luni, 23 august 2021

Jianu Liviu-Florian - Furtuna lui Ilie, in décor Goghian

 



Furtuna lui Ilie, in décor Goghian

 

 

~*~

 

Dar galbenii nu mi-i lasati, pe toti!

Ce-am sa ma fac cu-atati cumpliti roboti,

Ce doar la semnul, meu, tot inainte,

Din plastice, metale, fac fierbinte,

Gunoi si plastic, spre noi culmi, si tinte?

 

Si vor cu marfa lor sa dea navala

ca sa plastifieze si-n metala

si in beton la minte, orice tara?

 

Dar galbenii nu mi-i lasati, pe toti!

Castiga ei atati, la munci, la voti,

tragand Universala reciclare,

Incat ne ies tot galbeni, din nascare,

Toti puisorii fara-asemanare,

Ce nici nu-ncap pe Lume, si sub Soare!

 

Si-atunci, robotizati, si -mproductiti,

vor fi in alte galaxii sortiti,

Sa umple Universul cu tampiti iti!

 

Ce vor – ce vrea in Lume – fiecare!

 

Unii sa traga, cada din picioare,

si altii sa profite-n asta mare

de treaba, cu ce vrea, si nici nu-l doare!

 

O, galbenii nu mi-i lasati pe toti!

Nu ii vrea nimeni! Vor numai ce scoti

si le oferi pe tava – la roboti!

 

Si ei, din Inzestrare-n Inzestrare

sa faca si Pustia noastra Mare!

Planeta fara:

apa, si mancare,

si umbra, si odihna si plimbare,

si -n vesnice gunoaie, usurare,

Gunoierimii Lumii de lucrare,

si moarte, si teroare, ocupare,

din cele puse-n cale, pe carare,

 

si cate si mai cate n-ai de stiinta,

mai ai un suflet numai, de credinta,

sa mai inspiri din propria ta fiinta,

 

mormanul imbecil de necuviinta,

 

ce-abia deschide maini apucatoare...

 

 

Dar galbenii nu mi-i lasati pe toti!

Ca sa -mi conduc si Soarele pe roti!

S-arunc din el pana cand nu mai poti!

 

 

 

*

13 august 2021

 

~*~

Cu deosebit respect,

Jianu Liviu-Florian









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu