luni, 4 noiembrie 2019

MELANIA RUSU CARAGIOIU - În Campanie II




În Campanie II



PEISAJ  DE PERISAJ

~*~

Sunt ,,iconom”
La schit, răsărit,
Chiar v-am povestit
Prin clopot, din dom.

Îmi cereți rugăciuni
Că de-altele n-am,
Doar trei tăciuni;
N-am mai văzut un ban...

Ziceți că am zidit mănăstire,
Știu eu ? Poate Sfîntul să știe;
Sunt un nevinovat... Și mie
Mi-a apărut lăcașul, fără știre...

De am și lacuri și trei izvoare,
Ce-s eu de vină, de sunt de toate,
Chiar și o limuzină cu opt ,,roate”,
Deci nu mă sperii de... televizoare !

Găselniți poate găsi oricine,
Dar eu sunt strâns legat de-acest lăcaș,
Mă simt puternic, unul e ca mine !
Iar dacă îmi zici ,,hoț”, îmi ești vrăjmaș !





REPARTIȚIE  SOCIALĂ

~*~

Doamne ferește de-o așa sclavie
În epoca de plină libertate;
Să-i zicem Domnului ca să ne ție
Să nu ne-nscrie în răboj păcate.

Se-mpuțiează mintea-n scăfârlie,
Sunt prea multe tentații-acum sub soare
Și toți o duc în plâns sau veselie
Fiecare se-nchină la ,,ce-l doare”

Cum nivelare, cum globalizare,
Când unul moare noaptea-nfometat,
În timp ce altul ține sub zăvoare
Tot ce-a aginisit din ce-a luat?...

Cerut-au chiar și sfinții din icoane
O lumânare aprinsă de Crăciun
Dar rareori cei din landou, merzane
Le-au azvârlit ceva, zburând pe drum.

E mare diferență de opinii:
De n-ai știut să te îmbogățești,
Stai molcom, ești în tagma sărăcimii
Și-acolo vei rămâne cât trîiești!





PORTUL  OBRAJILOR


Motto:
,, Ori te poartă cum ți-e portul,
,,Ori vorbește cum ți-e limba...”,
,,Dar ferește-te de Strâmba!” 



~*~

Intortochete înflorituri
Pe vatra plaiului străbun,
Cu ,, pene, pui și colțișori”
Cusute-n ie cu ochi buni,
Împestrițând  în cruciulițe
La fel motive, ca-n altițe.

Iată aportul popular,
Un Grigorescu în altar,
Și mere-ascunse sub pieptar
Și donițe pe cal legate
.
Lăsat-au doar istorie-n spate.

Obrazul
, azi, fardat cu var
Reflectă coaja de stejar
Sensibilă, dar după caz;
Nicicum  la vreme de necaz...




SILUIETA

~*~

Era o vreme-n Răsărit
Spun toate vechile tablouri
,
Când pentru-a fi etern slăvit
Depuneai slană în rulori
,
Sub pielea plină de osânză,
De nu mai încăpeai în ... pânză...

Azi slueta de vedetă
Este râvnită, indiscretă
Și explicația e clară
Se poartă-nfometarea-n țară
?

Și haina trebuie strănsă bine,
Să n-o ia altul de pe tine !
Se poartă coafura-n smocuri,
Și chiar bunici visează tocuri.

S-a terminat și cu zicala:
,,E slab că n_are ce mânca”
Și Marghiolița și Marghioala
Și când nu-i post, vor ajuna...





CALD- DLAC


~*~

,,Ce e val, ca valul trece”,
Dar durează patru ani.
Tine cald, sau ține rece ?
Ne-om încălzi cu tufani...

După-o zi de zgribuleală-
Fiecare- aveam un rost-
Ne-am făcut o socoteală...
Avem timp, suntem ,,în post.

,,De-o fi una, de-o fi alta”,
Noi rămânem tot la fel:
Oameni buni ! Cu asta, basta !
Nu ne arde de răzbel !

Pentru supraviețuire
Trebuie calm și răbdare,
Muncă, sârg, înțelepciune,
Câte-o rugăciune caldă
Către Dumnezeu cel Mare,
Fiindcă știe Înduratul
Mâna în cap a ne-o pune !




DOAR  CU  IMOBILIARĂ
NU  SE  FACE  PRIMĂVARĂ,


~*~

Primăvara a sosit
Cucul s-a înzdrăvenit
Cântă: ,,cu-cu”, inspirat,
În copacul dărâmat.

A luat și televizor-
Școală pentru puișor-
Pe când va pleca la vară,
În voiaj, în altă țară...

Zboară mult și face fețe
Nemulțumit de fânețe,
Păduri, drumuri răscolite
Mulți... căutători de pite,
Și se-treabă a mirare:
Om ? Țel: imobiliare ?

Nici sobolul , nici castorul
Nici, chiar, Mare Ziditorul
N-a distrus cu voia Lui
Toată vatra neamului.

Și tot zboară cucul șui,
Fără pace, fără pui,
Cântând cam pe nas , a jale
Văd tot, însă... angarale...


~*~
MELANIA RUSU CARAGIOIU








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu