luni, 23 noiembrie 2020

catalin afrasinei - o declarație de dragoste de la începuturile proletcultismului

 



o declarație de dragoste de la începuturile proletcultismului

 

 

 

~*~

 

umblam alene printre case cu lumini stinse

molcom pe străzi cu ninsori de frunze de mesteacăn

esenin trăise înaintea noastră & nu murise de prolectultism

în zeghe soljenițân mâncase numai coji de mesteacăn

morții patriei sovietice deveniseră  copaci

înghețați de frică  de foame de moarte

prima trâmbiță a  apocalipsei

părea a fi  sfârșitul materiei

începusei să mă ții strâns de  mână

să nu te clatini să nu mă pierzi -n vidul ființei

aproape  renunțasem la fățărnicia filosofiei

aproape renunțasei la singurătatea nostalgiei

să rămân să mă poți îndupleca

să rămâi să te  îndupleca

indus hindus inclus

cu multe frontaluri și coliba unchiului tom

ambidextre deveniseră potecile

lecturi ale inefabilului   /numai ale noastre

mai mult ca perfectul   timp transcendent

oblăduit de chipul tău

până-n străfundurile inconștientului

vegetal mineral visceral

te iubesc printre oracole

inconștient  metafizic parafrenic abisal

erai primul zbor al noradului în papuci de casă

prima  dimensiune peste zero

mărimea absurdă pentru pitaroricieni

de  neînțeles

te iubesc cu  sute de ani înapoi

am devenit sclavul mileniilor

sălașul meu se află într-acolo

unde singura  lumină este cerul

și limpezimea finței tale-n zori

estimp al locuțiunilor limbii ruse

ca și cum armata roșie s-ar dezbrăca la porunca țarinei

așteptând să –mbrățișezi  patruzeci și patru de plozi

ai să mă-ntrebi de ce

am să-ți răspund de ce

,,dragostea mai tare ca moartea”

trifoiul picătura de alint din furiile

miceniene feniciene din mumiile egiptene de la luvru

a lui lenin

viitoare cotidiene spațiale

atemporale  bizantine imperiale-n formă de cruce

umila   realitate  care certifică universul  & clipa

o viață-n fenicia

 

~*~

catalin afrasinei

 







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu