miercuri, 19 ianuarie 2022

Marian Ilie - Volumul de predoslovii versificate la reviste

 



Stimte Doamne si stimati Domni,

 

De la o vreme m-am insinuat virtual in existentele domniilor voastre, din dorinta sincera de a anima cumva atmosfera din mediul literar romanesc postdecembrist, cautand sa pun in circulatiie mijlocele de comunicare existente dar nevalorificate suficient - din motive, cred eu, de neluat in seama.

Am facut-o din postura tanarului ce debuta in forta in 1972 in revista Amfiteatru, cu realizari notabile in mediul literar constantean si irumperi la nivel ntional, caruia in 1986 i-a fost scos din spalt, la Editura Militara, volumul de debut - poezie patriotica - silindu-l la o penitenta de doua decenii in afara vietii literare oficiale.

Am facut-o si dat fiindca revistele literare pe care incepusem sa le redirectionez catre prieteni si confratii apropiati au fost intampinate de la bun inceput favorabil, astfel incat numarul corespondentilor mei literati s-a apropiat de 200. Incepand din primavara anului trecut s-a conturat ca modalitate de trimitere insotirea mesajelor cu prezentari in versuri ale revistelor astfel trimise - de asemenea, cu un feed-back mai mult decat incurajator. Asa s-a nascut ideea cuprinderii intr-un volum a acelor prezentari. Este al treisprezecelea volum al meu, doua din celelalte fiind traduse de mine si publicate in Turcia - o antologie de poezie proprie si o antologie de poezie romana actuala.

Dat fiind numarul redus de exemplare ce mi l-am putut permite, nu sunt in masura sa trimit volumul prin posta tuturor celor 200 de corespondenti, nici macar tuturor celor peste 70 de reviste "predoslovite" in volum. Trimit asadar volumul in PDF, cu speranta ca punctul meu de vedere versificat privind numarul respectiv al revistei domniilor vostre nu va genera disconfort. Presupun ca vor fi foarte putine astfel de cazuri, fiind frecvente situatiile in care predosloviile au fost deja publicate in revistele vizate.

Tin sa remarc si latura pragmatica a demersului meu, prin includerea la sfarsit a lungii liste cu casetele tehnice ale revistelor ce au facut obiectul demersului. Din cate stiu si din cate se spune, este un demers unic in literatura si sper ca macar prin aceasta sa aiba ecoul meritat. 

Mentionerz ca am inceput sa expediez prin posta volumul catre aceia din domniile voastre care, prin replicile si reactiile lor m-au incurajat. Cum o parte din domniile voastre ati fost prinsi in  acest 'joc' spre final, in masura in care sunteti interesati vi-l pot trimite si dumneavoastra.

Am atasat si volumul editat anterior, ca premiu la un concurs de poezie la care am participat tot anul trecut, in ideea ca toti cei interesati pot gasi in ultima sa parte suficiente detalii despre mine si creatia mea.

Va rog sa primiti asigurrea ndeosebitei mele consideratii.

 

Cu aleasa pretuire,

Marian Ilie

















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu