marți, 4 octombrie 2022

Jianu Liviu-Florian - Apel, urgenta, Anita in Limba Romana

 




Apel, urgenta, Anita in Limba Romana

 

 

~*~

 

-       Dar ce sa cer eu?

Limbi?!

Dar limbi au ei, destula!

I-au dat lui Eminescu, Ucrainenii, ceva?!

Pula!

I-au dat si rusii?

Poate-un chip, pe-o rubla!

Sa-l faca-agent cominternist! Soviet!

Sa faca Maicii Rusii, un cuplet!

El, vai de curul lumii! Ea – Poet!

Cel mai Balsoi si mai Eminament!

Calau in masa, si Doctor Docent!

Manand spre-Apus intregul Orient!

 

Cerut-au ei, sau investit-au, oare,

In … Limba?! Geniala? Creatoare?!

Si … s-au batut in ea?!

Care sa faca?

Macel! Si revolutii! Crime! Poarca!

Si-nvatamant – spun ei – de-nalta Arta!

 

In ce-au bagat – comoara limbii rare?!

In … armament! In… vesnica cacare!

In… ziduri! In… putoare din putoare!

In… ura! … Dusmanie! Razbunare!

 

In care -n care, care mai pe care!

 

E… mai Puternic! Mai… Slavit! Si…. Mare!

Mai … Glorios! Eroic! Si… dotat!

Sa futa –

Tot poporul celuilalt!

 

Atentie!

Ca exemplu-I consacrat!

Atatia aliati – din pula-n pula,

De prin istoria asta ce se scu’la,

Din mica, pan’la gaura, sau scula,

Cerura … Limba?!

Au!

De-a dreptul… Pula!

 

Sa futa ei – dupa model cu spor!

Intregul Lumii noastre viitor!

 

Acum, sa stiti, ca eu, Tanase-s chior!

Nici n-auzii prea bnine asti ce vor!

Sunt surd! Olog!

Ba-mi pare – ma mananca –

Chiar si a mea…

De… dragoste… adanca!

 

Cum este limba lor…

 

Inima franta!

 

Chiar mie, in conced – ce sa-mi dispara?

Pesemne, de acasa! Mi-o vanara!

Si cand plecai – de la Ovid – din port,

Am constatat ca limba mea de bolt

Atat de alba! Si mladie! Si usoara!

Un plastic de o calitate rara!

Si de-o masura vrednica de port!

Era ca Steaua eminesciana!

Poate era cand am venit – la mare –

Poate ca m-au lasat sa fac si baie,

Si in afara orelor de laie,

Dar… pentru toate astea… ce mi-au copt!

 

Mi-au luat-o! si… adio, incaltare!

Acum ma chinui eu, de nu mai pot!

Pe unde merg prin jur, prin deplasare!

Cat kilometric, 15, dus-intors!

Caci –

Ce inseamna de ai Limba Mare!

Intre atati ce-o poarta la ciubot!

 

*

4 octombrie 2022

 

~*~

Cdr,

Jianu Liviu-Florian

 









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu