sâmbătă, 7 ianuarie 2017

WALTZING MATILDA






George Anca

WALTZING  MATILDA

PLECARE
ÎNTOARCERE



PLECARE

"You'll come a-Waltzing Matilda, with me"



coborâre toamna – povestitori în versuri – îmi văd de treabă – mălai colinelor – ți-ai întrerupt cerșitul – delirăm premoniții – anumr iarnă – oasele tale – alții aruncă ancore – fanatic flamingilor – când dai în toți – ce nu e voie – toți au plecat – fii tu pe dealul Alexandru – oi dormi tufiș
 



*
coborâre toamna
condoleanţa bucuriei
procesez amiralitate

cetăţean şi căpitan
geografie militară
eu râdeam tare

aştept un aparat mai
important medicamentul
soarele Algerie

*
povestitori în versuri
pe oarecare psihoză
indusă concentric

nu adevăr nu muzică
rupturi de palpitaţie
bombardament

simţi mâna amputată
trupul în iad cerul
nu te lasă nebun

*
îmi văd de treabă pân' la moarte
viaţa înapoi la întâmplare
cum iar de noapte mă trezii

să nu laşi zăpada singură
nu citeşte pe Homer
dramatizându-l marfă

vorbim să nu ne înzăpezim
shakespearian Moby Dick
miltonian Clarel

*
mălai colinelor cupolă
pe unde-aţi  fost picioare rupte
gheaţa să te înfrupte

dezvățare de societate
pe împrimăvărate
după jurnalele mele

aşteaptă-mă rană
să-ţi duc dorul
mai tânără

*
ţi-ai întrerupt cerşitul
văzându-mă trist or
filosoful Raymond

e un personaj ziceai
cunoaşterea de sine
aripi coliviile

ploaia opri lumea
Gotfried pe la voi
printre minesengeri

*
delirăm premoniţii
odihna cancelariei
trecere parapante

la împuşcarea femeii
unii stau în picioare
alţii se ridică din comă

după aplauze
sunteţi vii
poeme moarte

*
anume iarnă
prinde aurora
scăpat pelerin

cinci într-o rădăcină
brad între sângeri
haita ghilotină

*
oasele tale neroase de tine
la înmormântările sinucigaşilor
ah să interoghezi organişti

nu te mai credeam
al motorinei morar
şchiopătând bătăile morii

ud asfalt ninsoare nudă
pe căruţa car s'audă
haita laie paparudă

spital cu Vasile
arta greco-romană
în ţara dacilor

*
alţii aruncă ancore
voi vă ţineţi de porunci
revolver apropierea

nu am acte nu am nimic
nu cobesc nu augurez
în compania escrocatorilor

carena pronaosului
noiţă văru-meu
Năiţă la şerpi

râu fericirile
sunetelor grefate
pe moleşală

*
fanatic flamingilor
bolgii spulberate
spre orchestra dansatorilor

văd singuratici
alieni de promenadă
cu imitaţia adaos

ne-om auzi instrumente
emigrate în frunze
orchestraţii raţii

rar care mai cântă
din dumnezeire sunete
pe datorie

*
când dai în toţi nu dai în unu
când dai în unu dai în toţi
ce de bălăbăneli cu tunu

land Covurlui a câta landă
harem ţărâna de lavandă
cât ne-a costat secunda an dă

premensa ba ardezia
în Ioanid de-a frezia
şi crez a zis şi crazy a

*
ce nu e voie şi ni se
întâmplă vom încerca să
aflăm cu dispăruţii

ne-au înfrăţit coralii
pe aceeaşi călcătură
australă caraulă

restul de concentrare
în deşert întru
a oceanului coamă

un pic şi sora
noastră mai mare
a mă crede cangur

*
toţi au plecat a rămas soră-mea
să-şi dea doctoratul în glaucom
şi ce i-o mai fi cauterizând

are ce povesti bioritmic
aparţinător telefonabil
în străvechi asistenţe

cu ea aproape mama nealergând
după căruţa care n-o aşteaptă
ce vă închipuiţi că scriu

ca să-mi fac şi eu o idee
ce pacientă din senin
din Sfânta Maria la Sfântul Gheroghe

*
fii tu pe dealul Alexandru
din Ducipal big-bang
valsându-ţi Matilda

trezeşte-te dinspre Cernica
magnoliu scuturat
pe profanata Cleopatra

iarna antipodului
se mai viză mă mai
făcuşi gladiator

decât cuscrii spanioli
octave tufişului
radare stufişului

*
oi dormi tufiş
libertate
a sinuciderii

ne cutremurase balada
în Glasgow hai şi
în Melbourne Matilda

ştii de transcriere şube
scriitori djdj cu dingo
şi iadul înapoi

cum nu mai avea sânge
apă îi curgea din trup
spre nunta din Cana



*


ÎNTOARCERE
Pentru Ming şi Ben

Matilda nu era oaia mea – greu de ajuns la sinucidere – strănutai Matildo – nimeni creștin – pierdere de sânge – vocea mea – oase anorexice – împotriva morții calului – ochește leatule – în ideala Australie – de capul meu – ușa se închide – baptiștii slujesc și sunucigașilor – pui piesa și se sudează – cum ai fi Dalida – nu există creștin nepocăit – să dau umilința – precum Cioran florilor -  Rașel răceala – from under – nu suntem de rușinea – încă ne rugăm – cuvinte pline de farmec – voi  merge pe jos în Arabia – împușcarea rostitorului – pe sarea apei – cor fideist – discursul bocitoarelor

*
Matilda nu era oaia mea
ci Gilda a ta Pitulicea
doar nu a mamei noastre

waltzing după şcoala
de fierărie la meşter
trei ani Bălşan din Stoiceni

la uşa morii foalele lui
potcoave la gâtul Matildei
ci iepe năbădăioase

ăl bătrân tâmplar
de-al lui Iisus şi
Dangalia tot waltzing

* 
greu de ajuns la sinucidere
prin părţile noastre altfel
decât să te laşi omorât

a nu se da viu şi înecatul
le oferea tot moartea
billabong descântat neucidere

cenuşă destrămată
şerpuirea paradisului
prin statul Victoria

ceea ce ne face în stare
să nu ne fi înecat
de cântăm strigoi

*
strănutai Matildo nu
te-oi desluşi pe stadioane
pe strune în billabong

viaţa i se valsează înec
şi n-o mai cheamă Matida
oaia lui taică-meu

nu ne iese intenţia
nici nimereala
oricum ne sinucidem

a nu ne da vii şi
murim nemurind
în veacul iar viu

*
nimeni creştin ori mielul
la fiert apui tu la înec
nimeni mâncat nimeni în abis

urmăritorii muzica baladei
nu se mai valsează fără ambele
picioare tu unul a o traduce

ne mai gândim ocean
veştile proaste auzindu-ne
povestea se cântă n-am voce

Japoniei consacru sinuciderea
lui swagman în billabong
vigil priveghi bulboana

*
pierdere de sânge depărtarea
de ai tăi în gravitaţia oceanului
rânduri strânse umplem rictus

intrai în moschee rugăciuni militante
prin toată Nirvana plus Eminescu
ce-mi mai venea să fac cruce

se clatină se desfiinţează
spre a fi reconstruit din credinţă
să ţin minte Australia

the band played waltzing Matilda
pantomimam tăierea ambelor picioare
vorbitul e o meserie nu numai femeiască

*
vocea mea îţi păruse
vreo grotă nelocuită
şi-ai fi pătruns-o

din graţie să nu te
fi şi speriat rugăciuni
turbulenţelor ursitori

ştii ce-o să-ţi spun
şi nu vei şti niciodată
palatinul autodevorator

îmi expun scriitura
varicelor hieroglife
să cad pe fereastră

*
oase anorexice
cu teama de revers
pupătură în potop

mucenicie şi sânge
duhul se coboară
în chipul focului

ce respect ţi-a dat
furându-te te-a pus pe
piedestal de sinucidere

l-am căutat şi eu  pe dumnezeu
şi am găsit numai escroci
excalibur perechea ning Ming

*
împotriva morţii calului
cereţi interzicerea curselor
la uşa premierului

şi tu ai fost în suburbii
ieri ne-om fi intersectat
azi recitare alternativă

we want justice terrorist state
maşină de generat hidrogen
roboţi galenele de copil

ăştia abia aşteaptă să fie împuşcaţi
daţi-ne nouă criminalii
vorbesc nu se roagă

*
ocheşte leatule palatele
deşertului dezmierdului
ce-n catrinţă ia fiinţă

în schei moschei în schit uşchit
aştepţi din drepţi versete pe perete
roata frânge soarta poartă arta

soldaţi înalţi în cald smarald
strigoii goii piţigoii
părintele adauge sfintele

ne e rând florilor orând
litania cu anii ia grijania
copilul cui aleargă-n cui

*
în ideala Australie cu
gratuite cursuri de engleză
trăitori din real estate

bine ca sub roţile trenului
în caz de crăpare incinerare
şi de ce nu mi-aş vota ziua

cum m-aş apăra de-aş fi
venit să nu mă răpun
cât că şansele se înfrigură

neamuri sută la sută
date de-a berbeleacul cât
că se suplinesc viridian

*
de capul meu cu spinarea secantă
probabil şi-n America bătaie pe artişti
povestire despre cine să fie gazda cui

sudura treizeci de ani
cu banii film şi radio
pastorul pe camionul lui

din ce în ce mai frig până în zori
n-aş zice că îngheţai ţine-mă
lotuşilor lângă regina ciungă de marmoră

how not to say what you mean
mlaştina ţiuire de exotism cu pasăre
greu mi-or mai trece zilele târâte nor(o)d

*
uşa se închide invers nu
aveţi clanţe nu broaşte
să nu spun de asociaţie

mă vedeam Vivekananda
la Chicago da'n Melbourne
la ortodocşi vorbii fără microfon

la pocăiţi să le recit din Gyr
Isus în celulă sau doamne te iert
aseară la telefon Ioan Miclău

n-are apă c-ar fi o Indie
păi un' să fie Himalaia
Canberra diplomaţie şi educaţie

*
baptiştii slujesc şi sinucigaşilor
ţi-au plătit şi cheltuiala nunţii cu Ming
te chemase şi rabinul să-ţi dea certificat

nu mă prinse Maria din urmă
iar pe tine te apără Magdalena
scrisul nu mai e ca-n avion

copiii dăduseră foc colegiului
revitalizing central Dandenong
toată pleava la uraniu

ţi-am spus de saltea
cum s-o electrizezi
dacă nu-mi arăţi că nu întrebi

*
pui piesa şi se sudează singură
căldura propriului corp
aură în frigul sudului

de-ţi puseşi mari ochelari
negri acoperind tristeţi
cum te-ar fi pictat

ce trăieşte se îndrăgosteşte
măcar praştie vraişte
cu icoana pe separaţie

altul la altul
spre aceeaşi mântuire
cum şi înăuntru

*
cum ai fi Dalida şi ţi-aş
compune un cântec
şi deşteapta de nevastă-ta

chiar îmi vezi scrisul
mi-l telepatizezi
contează mişcarea

cine ştie ce sărăcani
mi s-or umezi ochii cărei
iubite-mi aparţii

pe privirea ta nescrisă
m-oi citi să mă ţin minte
cu neamul austral dintâi

*
nu există creştin nepocăit
ne cufundăm în moartea lui Iisus Hristos
niciun eveniment mai important ca botezul

nu mai trăiesc eu ci tu trăieşti în mine
s-a dat pe sine însuşi pentru mine
nu poţi pecetlui cu două pecete

verificaţi-vă viaţa cu ce e scris în scriptură
necuraţi leproşi plini de bube mustind
vindecarea să ne dea o făptură nouă

cui i se iartă mult iubeşte mult
în casa lui Simon Leprosul
o întâmplare tristă din scriptură

*
să am umilinţa dătătoare
de har să fiu vechi şi
naiv decât somptuos

şi actual fără inimă
te retrăgeai arestatorilor dacă
vrei roman de top riscă

tu vii cu marfa om mima Molly
fistându-ne mânuţele prin sexul ei
cu somnul sinucigaşilor

parcă ai fi oricare de când eram mici
citat cu validitatea urâţenie
oarece hermeneutică

*
precum Cioran florile
mâncai anafura baptistă
nemaiştiind franţuzeşte

mi se făcură ochii ciori
de frig în suburbii melbourniene
supăraţi şi incineraţii

mă închid cu pleoapele
ca indienii cu obloanele
în Kamla Nagar Mauritius

making eyes mâine barbeque
te plimbam prin Râmnic cu Ming
or te-oi tipări la Veronica

*
Raşel răceala de ne-mpodobise
mărunţiş nu mi-oi mai fi
a sta cu dulceaţa la gură

bine vin eu în obor pe frig
în loc tu la proaste în gară
tu pe dreapta aduci a Vibha

pene de pe Pacific altcând corali
mi-a dat Ming papuci cu coroana
reginei de nu mi i-oi fi dat tu

picior tăiat la antipod s-o fi aflat
incintei neîncălzite salteaua în priză
în pat olteanca lui Gib rusoaică

*
from under şi australiana asta
galeriile se fandosesc pe zile la întors
imnuri de nivel baptist

mâinile îmi îngheaţă
ca pe vremea lui Ceauşescu
noi suntem români

Sinuciderea chiar te iubise
iar acum că a ieşit din puşcărie
e şi mai rafinată intri în politică

pe curul ei cât că
dacă te prosteşti
triada te mănâncă

*
nu suntem de ruşinea ruşinătorilor noştri
penticostalii vorbesc chiar în limbi române
până la sacrosancte head-quarters anti-Eminescu

în lumea de dedesubt cu blajinii şi paştele lor
frumuseţea copiilor români întâlneşte
perfecţiunea măiastrei din Canberra

ah rostiri rezonând conferiţelor lui Vivekananda
ne luăm la ochi că destui ne văd de aruncat
principiile întâlnirilor în cuvânt little talk

poftă am de propriile manuscrise
începând cu ăsta căutat de adrenalină
în Australia românii respectă aborigenii

*
încă ne rugăm pentru poporul
român de pretutindeni pentru
poporul Australiei

popoarele României şi al
Australiei să-le pomenească
Domnul Dumnezeu în împărăţia sa

părintele Iosif vă va mirui şi mergem la hol
cu sfinţii odihneşte sufletul adormiţilor tăi
aruncă mirul în scârbă la capătul pământului

ortodoxie duelantă în bizantinism anglican
recunoaştere fără Eminescu fără biblie
rostirea încotro vedem şi la penticostali

* 
cuvinte pline de farmec
cel mai frumos dintre oameni
mântuitorul nostru Hristos

Iisus a promis un duh
doamne mai vreau rusalii

cu limbi de foc să le împrăştii

codrul prea sfânt cer să coboare
infinitate de mii de îngeri
Eliade citindu-i Mioarei din Ioan

în vechime dumnezeu a vorbit
în diferite limbi la sfârşitul
zilelor vorbeşte prin fiul său

* 
voi merge pe jos în Arabia
cu împuşcături încăţelate
aurie a mă priponi grabă

pinguin să prind peşte
şi să nu mă sfâşie rechinii
copiii m-or găsi repatriat

civilizaţia cuvântului românesc
s-o întreţine mai mult din instinct
decât din conştiinţa limbii

ne-om coagula scaunele goale
să mă înghesui să nu mă termin
mă mai uit pe fereastră

*
împuşcarea rostitorului şi sunt viu
cine te despleteşte surcea de tufiş
degetele se oceanizează polului minus

nescrişi nestrinii pinguini no Ben Nobel prin camberrini
la poză venezuoblong ne ţinem film în Dandenong
din plesnitoare ochiul bleu ai scrie cum îţi dau dicteu

altcând prozod mormânt în pod pe film şi soră-sii alt plod
încinsă zi plecării vară din iarna ce mă împresoară
cu sânziene paparud venit în sud a scrie nud

cărăuşit nataţie din golf în levitaţie
aer uraniu antracit din pieptul minei răsărit
neaustralei cauze închipuind aplauze

*
pe sarea apei comandor al desalinizărilor
pământ oceane Maldoror ce vreai sub lume lagăr or
agora a comorilor gomorelor şi tu sudor

pas tras în piept glonţ inodor pe nespălate sânge cor
verso pământului mă dor o doară aurora nor
tu macho da' doar narator plictisul masculinilor

trecu-i şi prapure mă lustrui
că Australia austru-i
pe Blaga i l-am dat Fionei

diferenţă între umbră şi soare
pe River's Terasse libertate cu imigranţi
an emigrant's thoughts of home

*
cor fideist niciun cuvânt privirii
de-o pajişte în crâng tăind viroaga
toţi avem neveste toţi murim şi ele

cum intri tu în coşciug zoom
filmasei şi modelele pictoriţei
cu o bucă precum în Voltaire

ai vrea să mă mai uit la tine aş vrea
ne-am găsi ne-am potcovi cu un dans
pe tendoane să mă ai că de ce nu mă priveai

decât scăpare din rază pe întuneric pata
colindei pe coclaur în comerţul aşteptărilor
bătrânele ne şi crescură a le ochi

*
discursul bocitoarelor pe săbiile samurailor
lacrimi de altă potenţă sunteţi supărată
dar arătaţi minunat şi nenea ăsta arată de nemaipomenit

cred că se refulează prin scris aşa zicea Freud
s-a dus şampania care-o beam pe vremea lui Ceauşescu
crucea din faţa teatrului şi ce ni s-o mai închina

charmes formules magiques d'invoquer les demons
altor caterinci catrinţa fluturată stricăciunii
şatră primitoare de cer prin găurile gloanţelor

ne-am fi înţeles femeilor pe drumul spre casă
plâns cu ploaie de luat la bătaie
pe ziua de azi doamne după sânziene




http://georgeanca.blogspot.com.au/2017/01/waltzing-matilda.html












Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu