luni, 8 mai 2023

Jianu Liviu-Florian - Au dat navala...

 



Au dat navala...

 

~*~

 

Au dat navala peste mine,

atatea cereri mari de :

poezie.

rime.

si masuri.

satire.

pamflete.

schite. povestiri. eseuri.

si povesti.

nemasurate.

 

Romane, chiar.

sau mai putine. sau mai multilaterale. dezvoltate.

 

si

bineinteles

si dedicate.

 

ca nunta.

la botezuri.

la manifestari. evenimente. noi.

sau demodate.

 

in

cimitire

academii

pe la mari consfatuiri

de certuri si razboaie pentru premii

 

si la parade militare

in mari mafii

si in inteligente - sau barbare -

sau reale - sau virtuale -

 

am fost chiar coplesit

de-atatea mari comenzi

pentru compunere, cantare, recitare,

si

 

SUFLARE.

 

Suflarea -ntreaga-A Lumii mi-a cerut:

mai.... canta-ne! De la-nceput!

mai... scrie-ne! citeste-ne!

mai... vino! mai adu-ne! mai... sporeste-ne acest fiit!

si-acest avut!

 

nu mai am timp!

tot timpul meu e ocupat!

nu mai raspund, demult!

chiar si instantele de judecata, m-au exasperat!

ma suna-atat

incat am pus - tot ce-am avut - si am - mobilizat,

pe OCUPAT!

 

Nu!

Firma nu mi-am pus! DeschIs! De-as fi avut ideea asta de la inceput

scriam pe ea: SUNT MUT!

Veniti la mine! Ca sunt MUT! olog! Si slut! Si orb! Si surd! handicapat!

Bolnav!

Atat de grav!

Nu stiu - nu ma pricep - decat sa cer, sa cer, sa cer mereu:

dati-mi un leu!

 

pentru intreg confortul meu!

pentru parazi! de a fi leu!

pentru-nvatat!

sa scriu, si eu!

pentru atata meditat!

pentru -a citi , ca sa va tac! ce-ati comandat!

 

dar - firma asta - vezi - nu mi-a trecut prin cap!

caci as fi fost un PENSIONAR SPECIAL HANDICAPAT!

As fi avut atat venit

la mine

pentru scris,

de comandat,

ca la intreaga lume-ar fi cazut si mainile

doar pentru redactat

ce-ar fi dorit sa le fi scris, compus, citit, jucat, cantat, si recitat!

 

ar fi iesit

O Fericire de neimaginat!

 

Doar doua maini...

Doar doua maini...

 

sa le fi dirijat

un cor sublim...

de voci...

si ele... care tac...

 

caci mainile...

stiti cat de greu e sa te bati

 

cand nu ai cap

 

si stai si-astepti

precum in fata ta, cei drepti, milogi,

 

doar ca sa ti se dea raspunsul la scrisori?!

 

Parazi, parazi, de muritori,

care-si bat joc

de viata lor,

si-a tuturor...

 

 

*

9 mai 2023

 

~*~

Cdr,

Jianu Liviu-Florian

 










Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu