marți, 25 octombrie 2022

Vasilica Grigoras - UNDE EȘTI SINGURATATE?

 





UNDE EȘTI SINGURATATE?

 

 

~*~

 

Cândva,

am întâlnit singurătatea

la o răscruce de drumuri,

călare pe cai deshămaţi

şi coama despletită,

înspumaţi până peste poate,

în galop la drum lung.

 

Sleite de puteri,

şi ea şi eu,

ne-am înţeles din priviri

că se cuvine

să stăm un pic de vorbă.

Eu, curioasă să-i aflu veleităţile,

ea, să-mi cunoască păsurile.

Îşi împreunează mâinile,

mă priveşte fix în ochi,

poate,

cu gândul să mă intimideze.

Tăcerea mea

o scoate din tăcere.

 

Începându-şi pledoaria,

observ cum tristeţea

îi sluţeşte chipul,

ura îi întunecă ochii,

patima îi schilodeşte trupul,

cuvântu-i dur loveşte

în dreapta şi-n stânga.

Primesc o lovitură de maestru

direct în plexul solar,

fac ochii mari

pentru că nu înţeleg

despre ce este vorba.

Încep să mă agit, mă întristez,

dau drumul lacrimilor

fără să vreau,

mă uit la ea cu pizmă

şi mai, mai s-o lovesc.

Inspir un aer viciat

care îmi umple pieptul,

simt cum mă transform în ea,

că eu sunt oglinda ei,

iar ea este oglinda mea.

 

Continuăm să ne privim

una în alta,

timp în care mă întreb,

ce-i de făcut?

Invoc pe Dumnezeu,

îi pun mâna-ncet pe umăr,

trimit spre ea surâsul meu senin,

ca o boare de lumină,

îmbrăţişând-o.

 

Câteva clipe, dar lungi

îmbrăcate între gri şi roz,

mă apucă transpiraţia,

respir controlat

şi vorbesc doar în gând,

cu mine şi cu ea.

 

Simt cum se face mai mică,

mai fragilă,

prind curaj

şi-i propun un timp de gândire

în care să găsim,

de comun acord

trucuri de înfrumuseţare,

momente de respiro,

destinaţii de călătorie,

clipe de bună convieţuire…

 

Ideea s-a dovedit

a fi un pariu câştigat

de ambele părţi,

fapt pentru care

îi dedic acest poem,

promiţându-ne una, alteia

să scriem multe altele.

 

Singurătate, unde eşti?

 

~*~

Vasilica Grigoras

 










Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu