miercuri, 15 noiembrie 2023

IOAN MICLAU-GEPIANU - Versuri de DOR

 



IOAN MICLĂU-GEPIANU: Versuri de DOR

 

 

~*~

 

DOR

 

Mi-e dor de-al mamei mele grai,

De portul și de cântul ei.

Câmpia cu-a Miorii plai,

Revarsă-n soare viu covor,

Culoarea vetrei azi cu dor,

Se-adună-n ochii mei!

Iar de mă rog cuiva acum,

Mă-nchin l-altarul vetrei tale,

Oprindu-mă bătrân în drum:

”O, cât de tânără ești Țară!

Cum ași dori să-ți mângăi iară

Al Florilor petale!

Sfioasă-n dalba ta câmpie,

Tu, Mamă a trei frați,

Recheamă-ți dulcea veselie

Și nu te întrista!

”Căci de tristețea Ta aude Dumnezeu

Și nu vei suferi, nici eu!”

 

*



DACĂ-N IUBIRI

 

Dacă-n iubiri mi-e visul meu mereu,

E pentru că în viață, eu am pe Dumnezeu!

Dacă de-apururi sunt naiv și bun,

E pentru că-s Român, din neamul meu străbun!

Iubirea-mi dărui scrierea și fapta,

Eu nu trăiesc din intrigi, căci calea me e alta,

Redată mie de-un Străbun!

 

*



DAR E CLAR…

 

Dar e clar…, căci numai fapta

E-adevărului măsură,

Iar când una zicem și-alta

Este calea ce ne fură,

Ce folos de-a noastre scriei,

Ce folos de-a nostrii creieri!

 

*



ALE MELE DORURI

 

Ale mele doruri -

Cărări interioare,

Ce duc spre blându-mi suflet

Și-al eu-lui amoruri!

 

De versul mă mângâie

Și muzica mă-nvie,

E ca să-Ți aduc Ție,

O, Doamne, mărturie!

Din toate, simplitatea

O aflu fond etern,

În rest luciu extern,

Străin simțului meu.

 

O, Doamne, Tu ești Mintea,

Eu doar îți ascult glasul;

Cu inima și pasul,

Al Tău cânt mă învie!

 

~*~

IOAN MICLAU-GEPIANU




COMENTARII:


Mult Stimate Domnule Director, Ioan Miclău-Gepianu, 
 Am primit cu plăcere suita de mesaje sfințite cu dor de plai și grai românesc. 
Toți românii în acest moment crucial al unui război pentru care ne rugăm să nu izbucnească, românii de acasă și cei din Diaspora sunt cu tot sufletul în dorul de țară și de tot ce este românesc.
Mulți frați ai noștri sunt copleșiți de nesiguranța traiului de mâine, de greutăți prezente cărora nu le pot face față, de acea boală sufletească a neîmplinirii a ceea ce doreau și așteptau fierbinte, de aceea sunt amenințați de stresul care îi face să sufere greu, în tăcere, sau să se manifeste grăbit, neatent și uneori dur.
 Asemenea poezii sunt ca o ploaie benefică de vară care trimite sufletul în visare, îl molcomește și îi dă speranța împlinirilor viitoare. 
 Vă felicităm, 
      Cu stimă, 
 Melania Rusu Caragioiu



Cu dor și drag de dumneavoastră, prieten drag! Sunteți prezent în gândurile noastre bune, îl rugăm pe Bunul Dumnezeu să primească ofranda noastră de gând, să vă însănătoșească și să vă înzilească, să ne fiți alături cât mai mult timp. GAS



Poezii adevărate, mustind a-nfiorare, să ne trăiți poet de-apururi în urcare! MDI










Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu