sâmbătă, 13 august 2022

IOAN MICLĂU-GEPIANU : CA UN CLOPOT

 



CA UN CLOPOT

 

~*~

 

Ca un clopot largul zării,

Atârnând de-nalte sfere,

Redând liniștea-nserării,

Ne învăluie-n mistere.

 

Orice sunet prinde farmec

Cu plăcute rezonanțe.

Murmurul pare un cântec,

Frunza-n vânt, iubiri, romanțe,

 

Simfonii a mării valuri,

Universu-i însuși strană,

Piatra chiar vibrând de haruri,

Pe etere portative se destramă.

 

Seara ca un clopot vine,

Omu-i limba care bate,

Limba vrerilor divine,

Prinse de eternitate!

 

*

 

NU SUNT UN ROB AL CUVINTELOR GRELE

 

Nu sunt un rob al cuvintelor grele,

Ci șlefuitor al dulcelui grai;

Sunt rob al cuvintelor mele

Ce-s grindini de dor,

De frumos,

De Iubire!

Cuvintele mele au aripi de înger,

Ce-n suflet nu sânger,

Nici poartă săgeți cu venini

Spre a ucide flori din grădini!

Și-mi place să greabăn cuvântul

Spre-a fi ziditor și senin,

Așa cum îl crease Preasfântul

AMIN*.

 

(* Din expresia lui Adrian Botez, cu referință

la Mihai Eminescu)

 

*

 

OLARULUI GHEORGHE BOCȘA DIN LEHECENI

(Dedicație din anii 1991)

 

Iată dar, venind din lume,

M-am oprit la Leheceni,

S-admir arta ce răzbate

Din cele antice vremi.

El, olarul, e artistul,

Geniu civilizator,

Căci de nu făcea el oala,

-Trăia omul râmător;

 

Astfel saluta-i primirea

Harnicului muncitor,

Care-mi dărui din suflet,

Frumos înflorat ulcior.

 

-Chiar așa? Olar ca mine!

Ce îmi spui mata mă-ncântă,

Eu credeam că-n lume-s genii

Cei ce scriu și cei ce cântă!

 

Gheorghe Bocșa cu sfială

A ales un vas de lut,

Iar cu-o lacrimă de strugur,

Până sus mi l-a umplut.

 

Simplitatea-i înțeleaptă:

-Vasul ăsta cu vin dulce,

Zici că ne-a ridicat viața!?

”Să trăim – pân nu ne-om duce”.

 

Ridica-i și eu ulciorul

Înflorat pe dinafară:

”Ah, ce fericit sunt Doamne,

Revăzând iubita Țară!

 

*

 

PIVNICERUL DE LA COTNARI

 

Măriți negustori

și meseriași!

Luminați trăitori

de prin Iași:

”E ziua a patra

din luna lui Cuptor,

Eu, pivnicerul Petre Capra,

de vinuri vestitor,

semnez în slovă latinească -

vânzarea unei vii de la Cotnari -

Din vița asta a gustat

Ștefan cel Drept și Mare!

Boieri și megieși,

aici s-au adunat,

Țării tocmind sfat!

- Cine-i de-ajuns bogat?

Dau via de vânzare! -

Dendată un tătar,

cu haine ca de graur,

se-nfățișază dar,

cu multe pungi de aur!

Dar zice Petre Capra:

- Măriți negustori

și meseriași!

Luminați trăitori

de prin Iași:

- E ziua a patra din luna lui Cuptor -

semnez, eu Petre Capra,

de vinuri vestitor,

în slovă latinească -

” Sunt prim cumpărător”.

 

~*~

IOAN MICLAU

 

 











Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu