marți, 19 martie 2019

Un poem minunat de Mariana Adăscăliței




Un poem minunat
Publicat pe martie 19, 2019

După ce s-a-nvârtit prin spațiul virtual, a ajuns și la mine o poezie care m-a emoționat. Este semnată de Mariana Adăscăliței. Așa de mult mi-a plăcut, încât am plonjat în spațiul virtual în căutarea Marianei, ca să-i cer voie să o postez și eu aici. Mi-a fost imposibil să-i dau de urmă. Numai pe facebook era abordabilă, iar eu nu am relații diplomatice cu feacebook ăsta. Așa că, îmi voi asuma orice risc și voi oferi cititorilor acestui blog minunăția de poezie a Marianei Adăscăliței.
Preumblarea mea prin spațiul virtual m-a ajutat să descopăr că Mariana are două „defecte” din categoria celor pe care le iubesc eu: Nu-și folosește mintea pentru a scrie poezii, ci le scrie cu sufletul, și … țineți-vă bine! … iubește muzica. Adică, seamănă cu mine!? E adevărat că eu nu-s în stare să scriu niciun vers, darămite o poezie întreagă, dar la iubit de muzică nu știu câți mă întrec. Am zis „la iubit de muzică”, nu la cântat, sau la vorbit despre muzică! Iubirea, se știe, nu e pe bază de cuvinte, căci, ca și poezia Marianei, iubirea nu este rodul minții, ci al sufletului.
Iată poemul care m-a mișcat în dimineața asta, deși, se știe, dimineața eu sunt … moluscă.


***

Am întrebat salcâmii și florile de tei,
Cum aș putea vreodată să înfloresc ca ei?
Și-n loc de vorbe goale, să răspândesc parfum
Iar locul meu să fie la margine de drum.

Am întrebat albina ce culegea nectar,
Cum să mă fac o floare să nu cunosc amar?
Cu rouă dimineața să spăl obraji de prunci
Și plină de miresme, să veșnicesc pe lunci.

I-am zis și ciocârliei ce se-nălța prin nori
Să-mi împrumute glasul și mie uneori,
Să plâng când ploaia cade, să mă prefac în râu
Udând cu lacrimi iarba și lanul copt de grâu.

Am întrebat pădurea, ce taină o păzește?
Eu sunt tot mai bătrână, ea tot întinerește.
Să-mi împrumute frunza ce înverzește-n ea
Și dacă nu se poate, să mă prefacă-n nea.

Să îmbrac în diamante acest pământ de tină,
Să-mi ningă-n suflet albă și albă să-mi rămână…
Și ziua cea de astăzi și ziua cea de mâine,
Iar lumea să mă frângă, precum ai frânge -o pâine…

Azi am rugat salcâmii, când ning cu floare drumul,
Să-mi împrumute mie culoarea si parfumul,
Să vin pentru o vreme pe adieri de vânt
Și-apoi, cu primăvara să plec de pe pământ…

~*~ 
Mariana Adăscăliței


***

Rândurile Marianei mi-au amintit cum l-am luat eu la întrebări pe Dumnezeu că de ce le-a zis oamenilor oameni și nu le-a zis salcâmi. Că, lumea ar fi fost mult mai frumoasă și mai bună, iar atmosfera ar fi fost cu mult mai respirabilă.

Sursa: Marian Ilie

https://altfel.wordpress.com/2019/03/19/un-poem-minunat/








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu