marți, 25 decembrie 2018

Minunata poveste din oglinda apelor vii - Sunete miraculoase - Lumina clipei




Minunata poveste din oglinda apelor vii


~*~


Sfârşit de anotimp, încă o dată un ciclu
s-a răsucit în jocul combinatoriu!

Vrei să deschizi
partitura simfoniei universale,
uşor prinde viaţă, dialogul începe,
în spiritul timpului
- o nouă ars combinatoria -,
laşi muzica sferelor
să vină ritmic, uşor, spre tine,
pui semne în sunetul fundamental
şi-adânc forjezi resorturile telurice.
Un fir întins, în intervale perfecte,
se termină la punctul de rupere.

Sub cupola cerului am împărţit atâtea.
O insolită alternanţă
între tensiune şi relaxare!
În zgomotul furtunii din travaliul durerii
urmele au dispărut
în intervalul exilat, neintegrabil,
dar în oglinda apelor vii
e-atâta linişte
şi dragoste în eufonia inimilor!

Grăbit, fitilul verde deschide energia
de la tulpina lujerului florii, acea
mică explozie de viaţă
ne dăruie covorul întins de petale roşii.

- Spune-mi, iubito, de ce purtăm în noi
atâta dorinţă, ce nu-nţelegem,
unde ne rătăcim,
e asta adevărata trăire, de ce iubirea
e cea care deschide de ai impresia că zbori?
Sunt surprins de putera ei nelimitată,
ca un vulcan ce stă să erupă. - îmi spui.
Eliberezeaza-l pe “Da!”,
priveşte, îl ţii strâns încătuşat!

Sărutul e poarta spre locul tainic
- "Simfonia Jupiter"- ,
în "Armonia Lunii", cu vibrația iubirii
deschidem cartea inimii.
Să trecem prin ea, să-i găsim flacăra!
Poarta poate fi orice, depinde ce căutăm.
Clipa veşniciei, ştii bine! Ce-am mai putea
descoperi când i-am găsit sensul?!
-De la tine ştiu, rămâne doar trăirea,
asta mi-a rămas adânc înrădăcinată în suflet!

- Mă-ntreb ce căutăm, de fapt,
ce ne lipseşte, de ne găsim mereu pe undeva?
Îmi spui, mereu, că tot noi suntem,
asta mă-nveţi, de-atâta vreme.
Parcă sunt surd sau orb,
unde suntem noi cei adevăraţi? - mă întrebi.
În noi timpul dispare,
suntem numai măsura iubirii,
în toate şi-n tot suntem doar noi,
eu, tu, acel întreg armonios,
sfânta unitate desăvârşită,
fugim spre nicăieri, niciunde nu putem fi
atât de-aproape ca-n noi înşine,
prin tine se naşte totul...


*



Sunete miraculoase



~*~


Cartea speranței e deschisă mereu,
vânturile de pe harta planetei s-au dat brusc la o parte,
era liniștea,
apoi planeta s-a răsucit mai lent
și fracțiunea secundei
chema
un răspuns pentru mine.

Știu că oriunde sunt
mă însoțesc
Cuvântul
și Lumina imaculată.

7 mai 2018


*



Lumina clipei



~*~


În mâini ţii o carte îngălbenită de timp,
prizonier devii în clepsidră,
pe marginea prăpastiei
asculţi tăcerea,
cuvintele incantate
cu sonorităţile
unei limbi vechi, antice,
te poartă într-o altă lume,
îţi ating, în acelaşi timp, fiinţa,
purificând-o.
Totul e interconectat.
O altă forţă, fluidă, subtilă.
Câtă lumină doarme în clipă!

La tine revii. Inocenţă. Joc.
Un copil eşti!
Copiii văd esenţa.

Pământul nu tace,
în culori îţi vorbeşte.
Mişcare pendulară de umbre.
Un punct albastru. Corabia din ceruri.
Un continent s-a scufundat sub apa mării.
Lumina dintre maluri. De neatins,
trecutul e la distanţă, nu-l mai poţi ajunge.
Mai importantă decât cunoaşterea,
imaginaţia te duce, simultan,
peste tot, în splendoarea ei,
prin visul purtat în prezent.
Prin ochii tăi e timpul
să citim povestea.
Un har ai!

Schimbi direcţia.
O nouă destinaţie alegi,
explorezi fascinat întinderile,
în inima ta un val de bucurie,
puţină nebunie, evadezi din timp, cauţi sursa,
îmblânzeşti uraganele, ştergi greşelile,
ridici greutăţile, nu încetezi să lupţi,
atent eşti la toate diferenţele.
Pentru a atinge imposibilul,
de tine depinde.
Ai puterea,
creatorul eşti tu!

O poartă grea se deschide...
28 iunie 2016


~*~


IRINA LUCIA MIHALCA







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu