luni, 28 noiembrie 2022

MELANIA RUSU CARAGIOIU - Efemeră de toamnă în Montreal

 



Efemeră de toamnă în Montreal

 

 

~*~

 

Au mai rămas doar ultimele frunze,

Întruchipând:

Câțiva palmieri.

Trei balerine,

Litere care-mi vorbesc mie,

Un căţel cu laba la ureche, şi

Piepteni, foarte mulţi piepteni.

Privirea mă fură şi iar îmi apar:

Tridentul (din ramuri, al) lui Poseidon,

O furcă de făcut căpiţe de fân,

Păsări cu aripile deschise,

O Babă Cloanță, cu ciuf pe cap,

Miniaturi de pomi, (cum desenează copiii),

Steaguri şi eşarfe colorate,

Câteva şiruri de cocotieri, de aceeaşi înălţime, şi

O rândunică singuratecă.

Se întunecă;

Privirea-mi obosită mai discerne:

O vulpe cu un corb pe spinare,

Albine mici, albine mari,

Virgule,

Bondari;

Şi dincolo de ele: cerul de octombrie,

O zi de vânt,

O zi de ploaie,

O zi de soare blând şi nostalgic.

Copiii culeg frunzele de aur, purpură şi aramă,

Adulţii înoată prin frunzele răscolite,

Păsările-frunză pleacă luându-şi puii cu ele…

Încep să îmi simt umerii.

Şi casele rămase fără cojoc, încep să se îmbrace…

 

~*~

MELANIA RUSU CARAGIOIU










Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu