joi, 23 octombrie 2014

m & botniţă

Cătălin Afrasinei

dragă boticelli
e toamnă şi trăiesc uneori
puseuri de nehotărâtă spaimă
ar fi trebuit să fi murit demult
nu mă ştiu vinovat decât faţă de destinul meu
ursit de ursitoare transcris cu litere de-o şchioapă
într-un caiet de desen în culori strâmbe
aproape şterse dintr-o valiză de lemn
soldăţească a fratelui meu mai mare
desculţ păşesc pe străzi mergătoare
fără a mă gândi câtuşi de puţin la supremul epitet
rostit de noica pentru eminescu
dimpotrivă îmi plac pantofii de lac
văpsuiţi interbelic cum m-a povăţuit tata
în viaţă să fiu disciplinat ca-n armată
nu se ştie când sună gornistul apocalipsa
indiferent care ar fi aceasta
sfârşitul lumii
furtul de prezervative şi cozonac
chiulul generalizat
obscenitatea publică
persecuţiile comuniste
traficul de influenţă sau cel adevărat
moartea soldatului care ştie să recite poezii
în orice caz armata e cu noi
numai eu să fiu pregătit
rareori mi-a reuşit
acţiunea şi reacţiunea mea faţă de viaţă
poartă girul curiozităţii revelate – n vis
n-aş putea să dau un răspuns categoric
dacă mi-a fost rău sau bine
ori şi una şi alta sau nici nici
zaharia stancu n-a ştiut că tătucul stalin
ne-a dat m şi botniţă pentru multe secole
mi-am propus să-l cunosc pe acela
căruia lumea i se prosternează
încerc să-mi imaginez cum soarele
îşi cere voie să răsară înainte de a se trezi faraonul
să-şi plimbe căţeluşul şchiop printre lichele
vezi pe cardul de sănătate
nu figurează lichelita în formă explozivă
cel mai bun taumaturg ar fi fost arghezi din blesteme
în forma lor piţigăiată cu toate concesiile
imprecaţiile argheziene nu slujesc binelui universal
traversând nimicul
io voievod al anonimatului în tranziţie
io prinţ al abisului dintre om şi fiara din om
io a cărui viaţă personală a devenit
strada terfelirii adevărului din om
declar public că am dat de pământ
cu botniţa tătucului stalin
şi celui care a pus m la şapte miliarde
se-ntunecă şi pe’ntuneric nimeni nu-şi cere iertare
invocând dreptul la avocatul diavolului
oamenii se nasc şi mor înnebunesc fără să ştie
că toamna îngerii îi plâng în mii de culori
scumpe boticelli salutări de dulce primăvară









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu