miercuri, 5 octombrie 2022

ALIANTA FAMILIILOR - DRAGI PARINTI: CINE VA CRESC COPIII?

 




DRAGI PARINTI: CINE VA CRESC COPIII?

Octombrie 6, 2022

 

Dragi părinți: Cine vă cresc copiii?

 

Dacă voi credeți că sunteți singurii care vă creșteți copiii, vă înșelați. Aceasta nu este opinia sau concluzia noastra subiectiva, ci concluzia obiectivă a unui expert, Susan Linn, explicată pe larg în cartea ei recent publicată, Who's Raising the Kids / Cine crește copiii? Vă oferim o recenzie din New York Times: https://www.nytimes.com/.../whos-raising-the-kids-susan...

 

Introducerea cartii listează ideile ei principale care apoi sunt demonstrate în capitolele care urmează cu date statistice, studii, rapoarte și opinii ale altor experți. Concluzia esențială a lui Linn este că părinții au fost reduși la rangul inferior privind educația și creșterea copiilor lor. În prim plan sunt marile companii globale care se profilează pe producerea de articole pentru copii, pe de o parte, și marii giganți ai mediei sociale care domină spațiul virtual și influențează gândirea copiilor.

 

Gândirea copiilor nu este îndreptată spre valori ori moralitate, ci este programată să apuce momeala, să prindă gust pentru produsele și ideile vânturate de producători în spațiul virtual.

 

În acest context aproape incontrolabil, părinții nu mai sunt stăpâni pe situație și pierd controlul creșterii copiilor lor. În opinia autoarei, părinții biologici și giganții tehnologiei au devenit "co-parents / co-părinți" care cresc copiii împreună. Influențele vin din ambele părți, dar cele mai durabile și radicale sunt influențele din afara familiei.

 

TikTok, Instagram, Snapchat

 

Pentru Linn, TikTok, YouTube, Instagram și Snapchat sunt "monștri" despre care citim în basme ca fură copiii. Ademenesc copiii, ne spun că le pasă de ei și de siguranța lor emoțională, îi ademenesc în lumea virtuală, doar pentru a-i "agăța" asemenea unor pești în cârlig și a-i transforma în ceea ce Linn numește "profit centeres / centre de profit". Copiii devin unități de consum și rămân așa toată viața.

 

Companiile îi "saturează și îngrașă" prin dependență, îi înstrăinează de părinți, elimină relațiile dintre părinți și copii, și le înlocuiesc cu relații digitale între dispozitive electronice (telefon, televizor, computer etc.) și copii. În acest fel, copiii devin "fulgi de zăpadă", adică "molatici" și incapabili să navigheze stresul lumii reale. Nu dobândesc autostimă, încredere, maturitate, competență, compasiune, ori un sens al unei vieți trăite pentru un scop anume.

 

După Linn, sănătatea emoțională a copiilor este irelevantă pentru companii. Scopul lor este să-i țină pe copii atașați de dispozitive cât se poate mai mult. În medie, minorii între 8 și 12 ani petrec un minim de 5 ore pe zi online. Timpul acesta e irosit în mod pasiv. Nu există aproape nicio activitate în acest timp. Dimpotrivă, în 5 ore petrecute interactiv cu semenii ori cu părinții, afirmă Linn, copiii pot învăța "life and survival skills / abilități pentru viață și supraviețuire".

 

Paginile introductive ale cărții denotă că volumul nu are un substrat politic ori ideologic. Ca atare o recomandam fiecărui părinte. Veți fi frapați, cred, așa cum am fost si noi, de citatul introductiv al volumului: "This society transforms its children into consumers making them want, want, want, want, in order to sell them and their parents not what the children need but what they have been made to want. What they want, not what they need. It commodifies and monetizes its children. It objectifies them. It dehumanizes them / Societatea zilelor noastre transformă copiii în consumatori, făcându-i să dorească, să dorească, să dorească, să dorească, pentru ca în final să le vândă, lor și părinților lor nu ceea ce copiii au nevoie, ci ceea ce au fost siliți să dorească. Ce vor, nu de ce au nevoie. Îi transformă pe copiii în obiecte de consum și centre de profit. Îi transformă în obiecte. Îi dezumanizează…"

 

Agreem. Sunt cuvinte dure, dar din nefericire adevărate. Recomandam fiecărui părinte să stăpânească accesul copiilor lor la dispozitive digitale și la spațiul virtual.

 

Nu permiteți lui Big Tech să vă crească copiii!

 

Recomandarea lui Linn, dar și a noastra, este să blocați ori să controlați îndeaproape accesul lui Big Tech la mințile, fanteziile și inimile copiilor voștri. Linn recomanda zece (10) practici utile in capitolul  Resistance Parenting / Rezistența părinților.

 

1. Think about your values and priorities and develop a plan around tech and commercial culture that reflects them / Luați în considerare valorile și prioritățile voastre ca părinți și formulați un plan de accesare selectivă a tehnologiei care reflectă valorile voastre.

 

2. Be skeptical of advice about kids and tech from any blog, expert, or organization accepting funding from tech and media companies / Fiți sceptici privind sfaturile pentru copii și tehnologie pe care le aflați pe bloguri, opiniile experților ori organizațiilor care sunt finanțate de Big Tech sau companiile de mass media.

 

3. Be weary of convenience / Evitați conveniența. Uneori părinții cumpără dispozitive digitale copiilor pentru „a-i calma” și menține pacea în familie. Când Ionică, de exemplu, la 7 ani zice că toți elevii din clasă au telefon doar el nu, rezistați tentației de a-i face lui Ionică pe plac.

 

4. Be skeptical of the prevailing myth that children's early device use will make parenting easier / Fiți sceptici privind mitul la modă că utilizarea timpurie de către copii a dispozitivelor digitale facilitează munca părinților de a-și crește copiii.

 

5. Carve out consistently tech-free, commercial free family time / Rezervați în mod consistent un timp exclusiv pentru familie în care accesul la dispozitivelor digitale și reclamele este interzis.

 

6. Think about your space and how you want tech arranged in your home / Luați în considerare spațiul din casă și unde și cum amplasați dispozitivele digitale. Exemplu: Do not make your TV the centerpiece of your home / nu plasați televizorul în centrul casei.

 

7. Spend tech-free time outdoors / Petreceți timp în natură, fără dispozitive digitale.

 

8. Provide children with lots of opportunities to generate their own tech free solutions to boredom / Oferiți copiilor oportunități multiple pentru a-și elimina plictiseala în absența dispozitivelor digitale.

 

9. Try to find other parents and communities whose decisions around tech are at least in the same ballpark as yours / Încercați să găsiți părinți și comunități care împărtășesc opiniile și practicile voastre privind dispozitivele digitale.

 

10. Try to get your extended family on board / Încercați să vă convingeți familia extinsă să agreeze cu practicile voastre privind dispozitivele digitale și tehnologia.

 

Dragi părinți: adoptați, aplicați și răspândiți aceste sugestii de bună credință. Va fi un început bun al luptei noastre împotriva distrugerii minților copiilor noștri prin intermediul lui Big Tech.

 

 

ARTICOLUL 16 DIN DECLARATIA UNIVERSALA A DREPTURILOR OMULUI

 

Articolul 16 din Declaratia Universala a Drepturilor Omului afirma: "Cu incepere de la implinirea virstei legale, barbatul si femeia, fara nici o restrictie in ce priveste rasa, nationalitatea sau religia, au dreptul de a se casatori si de a intemeia o familie. ... Familia constituie elementul natural si fundamental al societatii si are dreptul la ocrotire din partea societatii si a statului". Familia romana isi cere drepturile. Aceste drepturi le pledam, le-am pledat din 2006 incoace, si vom continua sa le pledam. Sunt cele mai pretioase dintre drepturi dar si cele mai abuzate azi. Pretuiti-le!


 

ALIANTA FAMILIILOR DIN ROMANIA

Str. Zmeica nr. 12, sector 4, Bucuresti

Tel. 0741.103.025 Fax 0318.153.082

www.alianta-familiilor.ro







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu