miercuri, 22 mai 2024

TUDOR ARGHEZI - Psalmul de taină

 



Psalmul de taină

 

 

~*~

 

O, tu aceea de-altădată, ce te-ai pierdut din drumul lumii!

 

Care mi-ai pus pe suflet fruntea şi-ai luat într-însul locul mumii,

 

Femeie răspândita-n mine ca o mireasmă-ntr-o pădure,

 

Scrisă-n visare ca o slovă, înfiptă-n trunchiul meu: sacure,

 

Tu ce mi-ai prins de cântec viaţa cu braţe strânse de grumaji

 

Si m-ai oprit ca să mi-o caut la tine-n palme şi-n obraji

 

Pe care te-am purtat brăţară la mâna casnică-a gândirii.

 

Cu care-am năzuit alături să leagan pruncul omenirii.

 

Pur trandafir, bătut în cuie de diamant, pe crucea mea

 

Si care-n fiece mişcare pierzi cu-o petală câte-o stea.

 

Pământ făgăduit de ceruri cu turme, umbră şi bucate.

 

 

 

Tu care mi-ai schimbat cărarea şi mi-ai făcut-o val de mare,

 

De-mi duce bolta-nsingurată dintr-o vâltoare-ntr-o vâltoare,

 

Şi ţărmii-mi cresc în jur cât noaptea, pe cât talazul mi se-ntinde

 

Şi ai lăsat să rătăcească undele mele suferinde;

 

Unde-ţi sunt mâinile să-ntoarcă în aer căile luminii?

 

Unde sunt degetele tale să-mi caute-n cunună spinii?

 

Şi şoldul tău culcat în iarbă, pe care plantele-l cuprind

 

Şi-ascultă-n sânul tău suspinul iubirii, cucerit murind?

 

 

 

Tu ce nfiori pe seşuri plopii când treci din creştet la picioare,

 

Şi prinzi de tot ce te-ntâlneşte o plasă caldă de răcoare.

 

Tu ce scrutezi, scotându-ţi sânii pe jumatate din vestminte

 

Ca să-i sărute focul gurii, cuprinşi de mâini cu luare-aminte,

 

Pustia vremii, străbătută de şoimi de scrum şi de nisip,

 

Cărora vântul le-mprumută o-nfăţişare fără chip;

 

 

 

Tu te-ai pierdut din drumul lumii ca o săgeată fără ţintă,

 

Şi frumuseaţea ta făcută pare-a fi fost ca să mă mintă.

 

Dar fiindcă n-ai putut răpune destinul ce-ţi pândi făptura

 

Şi n-ai ştiut a-i scoate-n cale şi-a-l prăvăli de moarte, ura;

 

Ridică-ţi din pământ urechea, în ora nopţii, când te chem,

 

Ca să auzi, o! neuitată, neiertătorul meu blestem.

 

 

~*~

TUDOR ARGHEZI









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu