marți, 21 noiembrie 2023

Ioan Miclau Gepianu - POVESTEA MÂINILOR

 




POVESTEA MÂINILOR

 

~*~

 

“Oh, ce bună e odihna,

Pe la umbrele de cetini,

Ori la plăji muiate-n aur,

Viața ta pe val s-o legeni!

Astfel, mâinile odată,

Surori dragi, unioniste,

Se jăleau una la alta,

Că nu pot să mai reziste;

Oboseala le sleise,

Stomacul învinuiesc,

Că ar sta ca un netrebnic,

Înghițind tot ce muncesc!

Așadar, jalbă facură,

La judecătorul Creier,

Cum că n-au să mai muncească,

Ci-asculta-vor cânt de greier!

Creierul de mult căzuse

Cu stomacu-n cârdășie,

Nu stătu deci mult pe gânduri,

Ci le-a zis: Așa să fie!

“Oh, ce bună e odihna,

Pe la umbrile de cetini,

Ori la plăji muiate-n aur,

Viața ta pe val s-o legeni!”

Dar după o buna vreme,

Căci nimic nu-I pe vecie,

Bunele surori se miră:

“Ce am dragă? Cum ți-e ție?

“Nu știu dragă, doar privirea-mi

Parcă încețoșeată-mi este;

“Ah, dar uite eu cum tremur,

Nu-I deloc prea bună veste!”

Nici stomacul, trândăveală,

Nu prea bine se simțește,

Ia ascultă cum se-nvârte,

Și de foame chiorlăește!

“Ah, se văicărea stomacul,

Creierul n-a avut minte,

Prea v-am subjugat, surate,

Cu plăcinte, creierul devine linte!”.

Creierul simțind ocara,

Amețit, privind în ceață:

“Tu, stomac nechibzuit ești,

Ca și mielul la verdeață;

”De-azi, cât vesnicia fi-va,

Mâinilor mă declar frate,

Șii cu socoteală numai,

Mai primi-vei a ta parte!”.

Mânilor apoi le zise:

“Haide-ti, dragilor de voi,

Să ne înfrățim la muncă,

Să ieșim iar din nevoi!”.

 

~*~

Ioan Miclau Gepianu

 


(Dragă și iubit Editor dle.Ben.

aci e o poveste întotdeauna cu o

frumoasă educație

Ioan,

 



COMENTARII:

Ieri, la ora 13 am primit cărțile dvs.n-am cuvinte a vă mulțumi !!!

 La ora 17.oo am avut ȘEDINȚĂ DE CENACLU unde v-am prezentat  și v-am
citit 2 poezii de-ale Domniei voastre din cele care au rimă, ritm, compoziție
eminesciană, Auditoriu a fost surprins și încântat de harul, darul și MARELE 
vostru talent, precum și pentru faptul că a întâlnit un român ,,pribegit,, prin țări străine care  face  atâta cinste neamului. său românesc.
 SINCERE FELICITĂRI!!!! Acum mă pun pe cititul cărților primite de la Domnia Voastră
   CU ÎMBRĂȚIȘĂRI CĂLDUROASE !!!  de aici unde e o vreme, rece, ternă, de neieșit din casă
                                             mircea dorin istrate







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu