luni, 23 august 2021

Ioan Miclău Gepianu - LUCIAN BLAGA POEZII

 



LUCIAN  BLAGA

POEZII

 

 

FRUMOASE MÂNI

 

Presimt:

frumoase mâni, cum îmi cuprindeți astăzi cu

căldura voastră capul plin de visuri,

așa îmi veți tinea odată

și urna cu cenușa mea.

 

Visez:

frumoase mâni, când buze calde-mi vor sufla

în vânt cenușa,

ce-o s-o țineți în pălmi ca-ntr-un potir,

veți fi ca niște flori,

din care boarea-mprăștie – polenul.

 

Și plâng:

veți fi încaă așa de tinere atunci, frumoase mâni.

 

 

SCOICA

 

C-un zâmbet îdrăzneț privesc în mine

și inima

mi-o prind în mână. Tremurând

îmi strâng comoara la ureche și ascult.

 

Îmi pare,

că țin în mâini o scoică

în care

prelung și neînțeles

răsună zvonul unei mari necunoscute.

 

O, voi ajunge, voi ajunge

vreodat’ pe malul

acelei mări pe care azi

o simt,

dar nu o văd?

 

 

MELANCOLIE

 

Un vânt răzleț își sterge lacrimile reci

pe geamuri. Plouă.

Tristeti nedeslușite-mi vin, dar toată

durerea,

ce-o simt, n-o simt în mine,

în inimă,

în piept,

ci-n picurii de ploaie care curg.

Și altoită pe fiinta mea imensa lume

cu toamna și cu seara ei

mă doare ca o rană.

Spre munți trec nori cu ugerele pline.

Și plouă.

 

 

SUFLETUL  SATULUI

 

Copilo, pune-ți mânile pe genunchii mei,

eu cred că veșnicia s-a născut la sat.

Aici orice gând e mai încet,

și inima-ți zvâcnește mai rar,

ca și cum nu ți-ar bate în piept

ci adânc în pământ undeva.

Aici se vindecă setea de mântuire

și dacă ți-ai sângerat picioarele

te așezi pe un podmol de lut.

Uite, e seară.

Sufletul satului fâlfâie pe lângă noi,

ca un miros sfios de iarbă tăiată,

ca o cădere de fum din streșini de paie,

ca un joc de iezi pe morminte înalte.

 

 

CANTEC PENTRU ANUL 2000

 

Vulturul ce se rotește sus

va fi atunci de mult apus.

 

Lângă Sibiu, lângă Sibiu, prin lunci

Numai stejarii vor mai fi atunci.

 

Mai aminti-mă-va un trecător

vreunui străin, sub ceasul lor?

 

Nu cred să mă vestească cineva,

căci basmul ar începe-așa:

 

Pe-aici umbla și el și se-ntorcea mereu,

contimporan cu fluturii, cu Dumnezeu.

 

 

~*~

De la biblioteca ”Mihai Eminescu”-CRINGILA

Ioan Miclău Gepianu (Români, iubiți-vă Poeții)

2019 – Restituire 2021.

 

 








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu