Festivalul vaccinaților
Grid Modorcea, Dr. în arte
01 Septembrie 2021
Nici
nu s-a terminat bine cu fanfara de la Concurs, că a început Circul la marele
Festival „George Enescu”. La cortina cu restricții pandemice, organizatorii
adaugă alte criterii neclare. Totul este pus sub condiția obligativității, din
start: „Organizatorii vor respecta regulile de distanțare fizică, iar purtarea
măștii de protecție este obligatorie”. Au urmat și alte
bombardamente/avertismente/restricții/măsuri, precum: „Organizatorii
Festivalului Internațional anunță limitarea preventivă a vânzării de bilete la
Ateneul Român și la Auditorium la 70 la sută din capacitatea sălii, având în
vedere creșterea numărului de cazuri de Covid. În funcție de situația
epidemiologică din București, înainte de începerea Festivalului, organizatorii
vor evalua situația împreună cu autoritățile responsabile și vor decide dacă
vor pune în vânzare locuri pentru a ocupa 100% din capacitatea sălii. Din acest
motiv, condițiile sanitare pentru accesul la Ateneu anunțate inițial rămân în
continuare în vigoare. Pentru a facilita intrarea în sala Ateneului și la
Auditorium, organizatorii vor folosi sisteme de verificare a certificatului
european verde puse la dispoziție de STS. Adeverința electronică verde va
constitui dovada că deținătorul a fost vaccinat împotriva Covid-19, a primit un
rezultat negativ la testul de depistare a infecției cu virusul SARS-CoV-2 sau
s-a vindecat de Covid-19. Este util ca certificatul să fie descărcat în
prealabil, astfel încât accesul la concerte să se deruleze rapid”.
Așa
s-a întâmplat și la Concurs. Am fost mitraliați cu astfel de ghiulele. Le-am
consemnat pe toate în cartea „Mozart și Enescu”. Sunt aceleași, acum bătălia
este reclama pe bilete! Care sunt scumpe, până la 320 lei biletul. Dar poate să
fie și un leu, ca în reclama de odinioară: „Dați un leu pentru Ateneu”, nu poți
intra în sala de concert dacă nu îndeplinești următoarele condiții: „Dată fiind
cererea foarte mare de bilete, organizatorii au decis ca la Ateneu să fie
ocupate 100 la sută din locuri și, din acest motiv, accesul spectatorilor în
sală se va face doar pe baza unui act de identitate și a prezentării unuia
dintre următoarele documente: dovadă oficială care atestă vaccinarea anti
SARS-CoV-2 (minim 10 zile de la finalizarea schemei de vaccinare); test PCR
negativ efectuat cu cel mult 48 de ore înaintea concertului; dovadă medicală a
faptului că se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi şi a 90-a zi
ulterioară confirmării infectării cu SARS-CoV-2; dovadă rezultat negativ
certificat de o unitate medicală al unui test antigen rapid nu mai vechi de 24
de ore înainte de începerea concertului”.
Organizatorii
s-au transformat în jandarmi. Se vede și din logica lor strâmbă. Zic ca toate
locurile „să fie ocupate 100 la sută”, atunci ce facem cu „distanțarea
socială”, cum rămâne cu măsurătorile? Zic „doar pe baza unui act de identitate”
și urmează lista cu documentele necesare în plus. Și-apoi la ce mai folosește
actul de identitate, adică buletinul, când nu mai ai identitate, fiindcă ai
masca pe figură? Cum mai ești identificat? Poate după voce, dar și vocea cu
gura acoperită e neclară. Ce mai, va fi un Festival al Fantomelor! Și gogoașa
cu „cererea foarte mare de bilete”. Atunci de ce ne bombardează cu știrea că
„se repun în vânzare bilete și abonamente”? Înseamnă că cererea e insuficientă pentru
haplea. De ce nu se face atunci Festivalul pe stadion? Și de ce trebuie să se
vândă bilete când este un eveniment sponsorizat? De ce nu este gratis? Și
intrarea să fie organizată după modelul Festivalului „Shakespeare” de la New
York, un eveniment etalon, model de organizare pe bază de intrare liberă,
eveniment eminamente filantropic.
Vă
dați seama că jandarmii Festivalului vor fi mai numeroși decât spectatorii? Vor
fi controale la piele, ca la Arena Națională la meciul Franța-Elveția. Cum să
selectezi spectatorii care se află după a 15-a zi de infectare, dar care nu
depășesc a 90-a zi, altfel trebuie să aducă altă dovadă, că sunt vaccinați!? Vă
dați seama ce haos va fi acolo, la intrare? Ce scandal, ce vociferări, ce
mahalagisme? Ca la aeroportul Otopeni! Va fi plin de bodyguarzi imberbi. NU se
dă un leu să scoți o carte de muzică, dar se risipesc cu nemiluita pe pază! Și
la edițiile normale, era haos. Dar acum?! Mai putem vorbi în acest caz de
melomani? Se caută calul la dinți, nu la galop. Conform statisticilor
internaționale, nu este sigur dacă vaccinații nu sunt bolnavi.
Sunt
și alte condiții umilitoare puse mai ales presei, dar ni se promite că „va fi o
ediție care să readucă în viața tuturor bucuria sărbătorii”. Chiar a „tuturor”?
E mai ceva ca în Orwell, ni se promite paradisul cu masca pe figură! Ce fel de
bucurie este asta? Am fost la un spectacol-concert Stand Up Lechaim, jucat de
actorii de la TES și regizat de Maia Morgenstern, și a fost un coșmar să
particip cu masca pe figură, te sufoci, transpiri, este un disconfort total, te
gândești la pandemie, la moarte, nu la viață, la spectacol, la „bucuria
sărbătorii”. Care musai trebuie să intre ca un ser în „viața tuturor”! Mai
lipsea să ne spună că muzica îi va învia și pe cei morți de covidenie! Oare
nimeni nu verifică aceste texte aberante? Sunt scrise pentru bolnavi mintali?
Pentru
ce tot acest sacrificiu în cazul unui om sănătos? Însuși inventatorul
vaccinului Pfizer ne avertizează că vaccinarea poate să aibă un efect contrar.
El spune că actul de vaccinare este o problemă individuală, este decizia
fiecăruia să facă sau nu vaccin. Și este total împotriva celor care susțin că
vaccinarea trebuie să fie un act obligatoriu! Oare alde Gheorghiță, sirianul
Ară Făt Frumos, Oama et co. nu știu aceste lucruri, nu sunt informați, nu
citesc? Sunt mai catolici decât Papa, o iau înainte cu măsurile, ca pe vremea
„raportării de cifre false”, când un primar raporta, privind la ogorul gol, că
dă 11 mii de kg de porumb la hectar! Inventatorul vaccinului nu cere recorduri
de vaccinare! Ba o știre de ultimă oră ne vine tot de la Pfizer, care spune că
vaccinul nu are nici un efect asupra ultimei manifestări a virusului.
Dar
iată că vin hei-rupiștii de la festival, care nu mai este demult al marelui
Enescu, un altruist prin definiție, care impun obligativitatea vaccinării! E un
festival confiscat, à la papa Holy, așa cum Iliescu a confiscat revoluția.
Metoda confiscării dă roade pentru unii. Enescu nu ar fi fost de acord cu
această brutalitate organizatorică. NU se poate ca, în numele lui, să faci un
festival având condiții contrare opiniilor staff-ului mondial al medicinii!
Ce
criminali au ajuns să intre în istorie! Ascultați știre politică în plină
Olimpiadă: „Vicepremierii Dan Barna și Kelemen Hunor au susținut în coaliție ca
personalul medical să fie vaccinat obligatoriu, iar românii vaccinați să fie
răsplătiți într-un fel de guvern, spre deosebire de persoanele care nu vor să
se vaccineze”. Teroare, nu alta! Cum să câștige românii un respect la Olimpiadă
cu astfel de conducători?! Nu-i răsplătim pe sportivi, îi răsplătim pe
vaccinați! Măsuri de concurat hitlerismul și stalinismul, care le dădeau
soldaților ucigași o canistră de apă în plus! Adică li se dau prime
vaccinaților, li se dau medalii, poate și „Steaua Republicii”, au reduceri la
mare și munte, au zile libere de muncă, spre deosebire de oamenii sănătoși și
muncitori, care sunt huliți, considerați paria de alde Gheorghiță, Arafat et
co., în ciuda avertismentelor internaționale, care spun „Stop” acestei Mascarade,
acestei sălbăticii de a crea un război artificial între oameni.
Nu
v-ați săturat de discriminări? Istoria este plină de ele! Cine sunteți voi,
diriguitori de ocazie, vremelnici, să împărțiți oamenii în buni și răi după
criteriul unei vaccinări? Așa s-a ajuns și la Holocaust, cu discriminarea
dintre semit și antisemit. Acum, vaccinat și nevaccinat! Să se facă un Festival
al vaccinaților, care să aibă loc la Sala Palatului, unde încap mai mulți, și
unde vioara întâi sunt Jurowski și Lidia Vidu, și un Festival al
Nevaccinaților, care să aibă loc la Ateneu, în locul destinat muzicii, sfințit
de Enescu, să vedem, unde va fi audiența mai mare. Eu cred că și muzicienii
invitați vor prefera Festivalul Nevaccinaților.
Pe
nesimțite, cei care au frâiele vaccinării, au împărțit lumea în acest mod
artificial, nedemn, umilitor pentru omenire, în lumea celor vaccinați și lumea
celor în curs de vaccinare, dar care privesc cu ură la lumea celor care se opun
vaccinării. Deși au apărut nuanțe noi, esența este ca pe vremea lagărului
capitalist și lagărului socialist, cu avantaje și dezavantaje. Sigur, acest tip
de discriminare politică a dus la război, dar și discriminarea pandemică este
un război, mult mai periculos, mult mai subtil, războiul biologic, arma nevăzută
a distrugerii umanității.
Dacă
organizatorii festivalului îl tot citează cu obediență pe președintele țării,
trebuie să rețină ce a spus acesta: „Nu putem să învingem pandemia prin
discriminare”! Dar prin ce? Prin educație. Prin explicație, ca fiecare să înțeleagă
că trebuie să se vaccineze. Numai prin conștientizare se ajunge la „vaccinarea
în masă”, zice președintele. Dar dacă se face o dreaptă educație,
conștientizarea trebuie să ducă nu la vaccinare, respectiv la omul sănătos, ci
la boală. Ea este cauza vaccinării. Ori dacă oameni vaccinați se îmbolnăvesc și
mor (zilnic suntem anunțați cu astfel de cazuri), înseamnă că nu calea
vaccinării în masă este soluția, soluția este știința, medicina, să facă un
vaccin mai bun. Pfizer, Moderna etc. nu au efect asupra rădăcinii Delta a
virusului. De ce să vaccinezi omul sănătos, să-l îmbolnăvești? Iohannis nu ține
seama de ce spune însuși Pfizer, vrea să aibă pe conștiință o nenorocire?
Vaccinarea în masă poate ajunge la un genocid în masă.
Deocamdată
trăim în era discriminării. Nu pot să trec granița dacă vreau să-mi văd copiii
fără dovada că sunt vaccinat. Dar eu am dovada că sunt sănătos. Ca să-și
justifice posturile și salariile amețitoare, hăitașii pandemici sunt în stare
să ucidă, da, să ucidă în primul rând logica și bunul simț! În loc ca
activitatea lor să se îndrepte spre oamenii de știință, spre inventarea unui
vaccin performant, de încredere pentru toată lumea, își aruncă balele asupra
oamenilor sănătoși! V-ați săturat de vânătoarea de urși și mistreți? Acum
practicați Hăituirea oamenilor sănătoși! Vor neapărat să-i îmbolnăvească și pe
ei!
Și
în această haită hărțuitoare intră și Festivalul „Enescu”! Ce rușine!
Festivalul are loc cu bani de la populație, de la buget. Cu toate biletele
vândute, cât se poate recupera? O nimica toată! Dar acești „făcători de bine”
presează populația la un sacrificiu inutil. Dacă tot voiau să se țină
festivalul, fiindcă bani erau veniți de la UE, de ce nu s-a procedat ca la
Olimpiadă? Să se țină, dar fără spectatori. Așa cum s-a întâmplat și la
Campionatul European de Fotbal, și la Roland Garros, și la Wimbledon. Și
concertele să fi fost transmise pe canalele TV.
Ce
evenimente în direct se fac la Mezzo! În plină Olimpiadă de la Tokio, Mezzo a
transmis de la faimosul Teatro Real din Madrid, opera Lucio Silla, într-o
senzațională interpretare, operă pe care Mozart a compus-o la 16 ani. Povestea
dictatorului roman a fost adusă în actualitate. Opera își dă mâna cu
cinematograful, implicit cu transmisia TV, fiindcă ochii spectatorului sunt
mutați simultan dintr-un decor într-altul, ca imaginația să funcționeze liber.
Și concertele Festivalului „Enescu”, implicit operele-concert, puteau beneficia
de astfel de transmisii savante. Era și mai avantajos pentru calitatea
spectacolului, fiindcă se anulau inconvenientele acustice ale Sălii Palatului.
Acesta este viitorul. Trebuie să învățăm să colaborăm cu arta filmului, cu
știința unei transmisii televizate. Nu de ilustrații are nevoie o
operă-concert, doamnă OaMA Vidu, ci de transmisii rafinate. Profitați de
ignoranța unora, a celor care vă dau banii, dar dacă ați fi artiști adevărați,
ați spune NU, eu nu fac așa ceva! Opera a devenit cea mai modernă formă de
spectacol, o sinteză de arte, care îmbină muzica, teatrul, filmul, coregrafia,
plastica artistică. Cântărețul este și actor, și dansator. Numai camerele care
se pot strecura în rețeaua acestui mecanism pot surprinde legăturile
neașteptate din care este compusă marea frumusețe.
Și
tot în luna august Mezzo a transmis spectacolul de balet modern Carmen, de la
Grand Théâtre de la Coursive, în interpretarea celebrei trupe spaniole
„Compañia Nacional de Dansa”, în coregrafia lui Johan Inger, cum festivaliștii
de la București nu vor vedea niciodată. Ce a devenit povestea unei intrigi de
iubire pentru o femeie fatală? O incursiune în istoria mișcării corporale, cu
uluitoarele posibilități plastice ale corpului uman și cu o viziune dystopică,
fiindcă finalul duce povestea în infern, acolo unde Don José este pedepsit
pentru uciderea lui Escamillo și a frumoasei Carmen. Și percepția spectacolului
este totală, copleșitoare, fiindcă a fost fără mască și gândul la
obligativitățile pandemice!
Și
cred că nici în 200 de ani Festivalul „Enescu” nu va programa un event precum
piesa pentru pian Petrusha de Boris Giltburg, prezentată de Mezzo în serie, în
luna august! Pe Giltburg l-am văzut la Carnegie Hall, la New York, interpretând
un concert de Beethoven. El este complet stăpân pe muzica clasică, dar a mers
mai departe, i-a dus pe Stravinsky și Schönberg la structuri abstracte, de
neimaginat. Când avem și eu un pian acasă, deși eram un beethovenian înrăit, ca
să spun așa, cântam fantezist, improvizam în stil surrealist, așa îmi imaginam
muzica viitorului. Și deodată îl văd pe Boris Giltburg (n. 1984), muzician
evreu născut la Moscova, că îmi împlinește visul. Este fenomenal la ce
performanță a ajuns arta componistică și interpretativă! Festivalul „Enescu” nu
poate include așa ceva, fiindcă este un festival anchilozat, redundant, fixat
pe reluări de concerte clasice, idem de la o ediție la alta, cu aceiași
invitați de geniu romantic!
Festivalul
trebuie să se adapteze la nou, să fie un festival live transmis ca la Mezzo. În
acest caz, va câștiga de partea muzicii și publicul cult, educat, adică elita
muzicii, melomanii, și tinerii dornici de nou. NU se putea lua modelul de
acolo? O astfel de soluție salva Festivalul. De ce să hăituiești populația la
un eveniment major de muzică cultă, în condiții umilitoare?
Îl
respectam pe dl. Mihai Constantinescu, credeam că este singurul cap limpede în
nebunia organizatorică a Festivalului, dar probabil i s-a închis și lui gura,
fiindcă Oama l-a încălecat și are gura mai mare! Dl. Mihai Constantinescu
trebuia să-și fi dat demisia discret, să plece din această mizerie, numită
Festivalul vaccinaților! O viață întreagă a făcut acest festival de succes, cu
talent și discreție, și se îneacă acum ca țiganul la mal. Însă postamentul lui
se ridică pe banii primiți de la buget. Festivalul beneficiază de o sumă
enormă. În România nu există încă organizatori de spectacole particulari, care
să facă evenimente pe principiul cerere-ofertă. Aici este pomana de la stat,
acum via U.E. Păi să tot organizezi evenimente cu bani care curg pe bandă
rulantă. (…) Organizatorii sunt niște profitori, mai mult sau mai puțin cu bun
simț, dovadă că dau sute de anunțuri, dar nicăieri nu găsești anunțat devizul.
Milioane de lei? Sau de euro?! Nu există nici o transparență privind costurile.
Oare câți bani încasează colportoarea de știri Oama? E jaf? E infern ca la
aeroportul Otopeni.
Tăvălugul
festivalier merge și fără ei sau cu alții. Poate mai buni. Care pot scoate bani
și din piatră seacă. Sau așa cum făcea Papa Holy, care trecea organizarea Festivalului
prin firma fiului său! Dar așa, ca acum, nu este nevoie de nici un deranj,
mălaiul vine de la buget. Și ei execută. Dacă li s-a spus că la concerte nu
intră nici o muscă nevaccinată, ei dau cu flit. Un flit general, pentru care au
angajat bodyguardzi! Și toți spectatorii înghit flitul!
Festivalul,
în condițiile anunțate, este un focar al morții. Oare organizatorii să nu știe
diferența dintre un vaccinat și un om sănătos? Johnson&Johnson a explicat
că vaccinul introduce virusul în corpul celui vaccinat. Deci toți vaccinații
din sala de concert sunt bolnavi. Vaccinat = purtător de virus. Într-un
asemenea focar, omul sănătos este în pericol. Zilnic citim știri despre oameni
vaccinați care ajung la spital în stare gravă. Mascați și vaccinați, nimic mai tragic
pentru sunetul muzicii! Un festival al fantomelor!
Această
ediție jubiliară intră în istoria rușinii! Ar trebui să fie inclusă în Cartea
Recordurilor, ca mostră de festival pandemic, ca festival anti-umanist, ca pe
vremea lui Hitler. În aceste condiții umilitoare, Festivalul trebuia amânat!
Așa cum a fost amânată Olimpiada 2020, care s-a desfășurat în vara lui 2021. O
gigantică manifestare planetară, cu 11.500 de sportivi din 208 țări, a putut fi
amânată, dar un Festival de muzică clasică nu poate. Nu poate fiindcă așa vor
profitorii ignoranți și trufași. Dovadă că nu se lasă, pe toate căile
politizează festivalul și muzica lui Enescu.
Ex-purtătoarea
de cuvânt a lui Tăriceanu își face datoria cu tenacitate, dar aici nu-i
politică, aici este muzică, nu ordine autoritară, ci gingășie, iar ce face ea e
mai mult decât penibil, face un tam-tam enorm pe toate căile media. Ce-a fost
de ziua lui Enescu, pe 19 august!! Am fugit repede la o benzinărie, la ora
indicată, 12, 15, să aud „Balada” lui Enescu! Ioc! Lumea își vedea de treabă,
de vacanță. Numai în mintea pandemică a Oamei se petrece un ecou de neimaginat,
cum „sunetul iubirii” cuprinde Capitala, România, Europa, Lumea și Cosmosul. Ea
vede stele verzi pretutindeni! Nu-l lasă pe Enescu să doarmă liniștit nici în
mormânt. Ce a fost Maruka în viața lui, nu e nimic, față de ce este Oama acum,
post-mortem!
Când
se va termina acest circ? Niciodată atâta timp cât purtătoarea de slogane nu
face ciocu’ mic. Ea nu știe ce-i măsura, și liniștea, și muzica. Ea știe să
facă zgomot! Și tot face, dă din țambale și chimvale, iar textele suna așa:
„Balada s-a viralizat organic în mediul online…”. Când un om este penibil, îi
molipsește și pe ceilalți. Probabil că ministrul culturii e fericit că a găsit
o asemenea trompetă. Ca și echipa obedientă a festivalului. Ei nici nu
realizează cum s-au „viralizat în mediul online”. Un mediu virotic. Să punem pe
seama pandemiei această sarabandă megaprotecționistă, lipsită de rațiune?
Nu
înțeleg această schizofrenie generală, nu am voie să merg în Anglia, de pildă,
dacă nu sunt vaccinat! Dar dacă sunt sănătos și nevaccinat, de ce nu am voie? E
mai bine să fiu bolnav, chiar dacă sunt vaccinat?! Mr. Biden, unde este logica
libertății? Vaccinul este pentru oamenii bolnavi, nu pentru cei sănătoși! Eu nu
am nevoie de nici o protecție artificială, am imunitate naturală! Dacă se
descoperă un alt vaccin performant și se arată cât de defectuoase au fost/sunt
vaccinuri ca Pfizer, Moderna et co?!
Atenția
trebuie să se concentreze nu către oamenii sănătoși, să-i hăituiască și
îmbolnăvească, ci către laboratoare, către cei care se joacă de-a virușii
biologici! Un virusolog chinez a dezvăluit recent că virusul este creat de
armata chineză, de ce O.M.S., U.E. și N.A.T.O. nu iau măsuri? Omenirea va fi
distrusă de om. Dacă nu se iau măsuri, se creează un precedent periculos. Ca
mânie auzim că rușii au inventat un nou virus. Sau poate americanii! Puterile
lumii devin suspecte de distrugerea omenirii! Dar nimeni nu mai observă
esențialul, nimeni nu mai vrea să trăim într-o lume normală, totul trebuie să
degenereze, în umilință, umilința omului de către om!
https://www.art-emis.ro/cronica-de-arta/festivalul-vaccinatilor
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu