vineri, 24 noiembrie 2023

PAVEL RATUNDEANU-FERGHETE - DE VEGHE, ÎN LANUL DE SECARĂ

 



DE VEGHE, ÎN LANUL DE SECARĂ

 

 

~*~

 

Chiar așa de unde oare au venit, în Australia, cum îmi explici ce minune al limbii române și a ierbii graiului ești, bre, maistre, a ce flori albastre, mușcată de pe pervaz de fereastră ce strălucește în soare,

ești, Ben men ?

Ce?

Filmul are și poante, dar cum mă/cum te exlplici și justifici ?

Dragă BEN, frăția ta ești întotdeauna omul ce ai darul a da celor din jur din bunătatea ce ai primit-o de

la părinții tăi, care bine te-au crescut.

Te îmbrățișez cu mult respect și prețuire.

Asta-i după show-ul după ce înconjoară globul, cu bagheteli, cu urcușuri și, cu coborâșuri.

Prin zelul muncii, a pro Ro păcii

Înțelept ca o șopârlă !

În lumea asta complicată e șic, că eu eu sunt mic... Alături de fantasticii români, mă simt, un mare și, unic fericit magnific spiritual și, un fără egal ca Eminescu genial național, in mare real.

Tu ai virtutuți tehnice și, de strategie, de măiestrie și, de mare omenie unică si, specifică, în adevăr viață, chiar și pe astru  

demiurg, hiperion-și Luceafăr-Eminescu fără egal,

genial și național-drept Dumnezeu, universal, Domnișorul din Ipotești: 

ca lovitură de teatru Mihai Eminescu Eminovici, din Ipotești.

Ești un inegalabil și un unic impecabil, cu specific firesc românesc și pitoresc,

fir-ar mama ei de viață magnifică, energică și fantastică, frumoasă-luminoasă

ca de acasă,

aborigen-exotică!

Dumneavoastră de Românie,

de Floare albastră,

ce mai faceți Dumneavoastră ?

 

Nu, încurcați borcanele, tovarași !

Ești implicat, în destinul nostru, marcant, că tu ești, tu, cu atu și cu tabu

(noi suntem săraci, dar curați-luminați, tu ca băiat de oraș, băiatul, cu fiatul !

E o  chichiță, dar tu ești un maistru, Ben.

Eu, a trebuit, să încerc, chiar dacă, n-am să știu, că am să reușesc/, dar, tu mă tot încurajai,

mă îndemnai să scriu, să scriu și, iară să scriu,

că îti place cum mă exprim mai aparte ca la carte și, fără moarte, că limba ni așa de frumoasă,

bravă, în bucovă și, în slavă,

cu Amin creeativ și, duh sfânt, ce-i al meu, drept Dumnezeu, pe acest pământ de Abecedar al limbii române, materne !

Ben, în noi e soarele și, dragostea și curprinși de emoții strălucim, sublim,

că Dan Spătaru era grozav, dar pe Vica n-o scoți din decor, fin cadru,

din viața mea a naibii de subtilă, că pe ea,

nu la marea neagră nu mi-am găsit

tu, într-un singur dor, că nu aici am întâlnit în poezia ei, pe Vica,

ea fiind localnică, din Ciubăncuța-Clujului, vorba scriitorului,

Radu Cosașu care lucra in redacția revistei Cinema (timpul nu era pierdut, de pomană, maistre, Ben).

 

De veghe, în lanul de secară, un best seler, cu unele scăpări,

în ciudă, că-i lăudată narațiunea si asta

care nu mi-o intrat, în suflet/în cugetul de român. Am eu viziunea mea în ce privește culorile de neliniște, cu emoții și, paradoxuri, în esența vieții.

DE VEGHE, ÎN LANUL DE SECARĂ, NU M-A CUCERIT,

 

DAR NICI NU O SOCOTESC GRNIALĂ/

și,

mai aparte, preferată.

 

Eu am avut noroc, cu tine Ben Todică, cu Ioan Miclău-Gepianu - tine,

cu draga de Melania Caragioiu

o scumpă a poeziei de copiii,

urmașii-urmașilor !

 

Drum bun, în viață !

Câte nopți au trecut, Vica fără de tine?

Vica, tu, cât mai aștepți, sperând totuși, c-am să vin și,

speranța, nădejdea Phonex ?

Filmul: - Robin Hood, prințul hoților, nu, însă prințul corupților !

Președite iohannis i-un cicloflender, că, cu nesăbuitele lui chetuieli nesăbuite, își distruge poporul, băgându-l, în belele distracții, nesăbuite,

prin cheltuieli, prin Africa, își bagă poporul și, țara la enorme sacrificii,

că-l,

îl bagă în mare bai, de iad.

Cântecele mării,

cu scenariu de Francisc Munteanu

Ben.

 

~*~

PAVEL RATUNDEANU-FERGHETE













Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu