vineri, 17 octombrie 2014

Cea mai frumoasă linie ferată din România a fost salvată




În urmă cu câteva luni, compania CFR anunţa scoaterea la licitaţie a "Semeringului Bănăţean", o superbă linie ferată lungă de 34 de kilometri din vestul ţării. Acum, calea ferată este la un pas de o salvare temporară.
Potrivit radioresita.ro, primăria Anina a anunţat că intenţionează salvarea căii ferate Oraviţa - Anina prin utilizarea acesteia timp de doi ani pentru transportul a 100.000 de tone de cărbune. Zăcământul a fost descoperit recent în zonă şi cărbunele a fost cumpărat deja de termocentrala de la Mintia, judeţul Hunedoara. Exploatarea va începe chiar luna viitoare, a anunţat un reprezentant al primăriei.


În următorii doi ani, trenurile de marfă vor căra cărbune pe superba linie Oraviţa-Anina. Vestea bună pentru turiştii este că, în paralel, pe linie va circula şi Semmeringul Bănăţean.

Povestea liniei Oraviţa-Anina
Linia Oraviţa-Anina a fost construită între 1860 şi 1863 şi a presupus un efort extraordinar. Toate tunelurile au fost săpate cu dalta şi tânăcopul şi a fost nevoie de nu mai puţin de 10 viaducte, de-a lungul celor 34 de kilometri de cale ferată, scrie siteul oravita-anina.home.ro.



Scopul liniei era de a transporta mai repede şi mai uşor cărbune din mine către vapoarele care aşteptau să fie încărcate pe Dunăre.

Înainte de construcţia liniei, cărbunele era transportat la Dunăre cu ajutorul căruţelor trase de cai.
Traseul este supranumit "Semmeringul Bănăţean" datorită asemănării cu celebra cale ferată "Semmering", din Austria, construită între 1845 şi 1854.



Iată o comparaţie, în cifre, a celor două căi ferate:
Linia Oraviţa-Anina, România:
  • Lungime totală: 34 km
  • Diferenţă de nivel: 340 metri
  • Număr tuneluri: 14
  • Cel mai lung tunel: 660 m (tunelul Gârlişte)
  • Număr de viaducte: 10
  • Cel mai înalt viaduct: viaductul Jitin, 37 metri
  • Lungime totală viaducte: 843 metri
  • Lungime totală tuneluri: 2.084 metri

Linia Semmering, Austria:
  • Lungime totală: 40 km
  • Diferenţă de nivel: 388 metri
  • Număr tuneluri: 15
  • Cel mai înalt viaduct: 47 metri
  • Cel mai lung tunel: 1428 metri


***




Mulțumim din suflet orașului Anina!
„Semmeringul Bănățean” este cea mai veche cale ferată montană din România, pe a cărei linie se află “Tunelul Dragostei”. Pentru a afla de ce se numeşte aşa va trebui să mergeţi să-l vizitaţi.
Puteți călători și prin această versiune:






A se viziona cu woofer, cu difuzoare care reproduc Bass/ul.
Cu multa bucurie,

Ben Todică



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu