duminică, 12 ianuarie 2014

Rugăciunea unui copil visător


Doamne, Bunule Părinte,
ascultând rugăciuni seară de seară,
ascultă şi a mea caldă rugă,
căci mă rog pentru el, prima oară.

Nu-Ţi cere ce nu se poate.
Nu Te voi ispiti cu dorinţe deşarte.

Eu sunt, Doamne, un copil ce citeşte
şi iubeşte
ceea ce Tu ai pus cu har la Ipoteşti într-o noapte
cu zăpezi înalte
arătând că poţi să zideşti
şi să dai lumii să aibă
ceea ce Tu doreşti.

E un poet, Doamne,
trimis nouă pe vecie
aşa cum Ţi-a plăcut ţie:
bun, iubitor,
sensibil şi visător,
să ne fie în sfat şi în lucrare călăuzitor.

Ai vrut să ne întoarcem spre cugetarea lui de aur şi purură cu drag
când Anul nou vesteşte-o altă naştere în prag.
De aceea îndrăznesc
şi ca un copil cu suflet curat îţi vorbesc :
-Nu-i socoti lui, Doamne,
iubirea de moşie, făţărnicie,
nici revolta către duşman, cerbicie,
ci iartă-l de şaptezeci de ori câte şapte
ca pe un iubit frate.
Ajută-ne pe noi să-l avem prin dorita lui poezie,
ca pe un mult aşteptat Mesie.

Fă-l să-l păstrăm în inimi calde mereu,
cu teiul iubirii,
cu codrul veşniciei,
cul acul şi steaua curată
ca neaua.

Către ea ne uităm visători seară de seară,
minunându-ne de parcă am vedea-o prima oară.

Pune în sufletele noastre prin el,
blândeţea florilor albastre,
şi cutezanţa bulgărilor de izvor,
către astre.

Fă o minune, Doamne, că poţi,
ca învârtind nişte roţi
cu fum,
cu praf de stele,
cu nor,
să se întoarcă la noi
visător,
să mai iubească odată fără frică,
iar eu să fiu a lui Veronică.

Brânduşa Dobriţă











Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu