Meditațiile
unui secui. Manipularea pro-migrație din filmul lui Cristian Mungiu
Attila
Mihai Nagy
10
Iulie 2022
Manipularea are limbaj propriu. În filmul
„RMN” al lui Cristian Mungiu despre brutarii srilankezi din Ditrău, se vorbește
de „teama de străini”. Nu e vorba de nicio teamă. De teamă vorbește
manipularea, ca să pună într-o lumină de inferioritate, prin ridicularizare, pe
cei care i-au refuzat pe brutarii migranți. Deasupra celor „inferiori” stau cei
„superiori”, civilizații, deschișii, cei care acceptă migrarea. Ei se
consideră, ca și în vremea nazismului, rasa superioară.
Orice manipulare ascunde ceva, un scop.
Scopul adevărat este aici crearea omului mobil, dizlocat, dezrădăcinat, fără
baștină, fără rolul inconștientului colectiv în coeziunea socială, fără
organicitatea societății, fără tată, fără mama, nelegat de nicio glie! Care,
fiind rupt de structurile organizatoare ale inconștientului colectiv, de
psihic, devine ușor de formatat și „setat” prin rețele sociale, sisteme
inventate de interese economice. În felul acesta e spartă coeziunea socială
organică, necesară rezistenței sociale, care e expresia libertății, și e
distrusă totalitatea spirituală a lumii, a neamului și a individului. Aceasta
este civilizația viitorului: lipsită de rezistența structurilor inconștientului
și rezistența coeziunii organice, instinctuale, a societății.
În acest caz se ciocnesc două lumi
diferite: cea a organicului, care a dominat omenirea timp de milenii, și lumea „inventatului”, care a început cu
modernitatea. Omul „inventat” vrea să-l înlocuiască total pe cel organic,
structurile acestuia. Miza este crearea unei alte realități, a unei alte
societăți, a omului nou, în laborator. În cazul de la Ditrău nu e vorba de
„teama de străini”, ci de teama de o lumea creată de minți diabolice.
Mulți așează în prim plan conștiința
colectivă, atunci când e vorba de rezistență socială. E greșit! Ceea ce dă
putere rezistenței este întotodeauna ceea ce vine din inconștient, ceea ce e
considerat inferior. De această „fundătură” organică, de această coeziune
internă trebuie rupte masele, prin dizlocare, prin mobilitate permanentă.
Legătura cu baștina pe termen lung, cu pământul organic, leagă aceste forțe
vitale, organizatoare, ale inconștientului colectiv. Dacă rupi de ele omul,
conștiința, el pierde contactul cu structurile sale date, care pot fi înlocuite
cu sisteme, rețele sociale inventate, dictate de interese economice. Altfel
spus, e vorba de instituirea dictaturii economice, a capitalului. Acest proces
al dezrădăcinarii, spune Jung, a început o dată cu apariția clasei muncitoare,
cu industrializarea.
Libertatea omului se ascunde în
inconștientul său colectiv. A impune „inventatul” în locul acestuia, înseamnă
pierderea libertății omului. „Inventatul” e impus cu autoritatea expertului,
care elimina libertatea alegerii. Vei trăi într-o lume pe care nu ai ales-o tu.
„Inventatul” desființează total rezistență socială, elimina total libertatea
comunitară, prin eliminarea rezistenței inconștientului colectiv, prin
eliminarea rezistenței instinctelor, prin spargerea coeziunii sociale (prin
migranți) și, în ultimă instanță, prin impunerea cu forța a autorității
inventatului. Ceea ce am văzut și în cazul vaccinării.
Ce mă doare în cazul Ditrău? Nu faptul că
e satul meu. Manipularea pro migranți a folosit conflictul între secui și
români în favoarea sa. Respingerea românilor de către secui a fost combinată cu
refuzul față de brutarii srilankezi, făcând o fuziune între ele și apoi o
confuzie pro migrationistă.
Aici e vorba de două lucruri diferite.
Refuzul față de români e regretabil, căci trăim împreună de un mileniu. Există
totuși, între noi, o formă de coeziune socială. Or, migrația sparge și această
coeziune, ceea ce dă sentimentul nesiguranței sociale, producând teamă. În
acest sens putem vorbi de o teamă fondată față de migranți. Nu știu ce fel de
naționalist este cel care vrea spargerea coeziunii nației…
În al doilea rând, mă doare că din
conflictul dintre secui și români, a câștigat al treilea, „liberalismul”
pro-migrație, care e inamicul amândurora. Secuii sunt vinovați în acest caz, nu
prin comportamentul lor antimigrație, ci prin antiromânismul lor. Merită totuși
amintit, în favoarea locuitorilor din Ditrău, că sunt în sat și români
acceptați. Sunt doi medici de familie români în Ditrău. Directorul școlii este
și el român. Acel slogan oamenii din Ditrău îi refuză pe „străini”, așa, la
modul absolut, e confuz și servește manipulării liberale, de care am vorbit.
Problema trebuie analizată în detaliu.
Cazul Ditrău, grație filmului lui Cristian
Mungiu, deschide calea manipulării pro migrație, prin „obiectivitatea” sa
falsă, care afirmă, ipocrit, că „nu vrea să judece pe nimeni”. Iar
„diagnosticarea” cazului Ditrău ca un fenomen de boală socială, pune acest film
în postura de manipulator prin cultură, exact ca în vremea colectivizării.
Filmul „RMN” (care a rulat și la Căminul
Cultural „Kőröși Csoma Sándor” din Ditrău) va fi vizionat în 40 de țări, ceea
ce înseamnă o propagandă agresivă, violentă chiar, dar în mod subtil, pentru
migrația de mare amploare. Ca și în cazul vaccinării, ca și în cazul Ucrainei!
Liberalii ne subjugă astfel prin manipulare agresivă, prin abuz emoțional.
Arma liberală, impusă prin manipulare,
este așa-zisa superioritate culturală, care a fost mereu eficientă în istorie.
În prezent au reușit să ne impună, „superioritatea” lor culturală, care e, de
fapt, o decădere a culturii. Prototipul omului dezrădăcinat, de nicăieri, este
ridicat la nivelul culturii înalte[1].
-----------------------------------------
[1] Certitudinea nr.114 -
https://www.certitudinea.com/certitudinea-print/meditatiile-unui-secui-manipularea-pro-migratie-din-filmul-lui-cristian-mungiu/
- 4 iulie 2022
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu