marți, 12 martie 2019

IOAN JOHN GIONEA - BALADA LUI SEBASTIAN GHIȚĂ (Fugarul din Serbia)




BALADA LUI SEBASTIAN GHIȚĂ
(Fugarul din Serbia)


~*~

Foaie verde foi de viță
Numele meu e Sebi GHIȚĂ
M-au poreclit de mic “ Copilu”
Nu știu bine care-i șpilu
Dar știe orice tip civil
Că nu am minte de...copil
Am fost mare sculă, deh,
Și-n PSD și-n USL
Loial, apoi, cu tot sufletu,
Am migrat la un partid nou, la ...PRU
Mi-am făcut , ca prin minune,
O Stație șucară de.....televiziune
N-am fost un vânzător la APROZAR
La ASESOFT am fost, de tânăr, acționar
Și-am devenit un mare milionar
(Și nu , oricum, în lei –tramvai
Ci în Euro-parai...)
Fiind băiat de la Ploiești
(Aproape de...Haimanale)
Și acționar în petro-distilare
Am învățatde pe la PSD-ești
Să fac banii simplu, prin...”spălare”
Nu de la orișice closet
Ci direct de la ...Buget


Când m-am văzut periclitat
De DNA-ul cel spurcat
Mi-am luat bolidul și-am zburat...
Doar cu-o cinzeacă de rachiu
Mi-am șofat mașina ca la un...Raliu
M-au urmărit hoarde  întregi de polițiști
În mașini ce-aveau viteză ca de ...briști...
Așa că eu, fără să știe cineva,
Am ajuns cu bine-n Serbia
La polițiștii lor, cu mult antren,
Le-am prezentat un pașaport...Sloven
M-au închis, dar, ca o înțeleaptă națiune
M-au eliberat curând... pe cauțiune
Deși poza mea la capul gol
Figura déjà pe Lista INTERPOL...  .


Eu , mai apoi, cu informații fistichiii,
L-am „dărâmat” pe Generalul Codlea de la... SRI
Și-așteptam momentul ce-mi pria
Să o ”dărâm “ și pe Codruța de la... DNA
Au rezolvat-o alții-ntr-un târziu
Retrogradând-o procuroare la Sibiu
Sibiul , însă, lui Codruța nu i-a priit de fel
Și-a vrut s-ajugă șefă mare la ...Bruxelles
Atunci a fost momentul ca să intervin
Cu tone de acuze(deși nu-s misogin)
Și m-am gândit că nu ar fi de loc bizar
Să ajung și eu, parol, ...Euro-parlamentar
Vreau ca-n Parlament să lupt cu palmele goale
Să readuc în țară resursele preluate de către multinaționale
Spre exemplu, am s-aduc în țară lemnul de la Austrieci
Chiar prelucrat în fabrici precum...biblioteci


Pentru moment, nu mă întorc în țară
Deși alegeri vor fi pe la sfârșit de primăvară
Să spui că sunt fricos , nu e un fapt veridic,
Dar mă tem pe bune de ...Terorism juridic
Voi opera prin telefon , on-line și la televizor
Să am acces direct, la orice-alegător,
Și când voi fi ales(nu mă-ndoiesc de fel)
Am să zbor direct, din Belgrad la...Bruxelles



~*~


IOAN JOHN GIONEA









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu