sâmbătă, 22 ianuarie 2022

IRINA LUCIA MIHALCA - Priveşte cu uşa deschisă

 





Priveşte cu uşa deschisă

 

 

~*~

 

Sincronic este totul! Între zâmbet şi suspin,

o picătură în abisul infinitului,

un cântec fără sfârşit

într-o limbă străveche.

O melodie amplă, curgătoare,

cu semne cursive ce, încă, se scriu,

mă cheamă, mă prinde, mă-mpresoară.

Fiecare atingere a ta o simt.

Trăiesc prin tine, respir, iubesc

pentru că tu mi-ai dat viaţă! – îmi spui.

 

Dar ce e dragostea şi ce e realitatea?

Vrei s-o priveşti acum,

totul, în tine, vorbeşte despre Ea.

Cu fiecare moment

trăieşti revelaţia paradisului.

Cuvântul se-opreşte în faţa frumuseţii.

Tăcerea se dezvăluie. O pace universală se-aşterne.

Te privesc o clipă şi-un ropot de-ncântare,

de splendoare divină,

îmi copleşeşte întreaga fiinţă.

Nu mă tem, nu-nţelegeam

şi căutăm răspunsuri.

Răspunsul? Zâmbesc. E-n tine,

îl ai, fiecare clipă

prezent trăită. Un dar!

 

În tropotul hergheliei de cai

ce-aleargă liberi sub razele lunii pline,

iubirea înfloreşte-n inimă.

Mozaic de trăiri, de lumini, de culori.

Viaţa se naşte, manifestându-se ireversibil.

Suntem atât cât înţelegem!

M-ai crescut lângă râul vieţii tale.

Ferice de cel ce-nţelege,

care se-adapă din acest râu,

un chiparos cu rădăcini adânc înfipte

ce-şi dă rodul la vremea lui

şi-ale cărui frunze nu se veştejesc.

Mă străbaţi cu fiori în tot trupul,

îmi umpli inima, mă faci să trăiesc,

să simt fiecare respiraţie.

 

Apele adâncurilor se ridică la suprafaţă.

Timpul a-ncremenit într-o lacrimă.

Ce-i trupul şi-mbrăţişarea lui?

Prea frumoasă ca să o poţi atinge,

păstrezi în tine

dorul nestins, fiori de nepătruns.

Te ţin strâns. Cum aş putea să te pierd şi unde?!

Iubire înflăcărată

ce mă porţi pe aripi eterne,

inima mea e sfâşiată de puterea din tine!

Lasă-mă să te privesc în oglinda iubirii

ce nu se va stinge niciodată!

 

În mii de forme,

de simţuri ameţitoare, o săruţi.

O voluptate străbate trestia în frison.

Ah, mâinile noastre! Ah, mâinile noastre!

 

Pasăre călătoare. Pasăre călătoare.

Cauţi, cauţi pierdut în singurătăţi pustii,

în trecutul care se scurge la nesfârşit,

o iubire în care crezi,

un gând, o rebeliune

ce te separă de tine, de lume,

ceva ce nici tu nu-nţelegi.

Te caut să mă regăsesc!

Cât timp exişti, efortul nu e zadarnic.

În fiecare zi te-aşezi la poalele

straturilor mele lăuntrice

şi urci până pe culmile cele mai înalte.

În tot ce mă-nconjoară te găsesc.

Sufletul tău e-o minune divină!

Aş putea spune că eşti

dincolo de frumos şi nu aş greşi.

– îmi şopteşti, zâmbindu-mi.

 

~*~

21 ianuarie 2016

IRINA LUCIA MIHALCA








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu