vineri, 27 august 2021

Jianu Liviu-Florian - Sarjantul

 



Sarjantul

 

112 Enternational

 

 

~*~

 

Un Dimineata-n care curg zorile senine,

Un colonel intreaba: - DE unde vii, straine?

- Vin tocmai de la Piata!

- Cum e acolo?

- Bine!

- Dar aste plase pline, cum, cine, ti le-a dat?!

- Chiar eu, din ciuguliorea-mi, din urma, cumparat!

Si pigulind ici, colo, legume, si verdeti,

Mi-am  faurit regimul – ilustrei mele vieti!

 

Atuncea, colonelul, bagand atent de seama,

Ce falnice decoruri, purta in plasi, o mama,

Ba, stralucea, pe dansa, lumina-n par, rebel,

si flacara-i din minte, zdrobea orice otel,

asa era de bel,

ba, mai pe si deasupra, verdeata-i, din macel,

iesise si lipsita, de propriul colonel,

 

Alearga in gradina,

alege cu-un fior

un crin cu-a lui lumina,

parfum inrobitor

si iute se repede,

cucere orice nor,

prin spangi de zori proclete,

prin  rape de-nfior,

si-agata sus, pe gardul

strainei care vine,

la trap, cu a ei plasa,

cu fara radacine,

si florul din vechime!

 

 

 

 

Ea,

nu se stie cine...

El,

nu se stie cine...

 

 

*

27 august 2021

 

 

~*~

Cu deosebit respect,

Jianu Liviu-Florian










Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu