ZENGLEZA
SAHLEANJOKES
Engleza pe Glob
Accentul scoţian
E cel mai
dificil, presupunând mari sacrificii din partea vorbitorului. Tehnic, este
nevoie de un cui foarte ascuţit, bătut în limbă astfel încât vârful să iasă pe
partea cealaltă. În momentul în care încercarea de o pronunţa un cuvânt
presupune atingerea cerului gurii sau a gingiei, cuiul va provoca durere, iar
vorbitorul se va opri subit în mijlocul cuvântului şi va scoate un icnet, un
oftat sau va spune fuck! Urmat, desigur, de un alt icnet sau oftat. Astfel,
circa 75% din cuvinte vor fi pronunţate în cel mai bun caz până la jumătate şi
în absolut toate cazurile ultima silabă se pronunţă ouch, aigh, ough sau fuck.
Pentru dezinfecţia rănilor se foloseşte, de preferinţă, single malt.
Accentul Texan
Faptul că
texana seamană foarte mult cu lătratul unui dulău este unanim recunoscut, cu
toate că, până în prezent, nu s-a putut stabili cu precizie rasa dulăului. Deşi
mai multe asociaţii cainologice îşi dispută vehement întâietatea, se pare,
totuşi, că texana provine din lătratul unui Shnautzer uriaş căruia îi lipseau
ambii canini de jos si era discret atins de Alzheimer.Lingviştii susţin că
abilitaţile de comunicare ale câinelui cu cireada erau remarcabile, vacile
intrând docile în ţarc încă de la primele mârâituri, ceea ce i-a determinat pe
cow-boy să preia elemente lexicale din vocabularul dulăului.
Cei mai
aprigi opozanţi ai acestei teorii sunt nişte motociclişti din Houston, care
susţin că limba Texană s-a născut din încercările unui tovarăş de-al lor de a
comunica cu Harley Davidson-ul, care i s-a defectat la intrarea în Nevada.
Accentul de Alabama
Pare greu de
crezut că ceea ce vorbesc locuitorii statului Alabama, cunoscuţi sub numele
generic de bamas, are la baza cuvinte din vocabularul limbii engleze.
Organizaţia Mondială a Stomatologilor a demonstrat recent că un accent bama
acceptabil se poate obţine dacă încercaţi să pronunţati orice cuvânt englezesc
plimbând fără grabă vârful limbii pe cerul gurii de la al doilea molar de sus,
dreapta, până la primul molar de jos, stânga şi înapoi. Pentru rezultate mai
bune, este recomandabil să vă lipsească cel puţin doi dinţi din faţă şi să
menţineţi tot timpul în gură un pumn de tutun, o scobitoare şi două-trei capace
de bere.
Şi nu, nu
încercaţi asta acasă, în faţa oglinzii, decât dacă aveţi la îndemână un ştergător
de parbriz!
Accentul Sud-African
Dacă Texana
se confundă cu lătratul unui dulău, engleza vorbită în Cape Town seamănă cu
lătratul unei hiene, care, după cum se ştie, este un fel de câine mai mare,
care se crede cal şi încearcă să necheze.
Inflexiunile
cabaline din accentul sud-african nu sunt rezultatul influenţelor dialectului
local Zulu, aşa cum aţi putea crede, ci ale limbii olandeze, vorbită de primii
colonişti ai regiunii. Este evident până şi pentru persoanele cu disabilitaţi
de auz că limba olandeză, mai curand o boala de gat avansata, nu este ceva care
trebuie amestecat cu zulu, dar inevitabilul s-a produs, rezultatul fiind limba
numită Afrikaans.
Sunt sigur
că Dumnezeu s-a distrat copios în ziua aia, iar faptul că inventatorii vuvuzelei
sunt vorbitori de engleză cu accent Afrikaans pare o consecinţă firească..
Engleza Italiană
Cunoscută şi
sub numele de Maccheronic sau Spaghetti English, engleza vorbită de italieni
presupune o condiţie fizică excelentă, întrucât, la fiecare trei cuvinte,
trebuie efectuate câteva flotări în aer. Nu poate fi vorbită de către
persoanele cu disabilitaţi fizice şi nici de către cei care au mâna în gips sau
suferă de febră musculară.
Vorbitorul
perfect de maccheronic este capabil nu doar să prelungească vocalele, ci şi să
adauge câte o vocală după fiecare cuvânt. Scopul final este ca nici un cuvânt
să nu se termine în consoană:
"Darlinga, pleasa clooose da doooora anda
sita downa on the flooora".
Engleza germană
Este opusul
englezei spaghetti, în sensul că vocalele trebuie ignorate, iar consoanele
pronunţate cu voluptate. Cum se poate pronunţa voluptuos o consoană? Folosiţi
limba ca pe un fel de ciocan. Ştiu, doare, dar cu timpul o să vă obişnuiţi
(pont: stingeţi cu multă bere bătăturile apărute pe gingii!).
Cea mai
violentă lovitură de limbă trebuie dată în momentul pronunţării grupului TH,
care se va rosti ca un T foarte dur (veţi şti că aţi pronunţat corect atunci
când veţi constata o mica sângerare, la baza incisivilor superiori).
Teoretic,
engleza teutonă ar semăna destul de mult cu engleza, dacă nemţii nu ar pronunţa
pe W ca pe V şi pe V ca pe F.
"Ve ar'
valking on ttisss strrre'ttt, aft'rrr a long traf'l by train"
Engleza poloneză
Polonezii
pronunţă W-ul la fel ca nemţii, un fel de jjjjj continuu se aude pe fundal şi
fiecare al treilea cuvânt este "kurwa".
"Tis
kurwa beer is kurwa good for notting, kurwa! I vant a kurwa vodka,
please!"
Engleza filipineză
Filipinezii
nu pot pronunţa sunetul F, pe care îl rostesc P. Din acest motiv, engleza
vorbită de filipinezi nu poate fi luată în serios, aşa cum nu poţi lua în
serios un ins de 1,5 m care spune "Pack you!" în loc de "Fuck
you!". My fav is "Pipth Avenue"
Engleza de India
Fixaţi-vă
colţurile gurii de lobii urechilor, folosind nişte cleşti de rufe puternici,
astfel încât să imobilizaţi buzele într-un fel de zâmbet larg. Acum, încercaţi
să vorbiţi engleza, pronunţând cuvintele după următorul algoritm: un cuvânt la
3 secunde, un cuvânt la 2 secunde, trei cuvinte pe secundă, 5 cuvinte pe
secundă, 14 cuvinte pe secundă, un stop brusc, apoi un cuvânt la 5 secunde.
După care, repetaţi. Rezultatul e ceva de genul:
"Good
mooo rningSir! Howareyoutoday? I hooope everythingiiiis finewithyouandyour
faaamily, Sir."
Engleza românească
Cheia de
boltă a acestui inconfundabil dialect este grupul THE, pe care majoritatea
românilor îl pronunţă Ză. Dacă vrei să afli din ce regiune a ţării provine un
român, după engleza vorbită, îl provoci să numere până la trei.
Răspunsurile
variază de la "uan, ciu, srii", până la "oan, tu, trii" în
funcţie de poziţia pe harta patriei a localităţii natale. Un alt obicei
românesc este ca fiecare propoziţie să fie precedată şi urmată de o pauză
lungă, marcată de sunetul ăăă.
"ăăă .
you go straight on zis street and after zat traffic light . ăăă . you go to ză
right for about . ăăăă . sărty meters and zen you go to ză left and you will
see .. ăăă . ză building zat you are looking for. May be ză office is not open
today, but zey have ză orar . ăăă . ză program on ză door."
BALADA LUI LUCIFER
în savane chelesc leii
fac scurt-circuit cu beii
lăfăit pe cinci tipsii
măcelăresc galaxii
vino moarte – vino viaţă
în piaţă arde-o paiaţă
mă-ncovoi peste inìmă
ca să-mi iasă iar de-o crimă
alelei – acizii mei
storşi de zei – umpluţi de zmei
îmi fac casă-ntr-o idee
din liră îmi fac femeie
dar spre ziuă – lăutare
lăutare cu samare
scoate-mă pe coş spre lună
căci îmi stă în gât o strună
încă nu te chem – Lumină
fiica mea curat deplină:
telegarii fără splină
răstignitu-m-au pe roate
...mi-au străpuns şi tălpi – şi
coate...
mi-este bine - mi-este cald
îmi recapăt iar Smarald:
scris de vulturi – sunt un rege:
...”la bufet Satan se drege”...
„să trăieşti - Luciferică
ai făcut iarăşi burtică
să întorci slova-n hrisov
Crist să fie iarăşi Iov...”
...Lucifer cel trist – văpaie
s-a născut tot între paie:
Prinţul Alfa - Prinţ de Bezne
cu gloata nu-i este lesne...
GEORGE ANCA
În Franța se dă foc automobilelor
din cartierele unde trăiesc săracii – volonte d'assassiner des policiers –
camera pour filmer leur crimes – ceux qui ont decapite un pretre en Normandie -
„l' extremisme juif est plus dangereux que l' extremisme islamique” - „la culture
francaise n' existe pas” (Macron). Virginia Wolf / Dorothy Richardson: „How I
hated marrying a Jew”. „My Madness Saved me”. Irene Coates' book „Who' s Affraid of Leonard Woolf” -
Edward Albee (1962): „Who' s Affraid of Virginia Woolf” - Alan Bennett (1978):
„Me! I' m Affraid of Virginia Woolf”.
BORIS
MEHR
Poemul cel tare
Poemul cel tare e o căldare în care
căzură
Multe capete de regi blegi, vin și
țuică,
Tăietori, o tarantulă-n scrisori.
Domnii Ana și Caiafa, toți bărbați
privindu-și ceafa,
Tăietorii rad păduri, bărbi,
hipopotami impuri,
Toți se mută-n Europa că acolo-și
găsesc popa.
Am viziuni de vizuină, spune vesela
găină,
Cu o vulpe în amor septicemic și cu
spor.
Fără gratii, liberal, tigvă tristă,
psiho-deal.
Iar în loc de pod avem brațe să ne
alintăm,
Buze să fim mai intimi, la copii să
ne gândim.
Bate pendula în oasele tale, Foucault
a făcut-o,
Ole și oale, desfac dușumeaua, găsesc
doi burgheji
Ascunși de prin vremea lui
Gheorghiu-Dej.
Frunze de laur tot mestecăm, numai
mesteacănul
Să nu-l tăiem.
BMM
Ermitaj
Dimineața ne doare capul, că este
dimineața,
Demimondenele au fost ghilotinate cu
grijă,
În Angola se doarme bine pe bani,
Orele și surorile, egal dragoste,
egal incest,
Inexact, erau vitrege, viforoase,
Schisma s-a rezolvat cu cuțitul de la
bucătărie,
Ne-am îmbrățișat ca două lalele
căzute în labele leului britanic,
Pendula se agață de centrul
universului detronîndu-L pe Demiurg,
Gata cu Apocalipsa din vremea
portocalelor lipsă,
Căzut în genunchi, număram secolele
în care te-am iubit
Fără să suflu. Ca un scafandru-robot.
Dar,
Dama de la etaj și-a făcut tatuaj,
Canibalii la bal au răpit-o virtual.
Granitul nu moare de foame,
fugi de aici, Charlesmagne,
pompierul Allegro integrul salvează Corbul
cel negru,
ah, Cavaler Nevermore, scoate masca,
eu mor,
un vârf din Sinai arde, vai,
Violeta-n lumină tresare
de multe iubiri precare, totul se
stinge în Ermitaj,
hoțul plânge.
BMM
Vei intra în istorie, îmi spuse
grămăticul Ling,
eu ning, am intderat în istorie ca în
casa mea,
ce treabă au alții, eu ascult de
litera A,
litera B zice Bre, litera D, de ce,
astfel o simfonie de leagă fără
șpagă,
primăvara, în lenjerie intimă,
nu cunoaște istorie, ea știe să
dăruie, iar eu, din întâmpare,
sunt primul favorit, na-te-vă- sic!
ION
COJA
Stimată
doamnă Gabriela Firea,
Nu este
prima oară când vă scriu și o fac din nou sub același impuls: să vă ajut să
fiți la înălțimea așteptărilor! În primul rând a așteptărilor pe care le aveți
domnia voastră de la propria persoană.
Îmi pare rău
că trebuie să vă avertizez / atenționez că ați comis o mare greșeală, a cărei
îndreptare nu va fi ușoară, dar nici imposibilă!
Este vorba
de o greșeală pe care multă lume o face, la vremea respectivă, când eram mai
tînăr, am făcut-o și eu: să te încrezi în cine nu merită încrederea ta!
Mă refer la
Comunitatea Evreiască din România, o entitate onorabilă sub toate punctele de
vedere. Mai puțin din punctul de vedere al onorabilității câtorva din liderii
actuali cei mai vizibili și mai zgomotoși ai comunității, acei falși lideri
care de ani de zile au încetat în fapt de a-i mai reprezenta pe bravii noștri
compatrioți evrei. Ați făcut greșeala de a-i lua în serios, de a le acorda un
credit total! Total nemeritat!
Spre
deosebire de dumneavoastră eu am acces direct la surse de informație din rândul
comunității evreiești din România, cunosc bine prostul renume de care se bucură
acești lideri în masa de evrei care alcătuiesc majoritatea concetățenilor
noștri evrei. Situația este aceeași și în privința evreilor din Israel, a
evreilor plecați din România și care au păstrat trainice legături cu țara de
obârșie, de baștină! În Israel, în presa și mediile „românești” din Israel,
prostul renume al acestor falși lideri este de notorietate publică
indiscutabilă.
Cine sunt
acești lideri? Îi cunoașteți prea bine, sunt cei care de ceva vreme au făcut
presiuni asupra Primăriei Capitalei cu scopul de a primi „în administrare” una
dintre cele mai frumoase clădiri istorice din București. V-au asaltat cu
argumente a căror valoare nu vă era la îndemână să o verificați, iar
consilierii dumneavoastră i-au susținut pe petenți cu argumente care, din
păcate, nu au ajuns și la publicul bucureștean. Se poate afirma cu totală
acoperire că procesul de cedare a acestui spațiu s-a desfășurat fără consultare
publică serioasă, fără transparența cuvenită. Și doar e vorba de o clădire
emblematică: Palatul Dacia, de pe Lipscani 18-22.
Cunosc
destul de bine subiectul: istoria evreilor din România. Și o spun de la bun
început: această istorie nu a lăsat urme materiale suficiente pentru a face
necesară o clădire atât de vastă, de cuprinzătoare cum este palatul de pe
Lipscani. Spațiul de expunere al acestei clădiri este, se pare, mai mare decât
cel care găzduiește, la doi pași, Muzeul de Istorie Națională al României.
Există deja
la București un Muzeu al Holocaustului din România! Se înțelege că acest muzeu
rămâne în funcțiune, astfel că va lipsi din Muzeul de pe Lipscani secțiunea
care, în principiu, nu poate lipsi dintr-un muzeu al istoriei evreilor: cea
dedicată Holocaustului. Absența acestei secțiuni nu ar fi însă nepotrivită
într-un muzeu al istoriei evreilor din România, deoarece – părere personală, în
România, inclusiv în Transnistria, nu poate fi documentată și dovedită
producerea unui genocid anti-evreiesc, a unui Holocaust. Va fi foarte corect ca
această secție să lipsească în orice Muzeu de istorie a evreilor din România.
În felul acesta însă spațiul excedentar din Palatul Dacia devine și mai mare,
în păcate!
Se pune
firesc întrebarea: cu ce vor fi populate cele circa 100 de încăperi ale
muzeului? Un muzeu al istoriei evreilor din România în funcțiune pe vremea
studenției mele avea vreo 3-4 încăperi, cu câteva exponate rarefiate, deloc
spectaculoase, cu excepția celebrului săpun Reines Judisches Fetten. Mai sunt
disponibile suficiente bucăți din vestitul săpun spre a fi expuse la Muzeul de
pe Lipscani? După știința mea, nu prea!
Ultima oară
am mai văzut vestitul săpun chiar în clădirea Muzeului Național de Istorie, de
pe Calea Victoriei, într-o expoziție itinerantă despre Holocaust, expoziție
care, la vremea aceea, în urmă cu vreo 10 ani, m-a convins definitiv că în
România, y compris Transnistria, ce a fost nu se poate numi nici genocid, nici
holocaust!
Poate că
liderii evrei se gândesc să strămute în clădirea muzeului vreun monument al
săpunului RJF, sunt mai multe în România. Unul mai impozant ca celelalte!
Totuși, cel de la Dorohoi mi se pare cel mai reușit! Ar putea fi montată măcar
o copie a acestuia în holul vast de la intrarea în muzeu, dar rămân celelalte
încăperi prin care va bate vîntul!... Nici dacă s-ar aduna în acest muzeu toate
monumentele săpunului din România – vreo 20, nu rezolvăm problema spațiului:
este exagerat de mare pentru nevoile unui muzeu de istorie a evreilor din
România!
Dacă se vor
găsi totuși câteva bucăți de săpun RJF sau dacă va fi adus un monument al
săpunului pentru a fi expus în muzeu, la intrarea în muzeu ar trebui pusă o
avertizare în mai multe limbi: „interzis accesul pentru cei care neagă
existența săpunului evreiesc”. Textul englezesc va fi valabil și pentru
chimiștii americani care au demonstrat în anii 70 că săpunul RJF nu conține
nicio urmă de ADN uman. Ceea ce, la nevoie, ar putea să însemne și că la evrei
nu găsești nicio urmă de ADN uman. Concluzie cu care eu nu pot fi de acord,
dacă cumva mai contează pentru cineva părerea mea de persoană supusă cheremului
rabinic!
Iau în
calcul și celebrele abajururi confecționate la Auschwitz din epiderma unor
deportați evrei. În afară de abajurul aflat în posesia mea, știu că altul nu
mai există în România, iar eu nu mă despart de al meu, fiind amintire de
familie. În plus, se știe că Yad Vashemul a interzis circulația
transfrontalieră a acestor artefacte, astfel că nu se pune problema unui
spațiu, a unor săli de expunere, dedicate vestitelor obiecte „epidermice”!
Ca să aibă
ce expune, le-aș sugera administratorilor să organizeze și o secție despre anti-sionismul
din România. Cu materialele care pot ilustra această realitate, se vor putea
ocupa câteva zeci de camere! Ar fi o soluție pentru a justifica parțial spațiul
excedentar atribuit istoriei evreilor din România. Alte încăperi ar putea fi
rezervate efectelor pe care le-a produs recenta lege „antilegionară”, ale cărei
ținte ar trebui extinse și la alți autori, începând chiar cu vechii cronicari.
De Vasile Alecsandri, Vasile Conta sau Eminescu însuși, nu mai vorbim că și-ar
avea locul la secțiunea ANTISIONISM, care va fi o secțiune pridigioasă ! Se
poate astfel acoperi o bună parte din spațiul excedentar. Face parte din
istoria evreilor din România ANTISIONISMUL românilor? ...Întreb și eu! Nu
contează ce cred eu!
Dacă
răspunsul este pozitiv, tot vor rămâne libere mai mult de jumătate din
încăperi!
O parte din
aceste spații ar putea fi dedicată unui subiect pe care sunt convins că nimeni
de la Institutul beneficiar al contractului cu Primăria nu-l are în vedere:
ANTI-ROMÂNISMUL LA EVREI. Căci au existat evrei cu asemenea preocupări. Sunt ei
evrei? Fac parte din istoria evreilor
teroriștii care au pus la Senatul României bombe ucigașe, de exemplu? Au
evreii din România obligația de a-și asuma păcatele acestora, deseori împinse
până la crimă sau persecuții inumane? Va avea un asemenea muzeu și secțiunea
EVREII COMUNIȘTI ȘI ROLUL LOR ÎN ISTORIA ROMÂNIEI ?
Prin
antiteză cu secțiunea care va ilustra RĂUL provocat de unii evrei în țara care
le-a oferit găzduire generoasă, un Muzeu al istoriei evreilor din România
ar trebui să expună și dovezile
reconfortante ale existenței categoriei de EVREI PĂMÂNTENI, adică evreii care
au decis să pună capăt condiției lor de „evreu rătăcitor” și să se
împământenească, adică să devină cetățeni statornici și loiali ai României. Au
fost așa de mulți acești evrei pământeni încât au avut un partid al lor, cu
reprezentanți în Parlamentul României. Și aici aș putea veni cu informații care
lipsesc din circuitul public, încredințate mie de cel care mi-a fost profesor
și mentor spiritual: Alexandru Graur. Din păcate, evreii pământeni au fost
repudiați și hăituți de evreii kominterniști și de evreii sioniști, iar
conducerea comunității evreiești din România, după alungarea lui Wilhelm
Filderman și a lui Alexandru Șafran, a încăput pe mâna evreilor kominterniști
și sioniști, aflați într-o cârdășie extrem de păguboasă pentru suflarea
evreiască...
Din
fericire, am destui prieteni printre evrei, acei evrei nebăgați în seamă de
liderii de la FCER. Mirându-mă în fața acestora cu întrebările și nedumeririle
de mai sus, am primit deslușiri neașteptate...
Doamnă
Firea, șmecherii care au venit la dumneavoastră cu roaga să le dați pe mână așa
mândrețe de palat, numai la istoria evreilor din România nu le stă mintea!
Mulțimea de încăperi pe care nu le pot ocupa cu exponatele acestei istorii va
fi sub-închiriată! Termenii vagi în care s-a făcut contractul dintre Primăria
Capitalei și reprezentanții ilegitimi ai evreimii românești le permit acestora
să facă din clădirea respectivă o vacă bună de muls pe timp nelimitat, un
veritabil vițel de aur!...
Nu știu dacă
au avut încredere în dumneavoastră ca să vă mărturisească intențiile lor, dar –
îmi permit să spun, ce fel de consilieri aveți de nu și-au dat seama că
termenii în care s-a redactat contractul le permite șmecherilor de la
Institutul Elie Wiesel să încaseze în dauna statului român, a Primăriei
București, sume mult mai mari decât sumele care le sunt deja alocate prin buget
acestor veritabile lipitori la banul public! Lipitorile statului!... În viață
și azi, mai ceva ca pe vremea lui Alecsandri.
Nota bene:
Federația Comunităților de Evrei din România nu este beneficiara contractului,
situație care va avantaja pe cei care vor manipula beneficiile materiale ce se
vor obține din sub-închirieri și alte manevre oneroase. Acest detaliu trebuia
să atragă atenția onor Primăriei, că nu avem de-a face cu o treabă cusher! Ce
soartă va avea contractul atunci când Institul amintit se va desființa?!...
Vă stau la
dispoziție și cu alte detalii privind lipsa de onorabilitate a partenerilor
Primăriei în acest contract pe care l-ați aprobat!
Din
fericire, cu ajutorul unor evrei corecți, contractul dintre Primărie și
șmecherii de la Institutul impostor ELIE WIESEL a fost contestat în justiție
și, sper, justiția își va spune cuvîntul.
Totodată îmi
permit să vă dau o sugestie: ca să evităm comentariile politic incorecte pe
care le-ar declanșa rezilierea contractului, aceeași clădire ar putea căpăta o
destinație mult mai potrivită, urmând să găzduiască Muzeul de Istorie a
Minorităților Naționale din România!
Ce ziceți de această propunere: Palatul Dacia
gazdă a tuturor celor care, venind din toate cele patru zări, și-au aflat pe
aceste meleaguri tihna și demnitatea unei Patrii?
Cu cele mai
bune gânduri,
Ion Coja
31 octombrie
2017
http://georgeanca.blogspot.com.au/2017/11/zengleza.html
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu