În urmă cu câteva
luni, compania CFR anunţa scoaterea la licitaţie a "Semeringului
Bănăţean", o superbă linie ferată lungă de 34 de kilometri din vestul
ţării. Acum, calea ferată este la un pas de o salvare temporară.
Potrivit radioresita.ro, primăria Anina a anunţat că
intenţionează salvarea căii ferate Oraviţa - Anina prin utilizarea acesteia
timp de doi ani pentru transportul a 100.000 de tone de cărbune. Zăcământul a
fost descoperit recent în zonă şi cărbunele a fost cumpărat deja de
termocentrala de la Mintia, judeţul Hunedoara. Exploatarea va începe chiar luna
viitoare, a anunţat un reprezentant al primăriei.
În următorii doi ani, trenurile de marfă vor
căra cărbune pe superba linie Oraviţa-Anina. Vestea bună pentru turiştii este
că, în paralel, pe linie va circula şi Semmeringul Bănăţean.
Povestea liniei Oraviţa-Anina
Linia Oraviţa-Anina a fost construită între
1860 şi 1863 şi a presupus un efort extraordinar. Toate tunelurile au fost
săpate cu dalta şi tânăcopul şi a fost nevoie de nu mai puţin de 10 viaducte,
de-a lungul celor 34 de kilometri de cale ferată, scrie siteul
oravita-anina.home.ro.
Scopul liniei era de a transporta mai repede şi
mai uşor cărbune din mine către vapoarele care aşteptau să fie încărcate pe
Dunăre.
Înainte de construcţia liniei, cărbunele era
transportat la Dunăre cu ajutorul căruţelor trase de cai.
Traseul este supranumit "Semmeringul
Bănăţean" datorită asemănării cu celebra cale ferată
"Semmering", din Austria, construită între 1845 şi 1854.
Iată o comparaţie, în cifre, a celor două căi
ferate:
Linia Oraviţa-Anina, România:
- Lungime
totală: 34 km
- Diferenţă
de nivel: 340 metri
- Număr
tuneluri: 14
- Cel
mai lung tunel: 660 m (tunelul Gârlişte)
- Număr
de viaducte: 10
- Cel
mai înalt viaduct: viaductul Jitin, 37 metri
- Lungime
totală viaducte: 843 metri
- Lungime
totală tuneluri: 2.084 metri
Linia Semmering, Austria:
- Lungime
totală: 40 km
- Diferenţă
de nivel: 388 metri
- Număr
tuneluri: 15
- Cel
mai înalt viaduct: 47 metri
- Cel
mai lung tunel: 1428 metri
***
Mulțumim din suflet orașului
Anina!
„Semmeringul Bănățean” este cea
mai veche cale ferată montană din România, pe a cărei linie se află “Tunelul
Dragostei”. Pentru a afla de ce se numeşte aşa va trebui să mergeţi să-l
vizitaţi.
Puteți călători și prin această
versiune:
A se viziona cu woofer, cu difuzoare care reproduc Bass/ul.
Cu multa bucurie,
Ben Todică
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu