miercuri, 26 decembrie 2018

SCRISORICA DE LA PELTICA + Marșul majorității Moșului




SCRISORICA  DE LA  PELTICA
parodie
de Melania Rusu Caragioiu


~*~

Moș Crăciun, dintotdeauna,
Tu vini când răsare luna,
Te urci pe acoperiș
Și dai daruri pe furiș

Vreau să vini în casă-acum,
Am o droaie ca să-ți spun
Și de un ceai am să-ți pun,
Și-un cub.  mic, de zahăr, bun.

Sunt prea mică și peltică,
Nu știu nici  politică,
Dar bunelu le despică
Și tare le critică !

Bunicuța face ciorba
Fără roșii și ardei,
Bombănește și-ți ia vorba,
Necăjită cu-ale ei.

Milu nu prea le învață
Se cam păruie în clasă
Cu băieții și cu Domnul,
Iar la lecții-l prinde somnul

Motănel a fost gazat,
Când în oraș a plecat,
Păcat că nu l-am legat,
Azi ar fi teafăr, scăpat...

Tata scrie de departe,
Cum am citit dintr-o ..carte”,
Că acuma pierde postul,
Fiindcă brexitul ia rostul...

Mama lucrează cu ziua
Când la moară, când  la piua
Cară sacii grei în spate,
Sau, velnițele le bate...

Eu îți scriu  cum mă pricep,
Nu-s elevă la  segep,
Dar și tu ești fără carte,
Stii doar daruri, cum se-mparte...

Am s-ți spun și despre mine,
Despre bietele vecine,
Despre frigul care pișcă
Despre treptele  ce mișcă,

Despre geamul cel crăpat,
De cizmele  mici, sub pat,
Despre glodul de pe stradă...
N-am sanie de zăpadă !

N-am de unele, dar tac,
Dacă tata e sărac,
Bunelul de-abia se ține,
Eu îl car, nu el pe mine.

De aceea te invit
Să vini când n-am ațipit
Să mai vorbim de ce știu
Că ești sfătos și... nurliu...



*



Marșul majorității Moșului
------------------------------------

Moșule, cum știi tu bine,
Nu am fost deloc cuminte!
Am avut prea multă minte!
Ce să faci, atunci? Cu cine?

Și-am făcut și eu, puține.
Rele, nu prea – bine, dat,
Am făcut, și-am încercat.
Nu știu lumea cum le-a luat!

C-așa-i ea, de nu te dai,
După dânsa – nu-i plăceai!
Și îți cere, soare, lună,
Numai să îi cânți în strună!

Moșule, pe înțeles,
Eu i-am pus și contră-n vers!
Ce a dres, și ce-a ales,
Ăsta este grosul oștii!

Când conduc – în lume – proștii!


~*~

24 decembrie 2018

Cu deosebit respect,

Jianu Liviu-Florian







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu