duminică, 18 iulie 2021

Melania Rusu Caragioiu - Elena Mitru, ,,Bagheta Roșie”, Scurtă privire,

 



,,Bagheta roșie”

to Elena

 

 

Mult Iubită Doamnă Elena Mitru,

 V-am admirat mult ca artistă a farmecului modei- tricotaj, dar și al scrisului foarte curgător,

 Am primit de la Doamna Raluca Tudor, la timpul respectiv cărțile Dumneavoastră, ,,Pod peste timp” și ,,Bagheta roșie” , în schimb nu am primit nimic din Tripticul Antolgiilor.

 Luată mereu cu numeroase mesaje zilnice, care urcă aproape de sută,  am neglijat, scuze, tocmai micile dar dragele recenzii.

 Acum vin de a mă achita de una care se numește recenzia cărții ,,Bagheta roșie”, a autoarei Elena Mitru,

Fac aceasta nu din vreo obligație, ci din plăcerea de a mă răzbuna pe anii 1940-1999 cât am trăit în țara mea dragă, România, în condițiile descrise de Domnia voastră în acest volum, denumit simbolc ,, Bagheta roșie”.

 Menționez că din răzbunare și îndreptare, pe cât miniposibil, am devenit ambasador benevol al Limbii Române, spre ampla cunoaștere a suferințelor  nejuste, dar și a aspirației spre înalt a neamului nostru, la invitația Lui Corneliu Leu și al Ligyei Diaconescu,

 

Elena Mitru, ,,Bagheta Roșie”,

Scurtă privire,

 

Un suflet de scriitor care așează cuvintele ca  pe niște mărgele pe andreaua de tricotat, sau literele foarte vizibile pe mătasea roșie a  vremilor roșii care nu se  mai termină.

.Citesc, citesc și nu mă mai pot opri din aducerile aminte, Deosebirea între ceeace știu și ceeace citesc are unele divergențe de conținut.

 Bcureștiul plin de ifosele rezidențiale comuniste și Timișoara, acest capăt oropsit de țară, pedepsit și supravegheat ,, la sânge”,  cu indemnuri tovărășești de mari constrângeri. Timișoara se spunea, ,,este leagăn de nemți, este un bulevard pentru sârbii călători în toată lumea, este o plămădeală de națiuni, care trebuiesc aspru supravegheate și educate în roșu și care se lasă cu greu convinse”.

 În rest ,,tot o apă și-un pămànt” de sovietizare bolșevică precum Bucureștiul.

 În  cartea ,,Bagheta Roșie” autoarea, Elena Mitru a prins toate aspectele vieții comunismului împrumutat si dus până la exacerbare, cu închisoare, neintimitatea familiei, rătăcirea voită a minților în a construi,  ,,o viață nouă”,  în a asculta orbește, fără logică și rațiune, de niște dogme ,,implementate” de partidul comunist.

 Dacă din primul for sovietic venea o directivă, aceasta se propaga din ce în ce, despletindu-se în mii de aspecte chinuitoare omlui, ajungând și mai deformat și înrobitor până la la omul simplu, de jos.

 Privită în ansamblu viața devenea greu  de suportat între frică, foame și legile care strângeau conștiința omului.

Citirea acestui volum de eseuri-imagini, mi-a creeat o stare de rău de amintire.

 Dar este mult bine de luare aminte pentru tinerele generații, spre a li se servi măcar sub  formă de picături, din  traiul părinților și bunicilor lor.

Mulțumiri autoarei pentru semnalările trecutului comunist peste neamul nostru românesc.

 

ing.Melania Rusu Caragioiu,

Scriitor, Canada, România, Timișoara

 

 

 



Cuvânt înainte

MOTTO: „Am avut ghinionul să nu iubesc steagul roşu, decât roşul de pe tricolor”.

Bagheta Roşie este un superb evantai al societăţii române de-a lungul a 76 de ani de mărturisire asupra absurdului neo-comunist din România. Cartea începe cu citatul lui Petre Ţuţea: „Un tâmpit mai mare ca mine nu există, să faci treisprezece ani de puşcărie pentru un popor de idioţi”. Iniţial, citatul pare derogatoriu faţă 10 ELENA MITRU de poporul daco-român. În realitate, după cum şi Mihai Eminescu a scris: „Semnul egal există numai în matematică”. În dragoste, nu există balanţă ci sacrificiu şi acest lucru implică anti-logica dragostei, pentru că logic este factorul auto-prezervării, nu al sacrificiului. Prin urmare, cine iubeşte şi se sacrifică (pentru iubit, ţară, popor, religie, cauză politică) este într-adevăr un mare idiot. Într-adevăr, cuvântul „amor”, original „AD MORTEM”, adică până la moarte. Autoarea cărţii, doamna Elena Mitru ne balansează frumos (şi da, există asemenea balanţe haotice), între România liberă şi România ocupată, cea în care comunismul a căzut (cel puţin mintal) şi cea în care comunismul a fost în control total, sau unde încă mai este parţial în control, sub formă de neo-comunism. Dumneaei descrie: „Mare lucru şi de necrezut să te simţi liber de orice constrângere, care să te aşeze sau să te blocheze într-un loc, sau într-o stare nedorită, care nu ţi Bagheta roşie 11 se potriveşte, sau să gândească altul ce-ţi este bine şi ce nu”. Excepţia existenţială la această libertate cerută de oameni, este după autoare, Religia: „Fără credinţa în Dumnezeu nu se poate trăi bine şi frumos”. Într[1]adevăr, libertatea fără frumosul şi binele recunoştinţei în darurile date de la Dumnezeu, (inclusiv a libertăţii însăşi), este libertinaj, adică un fel de dezmăţare materialistă şi instinctiv chemată productivitate (la comunişti) şi consumerism (la capitalişti). Speranţa celor care au înfundat puşcăriile şi au ales sacrificiul (deseori suprem) pentru iubirea de ţară şi popor, s-a întâmplat datorită credinţei lor în Dumnezeu, în cauza luptei pentru libertate şi a rostului găsit în pierderea anilor sau chiar al vieţii lor, ca pavăză contra corupţiei exercitate şi a persecuţiei statului comunist, cât şi a corupţiei implicite a celor pasivi, care au aşteptat oportunustic căderea comunismului fără să ridice un deget în acest sens. Iar când „ acei care gândeau şi decideau la ce-ţi este bine şi ce nu” sunt acei care „făceau umbră pământului degeaba” după cum documentează autoarea, decadă după decadă, formaţi dintre generaţii de paraziţi criminali, se ajunge la proverbialul omorât al aginii, care face ouăle de aur, adică la colapsul mintal, psihologic, emotiv, mintal-economic, cultural şi biologic al poporului român. În această postură găsim poporul român în 2019, cu o clasă politică descrisă de autoare drept leit asemuită cu „conducerea de partid şi de stat a anilor ’50”. Agramaţii continuă să se erijeze în reprezentanţi ai unei ţări unde şi de unde sunt inventatori, artişti, scriitori şi oameni de o frumuseţe rară. Dan Puric menţiona cele două aspecte ale unei ţări: Eminescu şi Mitică. Eminescu este românul frumos, iar Mitică este porecla generală a populaţiilor care fac jocul sistemului de represiune al ţării, din generaţia lor. Ambele feluri de români există, politicienii Bagheta roşie 13 (neo) comunişti fiind politrucii care sunt paraziţii societăţii noastre. Comunismul este una din feţele satanice ale marxismului socialist (cealaltă faţă este socialismul socialist). Socialismul invocă distrugerea adusă de revoluţii ca pe un lucru bun. Această inversare a valorilor, este diabolică la propriu şi la figurat şi prin urmare este de combătut. Bagheta Roşie denunţă diferite valori inversate ale acestui sistem micidial, precum turnătoria prezentată drept „vigilenţă” şi furtul, prezentat ca şi un „act de dreptate”. Ideea de S.A.S (Şedintă, Autocriciă, Sancţiune) intră direct în aspectul de automutilare a fiinţei umane, unde valori frumoase sunt (auto) prezentate drept urâte şi această abrutizare este înlocuită de valori urâte fiind prezentate drept frumoase. Chiar dacă prin repetiţie şi îndoctrinare conştientul poate fi păcălit, subconştientul şi spiritul, nu. Şi aici se închide inversarea valorilor create de Dumnezeu şi integrate în fibra existenţială a fiinţelor umane. Pentru că, cu excepţia psihopaţilor şi a sociopaţilor prezenţi în toate societăţile, minimal, omul de rând, mai devreme sau mai târziu, se trezeşte şi se schimbă din „somnul cel de moarte” al raţiunii deviate grotesc şi de pe calapodurile draconice ale comunismului, şi răbufneşte din subconştient şi în mod instinctiv, înapoi la lumină, ca înotătorul care trebuie să iasă la suprafaţă, să ia gurile de aer dătătoare de viaţă. Din această cauză, Bagheta roşie este aşa de importantă ca lectură; pentru că demonstrează revenirea ultimativă a oricărei societăţi la acea „gură de aer”, chemată LIBERTATE.

Gabriel Teodor Gherasim Istoric, psiholog, scriitor

 

 

Pământul şi lumea lui

Frumoase, chiar minunate sunt cele cinci continente ale lumii. Aşa ni le-a lăsat Dumnezeu să fie. Zic ni le-a lăsat, deoarece EL le-a construit pentru specia umană pe care a trimis-o din necunoscut (pentru noi), să le populeze, să le stăpânească, să trăiască frumos şi liniştit; să se înmulţească şi să se bucure de toate bogăţiile pe care le-au găsit gata pregătite pentru „chiriaşii lor”. Cele cinci continente, America, Asia, Africa, Europa şi Australia, sunt unul mai frumos şi mai bogat decât celălalt. Se află acolo, în fiecare, oamenii locurilor care au ştiut să le stăpânească, să le folosească, să le înfrumuseţeze, chiar armonios să le modeleze, să le scoată din sălbăticia naturală. Fiecare continent îşi are istoricul lui. Auzi vorbindu-se despre „Bătrâna Europă” sau despre „Africa Neagră” sau despre „Îndepărtata Australie” etc. Oamenii circulă în toate direcţiile. De la est la vest, de la nord la sud, migrează din diferite motive care-i determină să părăsească locurile natale, să se îndrepte către alte zone mai liniştite, mai primitoare. America de Nord a fost înzestrată cu marea şi minunata ţară – S.U.A. – care se întinde de la un ţărm la altul, între cele două mari oceane, ca un covor aruncat de Mâna Cerească, denumindu-l „Pământul binecuvântat de Dumnezeu”. Acest pământ a fost la rându-i îmbogăţit şi Bagheta roşie 17 cu oameni pe măsură, oameni curajoşi şi harnici cu suflet bun, care au ştiut să se lupte cu toate vicisitudinile vieţii pentru a învinge. Ei au avut puterea de a face un „modus vivendi” aşa cum li s-a potrivit şi le-a plăcut. Oameni iubitori de dreptate şi dornici de libertate. Şi au reuşit! Au reuşit mai mult ca toţi ceilalţi din lume, aşa încât iată, minunata lor ţară a devenit cea mai râvnită din lume. A fost şi este primitoare. Aşa s-a făcut că toţi cei care au reuşit să ajungă, să se stabilească în aceste locuri a trebuit să se adapteze, să se integreze, să devină cetăţenii ei. Nu le-a fost uşor! Mai întâi au înţeles că de acum, pe acest pământ american, ei sunt oameni liberi. Mare lucru şi de necrezut să te simţi liber de orice constrângere care să te aşeze sau să te blocheze într-un loc sau într-o stare de lucruri de tine nedorită, care nu ţi se potriveşte, sau să gândească altul ce-ţi este ţie bine şi ce nu. Cât despre obiceiuri, atâta timp cât practicarea lor nu lezează pe nimeni, nu sunt în afara legii, fiecare este liber să trăiască aşa cum vrea. Pământul american este pentru toţi cei ce-l iubesc. Dintre toate obiceiurile lumii, sigur unul este de nemodelat, de neînlocuit: Religia. Pentru aceasta, acolo unde s-au aşezat, oamenii au construit locaşurile în care să se poată ruga la Dumnezeu, fiecare în felul lui şi după puterea credinţei lui. Fără credinţa în Dumnezeu nu se poate trăi bine şi frumos. Aceasta dă putere, înalţă şi mai ales nu-i lasă pe oameni să se simtă singuri, fiindcă prin credinţă se apropie de Dumnezeu şi-l simt permanent alături. Printre milioanele de emigranţi de toate naţiile se află şi românii. S-au stabilit pe aceste meleaguri, unii cu foarte mult timp în urmă, alţii mai de curând. S-au găsit unii pe alţii mai întâi din dorinţa de a nu se mai simţi singuri într-o ţară străină şi s-au regăsit apoi din cealaltă dorinţă, de a fi împreună într-o ţară cunoscută Bagheta roşie 19 deja, care a devenit şi ţara lor. Au început să-şi refacă viaţa fiecare cum i-a plăcut, după care au simţit nevoia de comunicare, tot mai mult în stilul românesc. Şi unde poate fi cel mai bun loc de întâlnire, loc în care să-şi găsească şi apropierea de Dumnezeu decât la biserică. Iată deci, în Astoria, la Biserica „Sfinţii Apostoli Petru şi Pavel”, parohia Părintelui Prof. Dr Th. Damian, se întâlnesc o mare parte dintre enoriaşi, care au format astfel „Familia de duminică”, bucurându-se totodată şi de participarea la Cenaclul literar „Mihai Eminescu”, înfiinţat şi condus de părinte. Aici participă şi desfăşoară multiple activităţi scriitori, poeţi, artişti din diaspora, din România şi din alte părţi ale lumii. Aici sunt sărbătorite toate evenimentele istorice ale României, spre păstrarea tradiţiilor româneşti şi spre amintirea şi pomenirea eroilor români.

 -------------------

 


 

De acelaşi autor:

Pasageri în gândurile mele (volum de debut) – Editura Mega Image, Tg. Mureş, 2014

Poezii pentru copii – (volum de debut) – Editura Mega Image, Tg. Mureş, 2014 Epigrame (Plachetă de poşetă) – Editura Mega Image, Tg. Mureş, 2014

Convorbiri cu amintirile – Editura Rawex Coms, Bucureşti, 2015

Zăpada proletară – Ediura Rawex Coms, Bucureşti, 2015

136 ELENA MITRU Notiţe de peste an – Editura Rawex Coms, Bucureşti, 2015 Veveriţa ştrengăriţa – Editura Rawex Coms, Bucureşti, 2015

Nu vreau să traversez – Editura Rawex Coms, Bucureşti, 2016

Strugurii sunt acri – Editura Rawex Coms, Bucureşti, 2016

Fiara printre oameni – Editura Rawex Coms, Bucureşti 2016

Strigătul disperării – Editura Rawex Coms, Bucureşti, 2017

Ultimul prag – Editura Rawex Coms, Bucureşti, 2017

Tiribomba – Editura Rawex Coms, Bucureşti, 2017

Vest-Art (volum bilingv) – Editura Rawex Coms, Bucureşti, 2017

Tablete din panoul timpului – Editura Rawex Coms, Bucureşti, 2018

Oglinda din fereastră – Editura Rawex Coms, Bucureşti, 2018

Expresii Expresive – Editura Rawex Coms, Bucureşti, 2018

Bagheta roşie 137 Vest-Art (volum bilingv, ediţia a II-a adăugită) – Editura Rawex Coms, Bucureşti, 2018

Pietoni în timp – Editura Rawex Coms, Bucureşti, 2019

Pasărea albă – Editura Rawex Coms, Bucureşti, 2019

 

 






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu