rosturile

căci

Am uitat pe de rost tot

tot vorovii și vorovise

plânse plânse stinse însele

însă strânsele căzutele

tropotite adunate rimate

spusele de ele zic

ca zicătorile și horile

sparte în sunete armonioase șuierate

de vânt doinit și îmbătrânit

cătrănit pe arcuri și fiare

frâne cu sat fără câne

caíne haíne

flămânde

de n-ar mânca

din pieptul meu

românesc

baladesc

doinit

învățat

că cine nu-i bun de rugă

nu-i bun nici de  fugă

Și ce-mi mai fuge tot de sub picioare

pe asfalt și falt din hale

fără de hal cu șal șarmant

și șic ca nimic

ieșiți din posturi călduțe

ca din căruțe trase de piei amare

iobagii de acum

fiere și fiare

să plecați din țară

ca să ară

Dumnezeu

peste inima noastră

peste patria copil victorios



Doamne cum îmi curge sufletul

peste buzele paharului inimii mele

Doamne

cum strig în tăcere

că mă și mir

și-Ți mulțumesc

că se varsă în sufletul meu

peste buze

privite cu ochi cu fărâmi de lacrimi

Spală cu ele Doamne

țara durerii mele

și păcatele mele

spală-le ca o ploaie care cade-n sus

risipind norii din care pare că s-a scurs

dar se naște din ochii Tăi și-ai Maicii Tale

Ș-am arat ș-am sămănat

și le-am dat pentru omul-persoană

persoanele din țara lui Cremene

dar mai ale din colț de țară în care

se pune țara la Cale

cu nuiele în și pe spinare



~*~

dec 2018

Bogdan Herteg








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu