Autoritatea phillokalyco – sofianică a Dr. Străinu Cercel
„Cum, sus, în pisc,
ne-nlănţuie sărutul/
ori în
prăpăstii oarbe ne scufundă,/
nu ştim de
strânge-n cupa lui rotundă/
sfârşitul
unui cer sau începutul.”
(Radu Demetrescu Gyr)
Autoritatea phillokalyco – sofianică
este singura valoare supremă a Omului ales, creştin care se pogoară din
Autoritatea divină absolută - Dumnezeu.
Autoritatea phillokalyco – sofianică se configurează în comuniunea
întru Dumnezeu – Neam – Omenire ca Adevăr-Iubire-Libertate-Dreptate-Jertfă-Înviere.
Autoritatea phillokalyco – sofianică este întruparea unei personalităţii elitiste într-o persoană hărăzită
de Dumnezeu cu supradaruri, cu supra pogorâri de har, cu supra scânteieri de
geniu, într-un domeniu în care se formează, se asumă, se defineşte, se
redefineşte, se însumă, se dăruieşte, jertfiindu-se precum, „pâinea cea de toate zilele”, lumii
materiale în general, sau asemeni „pâinii
celei spre fiinţă” - izvorul naturii alese spirituale.
Persoana, personalitatea, devine deofiinţă cu Neamul său din care
fiinţează numai prin autoritatea misticii
dăruirii sale, pentru ca odată consacrată vocaţiei, misiunii şi slujirii sale
întru Dumnezeu şi Neam, să se răsfrângă pururea şi asupra omenirii.
Comuniunea cu energiile divine deschide
infinitul dincolo de cunoaştere, în Iubire.
Autoritatea în sine, prin sine şi întru sine este geniul creator,
formator, novator, reformator, universal care îşi sprijină cupola erudiţiei
sale pe stâlpul dreptei credinţe şi temelia moralei creştine, răsfrângând
Frumuseţea ce Se pogoară din Izvorul ei – Dumnezeu, peste mireasma sufletului
Omului ales cu aura porfirei fillokalyce.
Fillo+kallos, semnifică “iubirea de frumos”, kallos fiind deopotrivă şi bine şi frumos.
Binele înfrumuseţat în veşmântul smereniei aprinde sublimul serafic al
sufletului.
Marele Dascăl şi Sfânt Ioan Scărarul afirma că: „Smerenia este mântuirea.”
Smerenia este un suiş mistic
al cărui vârf se înalţă ca un pisc sublim al suferinţei, peste care Dumnezeu revărsă frumuseţea harului Său,
aşa cum inspirat mărturisea eroul
martir Virgil Maxim: „Prin fiecare din cei ce acceptă jertfa
supremă, Neamul urcă o nouă treaptă de lumină în Împărăţia lui Dumnezeu.” (Imn pentru Crucea purtată, Ed. Antim,
Bucureşti, 2002)
Smerenia şi Dragostea îl aduc
pe creştinul ortodox „predestinat” la
aceeaşi identitate, atingând Frumuseţea, care te face liber, adică Autoritatea phillokalycă întru purpura ei serafică Sofianismul, ce pecetluieşte Omul cu o mistică iconică, depăşind
logica structuralistă, eclipsând dialectica antagonistă dintre materie şi
spirit, dintre trup şi suflet, generând o logică holistă promovată de lumina
sofianică.
Autoritatea phillokalyco – sofianică este identitatea frumuseţii noastre milenare creştin-
ortodoxe spirituale.
Autorităţile
phillokalyco-sofianice fiinţează numai în Vatra Naţiunii creştin - ortodoxe,
respectiv în Sinodul Bisericii, Sânul Culturii, Areopagul Academiei şi
niciodată în Statul anaţional, tocmai de aceea sunt permanent persecutate,
prigonite.
Doctorul, profesorul, ctitorul, savantul de
talie mondială Străinu Cercel,
precum toate marile noastre valori supreme naţional-universale din toate
timpurile, pot fi prigonite, pot fi persecutate, pot fi alungate de oligarhia
politică, de camarila infantilităţii raţionale, dar niciodată uzurpate de nimeni, din suveranitatea şi
suzeranitatea autorităţii lor phillokalyco-sofianice ce va transcende pururea.
- Cine
programează misterios, cine ordonă bezmetic procesul/ complotul de defăimare,
de profanare, de dezbinare al marilor Români creştini?
-
Nihiliştii de aici? Cei de dincolo? Sau aceştia împreună
cu ceilalţi?
-
Ce forme ia durerea savantului Străinu Cercel, când „piticii politici” din tagma lui care-va-să-zică: „Dandanache
– Trahanache”, refuză sfaturile sale înţelepte în a urma calea cea dreaptă,
cea sigură a salvării oamenilor suferinzi?
Dumnezeu străbate cu lucrarea Atotbunătăţii inimii Sale sufletul celor Aleşi.
Autoritatea phillokalyco-sofianică a Doctorului Străinu Cercel se
răsfrânge în aria creaţiei sale: catehetic, parenetic, moralizator, mistagogic,
soteriologic şi profetic.
Nu de moarte ne este frică
nouă Dacoromânilor nemuritori, ci de
putreziciune, care este cea mai mare dezbinare.
Gheorghe Constantin Nistoroiu
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu