miercuri, 9 noiembrie 2022

ALIANTA FAMILIILOR - REVOLUTIA SEXUALA DIN CANADA

 




REVOLUTIA SEXUALA DIN CANADA IN NUVELELE LUI LEONARD COHEN

Noiembrie 10, 2022

 

Revoluția sexuală din Canada în nuvelele lui Leonard Cohen

 

Francezii îl au pe Michel Houellebecq, iar canadienii pe Leonard Cohen. Primul încă e în viață, dar cel din urmă nu. Autor, compozitor și cântăreț prolific, Cohen a fost unul dintre artiștii favoriți ai lui Ion Ceaușescu, fratele lui Nicolae. Asta aflăm din cartea extraordinară a arădeanului Ioan Morar, Fake News în Epoca de Aur.

 

Cine e Leonard Cohen?

 

Născut în 1934, Cohen a părăsit lumea aceasta în noiembrie 2016, lăsând în urmă o viață artistică bogată. Unele dintre piesele lui de rezistență încă farmecă lumea, cum sunt șlagărele Hallelujah! sau Suzanne. Recent, însă, Grove Press din New York a publicat 17 nuvele / short stories ale lui Cohen, compilate în volumul A Ballet of Lepers / Un Balet al Leproșilor. [Ofer o recenzie a cărții publicate de New York Times: https://www.nytimes.com/.../leonard-cohen-a-ballet-of...]

 

Despre Houellebecq am mai scris, dar despre Cohen încă nu. Cei doi au în comun o aptitudine deosebită pentru a explica declinul moral al Occidentului pe ambele maluri ale Atlanticului, primul în Franța și Europa de Vest, iar al doilea în Canada. Temele sunt similare: declinul moral – sau lepra imoralității cum o numește Cohen – obsesia cu sexualitatea (și mai ales cu cea perversă și nenaturală), drogurile, plăcerea, abuzul femeilor în viața de intimitate.

 

Personajele lui Houellebecq practică cu nesaț aceste păcate în romanele lui, la fel cum fac și personajele din nuvelele lui Cohen. La fel ca Houellebecq, personajele din nuvelele lui Cohen sunt la persoana întâi, încât ai impresia că personajul central al nuvelelor nu este nimeni altcineva decât Cohen însuși.

 

E suficient să asculți mesajele transmise în piesele de rezistență ale lui Cohen ca să înțelegi că el a trăit o viață păcătoasă, fiind torturat de atracția spre plăcere, dar și mustrarea conștiinței. Nuvele lui reflectă societatea canadiană din anii 50 până în 1961, la vremea când Cohen era în anii 20 ai vieții, student pe băncile universității McGill din Montreal.

 

Spiritualitate si ratacire

 

Cohen era preocupat și de viața de dincolo, de viața spirituală, dar era mai ancorat de viața de aici. El vorbește și meditează la viața lui David, a Apostolului Pavel, a Mântuitorului Hristos, dar se inspiră și din viețile celor păcătoși, în primul rând Hitler și Stalin, si nu pare decis privind calea pe care dorește să o aleagă.

 

În nuvele lui, Cohen apelează la Dumnezeu, încearcă să se roage să nu cadă în ispită. În Baletul Leproșilor își descrie viața de rugăciune: "Sometimes, I would think a prayer to myself. A prayer full of those paradoxes which have meaning only to the obsessed. A prayer of old words and old ambiguities / Uneori îmi imaginez o rugăciune doar pentru mine. O rugăciune plină de ambiguități și paradoxuri care au sens doar pentru cei obsedați. O rugăciune cu cuvinte vechi și ambiguități învechite". (Paginile 91-92)

 

Dualitatea pe care o vedem în Cohen este identică cu paradoxul Occidentului de astăzi. Un Occident care folosește ritualurile trecutului și vocabularul lui, unde spiritualitatea sănătoasă și statornică devine învechită, fără utilitate pentru zilele în care trăim, alegând să cadă în ispită și să continue să comită păcatele generațiilor trecute, dar fără un învățământ al vinovăției ori rușinii. [Link: https://www.theguardian.com/.../leonard-cohen-ballet-of...]

 

Sâmburii hedonismului canadian care au culminat acum mai bine de 20 de ani prin legalizarea, pentru prima dată în istoria omenirii, a căsătoriilor între persoane de același sex, sunt evidenți în nuvelele lui Cohen. Panta alunecoasă demarată în anii 50 a devenit o avalanșă care a transformat Canada în una dintre cele mai hedoniste civilizații cunoscute omenirii.

 

Vă recomandam cartea. Tuturor, dar mai ales oamenilor de bun simț și cu judecată, care vor vedea în această carte semnele pe care deja le simțim și în România noastră "creștină", cum ne place nouă încă să ne lăudăm. Daca a luat Canadei 60-70 de ani să parcurgă traseul declinului valoric atât de plastic documentat în cele 17 nuvele ale lui Cohen, României s-ar putea să îi ia mult mai puțin timp.

 

Homofobia, crimă împotriva umanității?

 

Oamenii cu judecată sunt tot mai puțini printre noi. Pe cei pe care încă îi avem, e bine să îi prețuim și să îi punem la loc de cinste.

 

Auzim aproape zilnic despre crime împotriva umanității. Rușii acuza ucrainenii de crime împotriva umanității pe frontul de război, iar ucrainenii și occidentalii fac la fel după ce eliberează teritoriile cotropite de ruși și unde descoperă morminte comune ori camere de tortură.

 

După ultimul război mondial, ONU a desemnat anumite comportamente drept crime împotriva umanității, printre ele genocidul, uciderea la întâmplare a persoanelor civile, distrugerea lăcașurilor de închinare, a monumentelor istorice și alte atrocități similare. ONU, însă, nu s-a oprit aici. Noii ideologi ai revoluției sexuale și ai drepturilor omului fac presiune și cer cu insistență ca și "homofobia" să fie desemnată drept crima împotriva umanității.

 

Ultimele încercări de acest fel, care sunt în plină desfășurare în aceste zile, le puteți citi aici: https://c-fam.org/.../new-un-treaty-would-make.../

 

În 1999 a fost constituită Curtea Penală Internațională / International Criminal Court ca urmare a atrocităților comise în Africa în anii 70, 80 și 90, după decolonizarea continentului. Războaiele civile din Nigeria / Biafra, Rodesia / Zimbabwe, Angola, Mozambique, Uganda, Congo și din alte părți ale Africii i-au determinat pe juriști să constituie un tribunal internațional penal care să judece criminalii de război. În general, până în prezent majoritatea persoanelor urmărite penal pe acest motiv au fost africani, dar și europeni (Milosevici) ori sirieni.

 

Acum, însă, ne-a venit rândul și nouă, oamenilor întregi la minte care, din motive obiective și în întregime raționale, ne opunem instituționalizării revoluției sexuale. De mai bine de 20 de ani anumite tribunale interne din Europa (Suedia, Franța, Finlanda) au penalizat pastori, preoți, politicieni și oameni de bună credință care au criticat imoralitatea sexuală și relațiile dintre persoane de același sex. Ultimul caz, foarte bine cunoscut, este al doamnei din Finlanda care a citat pasaje din Biblie împotriva sodomiei.

 

Homofobia in dreptul international

 

În iunie, această pacoste a fost legiferată și în România prin revizuirea articolului 369 din codul penal.

 

Iar acum, această pacoste tinde spre vârful piramidei globale. Comisia pentru Drept Internațional al ONU / International Law Commission, tocmai a început formularea unui tratat internațional privind crimele împotriva umanității. Tratatul suprimă definiția biologică a sexului biologic în favoarea definiției sexului ca "gen" preferat ori ales.

 

Și mai îngrijorător este faptul că tratatul adaugă la crimele împotriva umanității așa numitele "gender-based crimes", adică "infracțiuni motivate de genul victimei". Încă se discută detalii minuțioase ale tratatului. UE și SUA promovează agresiv tratatul, în timp ce țările africane și musulmane se opun.

 

În cazul în care tratatul va fi adoptat prin rezoluție a Adunării Generale ONU, țările membre vor putea ratifica tratatul. Ratificarea va dura câțiva ani, dar odată ratificat, tratatul va deveni drept internațional. În care caz, țările membre vor fi obligate să adopte legi interne care vor acorda un caracter special infracțiunilor motivate de orientarea sexuală a victimei. În final, asta va însemna desemnarea "homofobiei" drept crimă împotriva umanității.

 

Publicul din Romania este atenționat prin intermediul acestei postări privind acest pericol. Presa din România nu a discutat încă subiectul și probabil că nu o va face. Presiunile europene împiedică discuțiile libere, inteligente și echidistante a subiectelor care îngrijorează creștinii și grupurile conservatoare.

 

ARTICOLUL 16 DIN DECLARATIA UNIVERSALA A DREPTURILOR OMULUI

 

Articolul 16 din Declaratia Universala a Drepturilor Omului afirma: "Cu incepere de la implinirea virstei legale, barbatul si femeia, fara nici o restrictie in ce priveste rasa, nationalitatea sau religia, au dreptul de a se casatori si de a intemeia o familie. ... Familia constituie elementul natural si fundamental al societatii si are dreptul la ocrotire din partea societatii si a statului". Familia romana isi cere drepturile. Aceste drepturi le pledam, le-am pledat din 2006 incoace, si vom continua sa le pledam. Sunt cele mai pretioase dintre drepturi dar si cele mai abuzate azi. Pretuiti-le!

 

ALIANTA FAMILIILOR DIN ROMANIA

Str. Zmeica nr. 12, sector 4, Bucuresti

Tel. 0741.103.025 Fax 0318.153.082

www.alianta-familiilor.ro








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu