sâmbătă, 1 noiembrie 2025

GHEORGHE CONSTANTIN NISTOROIU - MUNȚII NOȘTRI CETĂȚI, SANCTUARE și DĂINUIRE a poporului NEMURITORILOR (partea a IV-a)

 



      MUNȚII NOȘTRI

 CETĂȚI, SANCTUARE și DĂINUIRE a poporului NEMURITORILOR

                                                       (partea a IV-a)

      „N-oi uita vreodată, dulce Bucovină,

      Geniu-ți romantic, munții în lumină,/ Văile în flori,

     Râuri resăltânde printre stânce nalte,

     Apele lucinde-n dalbe diamante,/ Peste câmpii-n zori.”

                   (MIHAI EMINESCU – LA BUCOVINA)

          

      MOLDOVA – Țara cetăților dacice care, se numeau în epoca de aur a valahilor DAVE. MOLDOVA cea nemuritoare se tâlcuiește în limba protodacă propriu-zis,: Țara – multor DAVE.

      MOLDOVA a cunoscut apogeul în vremea Împăratului neînvins de nimeni, Burebista cel Mare, s-a menținut sub Dacia liberă, imperiu rămas neatins de invadatorii romani „care se extindea de la Marea Azovului, peste Basarabia, Bucovina, în Maramureș și Galiția până la Pădurea Herciniană... ” (vezi, Ptolomeu; Carlo Troya, Storia d-Italia del Evo Medio, în 5 volume, tratând pe larg în anexa de la volumul II Istoria geților).

   Dacă la VEST și SUD limitele Regatului moldav au fost aceleași, în EST și NORD acestea au variat enorm, „granița normal㔄fiind cea de pe Nistru, deși românii, urmași ai massageților, tyrageților, gersonilor și sciților europeni au fost înregistrați chiar dincolo de Bug, în Crimeea sau în nordul Mării Caspice.” (Gh. Șincai, Cronica românilor)

   Moldova s-a bucurat de protecția dinastiei Amalilor, descendenți din Ostrogoții lui Theodoric cel Mare, la rândul lor ramură a goților (diferită de cea Germană) și a „Geților sau a Dacilor lui Decebal și ai lui Zamolxis.” (Carlo Troya, Fasti Getici o Gotici, ediție bilingvă, traducere de Paula Voicu), renăscând sub împăratul Regalian (253-268) și a soției sale împărăteasa Sulpicia Dryantilla (268-270), înflorind în vremea țaratului vlaho-bulgar Ioan Căliman Asan care, la 1252 era „autocrat al Moldo – Vlahiei.” (B.P. Hașdeu, inscripția de la mănăstirea Zografu, C. Olariu Arimin, Adevăruri ascunse, vol. II, 4,2, p. 183, 2014), s-a menținut sub Descălecătorul Dragoș Vodă și a atins apogeul sub cel mai mare Voievod al Moldovei, Ștefan cel Mare și Sfânt (1457-1504).

   Cronicarul slavilor de răsărit, Nestor, consemna mărturii esențiale despre neamul dacoromân: „Acești Valachi nu sunt nici Romani, nici Bulgari, nici Walsche (pe care îi identifică cu italienii), ci Vlachi urmași ai marei și străvechei seminții de popoare a Thracilor, Dacilor și Geților, care și acum își au limba lor proprie și, cu toate asupririle, locuiesc în Vlachia, Moldova, Transilvania și Ungaria în număr de milioane.” (Nestor, Cronica slavă, p. 25; Schlozer, „Russische Annalen”; Gh. Popa – Lisseanu, Izvoarele istoriei Românilor, vol. III; călugărul Wilhelm de Rubruquis)

    Cel mai luminat Prinț al culturii valahe enciclopedice, dar figurant ca domnitor, Dimitrie Cantemir garanta granițele Moldovei în tratatul de la Luck (14 Aprilie 1711), negociat cu Hasburgii, astfel: „Pământurile Principatului Moldovei, după vechea hotărnicie moldovenească, asupra cărora domnul va avea drept de stăpânire, sunt cele cuprinse între râul Nistru, Camenița, Bender, cu tot ținutul Bugeacului, Dunărea, granițele Țării Muntenești și ale Transilvaniei și marginile Poloniei, după delimitările făcute cu acele țări...” (O Istorie a Românilor-Studii critice,Cluj-Napoca,p.160,1998)     

      Celebrul „Manuscris al Sf. Jeroma” – aparținând lui Hieronymus , cuprindea o hartă a lumii balcanice înainte de năvălirea maghiarilor, cumanilor, pecenegilor, uzilor, slavilor, deci prin veacul al V-lea d.Hr., și face referire la Figura 128, după Walachia Superior și Walachia Inferior la Moldavia Superior cu coroana ei Bucovina și Moldavia Inferior cu sceptrul continuității Basarabia.

      Mănăstirea BĂNCENI se află în Vatra milenară a Bucovinei de Nord, ocupată samavolnic de trupele sovietice ucrainene de rit sionisto-katar în vremea celui de-al doilea război mondial, Vatră valahă așezată în calea hoardelor răpitoare care au adulmecat-o și s-au năpustit să o sfâșie cu o sălbăticie și o îndârjire demnă de hienele și șacalii stepelor din care veneau.

   Pe o frumoasă colină împodobită într-un brocart verde, demn de rangul ei princiar, descendentă din Vița regală a Carpaților Orientali, la o azvârlitură de Carpații Păduroși, străjuiește cu fruntea senină rezemată de cerul albastru și cu temelia adânc înfiptă în pământul sacru al Patriei daco-române, marele complex monahal Bănceni, unde biserica cea mare îmbrățișează ca o Mamă iubitoare binecuvântând cu moaștele Sfintei Mari Mucenițe Varvara, paraclisul închinat Sfântului Serafim de Sarov, având părticele din moaștele sfântului, o bucățică din piatra pe care s-a rugat sfântul rus o mie de zile și de nopți, și o altă raclă cu părticele de moaște aparținând la peste 100 de sfinți, precum și micul schit aflat puțin mai jos ori la celelalte fiice-lăcașuri ale ei.

   A binevoit Bunul Dumnezeu și Măicuța Domnului ca poporul român urgisit al Bucovinei de Nord să-și afle alinare, după șirul mare al masacrelor ucrainene în Apocalipsul celui de-al II-lea Război mondial, în unul dintre cei mai demni ierarhi ai Neamului valah – noul Iov al geto-daco-românilor, Mitropolitul LONGIN Mihail Jar, care s-a ivit sub cupola cerului Daciei în 19 August 1965, Ziua Sf. Mc. Stratilat, Timotei, Agapie și Tecla, în Mihoreni, Raionul Herța, RSS Ucraineană atunci.  

   Tânărul Mihail a intrat în rândul clerului mirean ca preot de mir, fiind un zelos slujitor, un aprig apărător al familiei, cinstind-o prin înfierea de copii pentru familia sa, peste 30 de copii pe numele de Jar, și înfierea de orfani peste 500 sub tutelă pentru marea Familie a bisericii sale, căreia îi este Părinte, ctitor și ocrotitor între cei mai de seamă de pe pământul ortodox.

   A fost mai întâi stareț al mănăstirii sale, apoi pe măsură ce Măicuța Domnului l-a îndemnat la înfierea de copii, de orfani, împletită cu jindul permanent al construirii de lăcașuri sfinte ajunge episcop și apoi mitropolit, împărțind iubirea sa curat ortodoxă cu cea mai cruntă prigoană a politrucilor ucraineni, în ciuda faptului că  foștii  politicieni din Ucraina l-au cinstit și onorat ca pe cel mai ales Fiu, atribuindu-i o serie de premii rare, precum:

   Medalia jubiliară „20 de ani de la independența Ucrainei”; Ordin de Merit (Ucraina), clasa a treia; Ordinul de Stat Erou al Ucrainei; Ordinul Sfântului Întocmai cu Apostolii, Marele Cneaz Vladimir; Ordinul de Merit – Orden prepodobnoho Nestora Litopîsțea 2 stupenea orden sveatoho rivnoapostolnoho kneazea Volodîmîra II stupenea (UPȚ MP); orden sveatoho rivnoapostolnoho kneazea Volodîmîra III stupenea (UPȚ MP)

   Inimosul Vlădică bucovinean, dincolo de marea sa iubire paternă s-a dovedit a fi un temerar apărător al Ortodoxiei, amenințată de balaurul apocaliptic al ecumenismului, care-și exercită doctrina „Novus Ordo Seclorum” – Noua Ordine Mondială,  apărută în întunecimea „Ordinului Iluminaților”, fondat de Adam Weishaupt, Mayer Amschel Rothschild și alți cosângeni religioși și confrați masoni, la 1 Mai 1776, ce conține planuri satanice de înrobire a întregii omeniri, sub imperiul erei selectate de ei în care deja suntem New-Age, strategii satanice caracterizate prin abolirea monarhiei și a oricărei puteri ordonat, abolirea proprietății private, abolirea moștenitorilor, abolirea patriotismului, abolirea familiei (a căsniciei și instruirea în comun a copiilor), abolirea religiilor teiste.

   Marele Avva al Ortodoxiei, Sf. M. Mc. Arsenie Boca definea fiara apocaliptică – ecumenismul: Ecumenismul ? Erezia tuturor ereziilor. Căderea Bisericii prin slujitorii ei. Cozile de topor ale apusului. Numai putregaiul cade din Biserica Ortodoxă, fie ei: arhierei, preoți de mir, călugări sau mireni. Înapoi la Sfânta Tradiție, la Dogmele și Canoanele Sfinților Părinți ale celor șapte Soboare Ecumenice, altfel la iad cu arhierei cu tot. Ferească Dumnezeu!(Talanții împărăției...)

   Profeția marelui nostru Avva Arsenie Boca s-a împlinit, prin căderea multor ierarhi ortodocși români, membrii ai sinodului B.O.R., care au participat la Sinodul tâlhăresc – Panortodox din anul 2016, clocit din vreme de papi, sprijiniți de împuterniciții lor sioniști, înfrățiți cu o serie de clerici ortodocși slujitori lui Antihrist, așa cum a fost și patriarhii-ecumenici-masoni Atenagoras, Meletios Metaxakis ș.a., „care a pus pe ordinea de zi subiecte antitradiționale și moderniste”...

   Părintele cărturar, martir Iosif Trifa consemna astfel trufia papei: „...Însuși papa e o mare trufie. Cea mai mare trufie care a fost cândva în această lume e scrisă pe coroana ce și-o pune papa pe cap. Pe această coroană se află scrise vorbele: „Vicarius Filii Dei” – Vicarul, adică înlocuitorul lui Iisus Hristos pe pământ.” („Lumina Satelor” nr. 3, din 11 ianuarie 1925, p. 2)

   Marele părinte-profesor, erudit scriitor bisericesc din Banatul românesc, ulterior sfântul Iustin Popovici, după ce a enumerat cele 3 căderi totale ale creației: „a lui Adam, a lui Iuda și a papei”, a deconspirat ierarhia ocultă de la Constantinopol. „Căci ierarhia de la Constantinopol este alcătuită din mitropoliți și episcopi care sunt păstori fără turmă și fără o responsabilitate pastorală concretă înaintea lui Dumnezeu și a turmei vii existente în alte spații ortodoxe.” (Arhimandrit Iustin Popovici, Despre convocarea marelui Sinod al Bisericii Ortodoxe, la Ieromonah Agapit Popovici); iar Avva Efrem Filoteiul mărturisea categoric: „Papistași, protestanți, hiliaști, masoni, uniți, ecumeniști și tot felul de „motive de amărăciune”, toți au un singur cuget și puterea și stăpânirea lor o dau fiarei. Ei vor porni război împotriva Mielului, dar Mielul îi va birui, pentru că este Domnul domnilor și Împăratul împăraților și vor birui și cei împreună cu El – chemați și aleși, și credincioși,” (Apocalipsa 17, 13)

   Dacă papistașii se laudă cu Filioque, primatul papal, infailibilitatea papei, indulgențele..., protestanții progresiști – progeniturile papismului se mândresc cu preoția femeilor, căsătoria homosexualilor pe care îi primesc și în Preoție și alte fără-de-legi, iar împreună înfiază și legiferează toate ereziile trecute, prezente și viitoare, încorporându-le în instituțiile lor politice.

   „Papa dirijează, cu ajutorul nostru (adică al masonilor), pregătirea unei pan-religii, care va fi zidită pe ruinele marilor religii monoteiste.” („Orthodoxos Thypos” nr. 776, din 12 Nov. 1988)

   În vreme ce majoritatea ierarhilor Bisericilor ortodoxe universale se află în agonia slavei lor deșarte, în încremenirea lașității neslujirii Arhiereului absolut – Hristos, ecumeniștii luptă aprig. „Da, ecumenismul luptă pentru unitate, însă nu pentru o unire a tuturor în Hristos, ci pentru o unire a tuturor în lepădarea de El.” (Episcopul Longhin, Să stăm bine, să stăm cu frică, să luăm aminte!, Mănăstirea Bănceni – 2015, p. 91)

   Actualii ierarhi politici-ecumeniști ai B.O.R., nu s-au trezit și nu le pasă să-l apere pe martirul bucovinean vlaho-român Vlădica Longhin Jar, fiindcă nu i s-a închinat lor, dar s-au dus fuga, fuguța la „sinodul tâlhăresc, așa cum a fost și sinodul de la Ferrara-Florența,” caracterizat magistral de Părintele Profesor Theodoros Zisis.

   Neobositul luptător cu cuvântul haric și jertfitor cu sângele său și al enoriașilor săi, Mitropolitul Longhin Jar de la Mănăstirea Bănceni – Bucovina de Nord – Ucraina, „Înălțarea Domnului” a adresat Patriarhului Kiril al Moscovei și al întregii Rusii, un memoriu în 09.11.2015, cu privire la Sinodul tâlhăresc – „acest sobor al fărădelegii, care aduce dezbinare în Biserică”, din anul 2016. „Noi suntem chemați să păstrăm în toată curăția sfânta Ortodoxie lăsată nouă ca moștenire de Sfinții Părinți.”

   „Acum însă, mărturisește părintele ierarh Jar, chiar dacă va trebui cu prețul vieții noastre să ne apărăm această dreaptă credință, dacă va trebui să ne vărsăm sângele pentru ea sau dacă va trebui să murim de o mie de ori și să suferim pentru iubitul nostru Mântuitor, Îl rugăm să ne umple de o sfântă putere în această luptă și de un nebiruit curaj de mărturisire a adevărului.

   Să ne dea înțelepciunea care vine de sus și discernământul clar în fața acestor provocări, pentru a nu deveni părtași cu trădătorii. Să nu schimbăm slava cerească și fericirea veșnică pe o nevrednică slavă pământească, trecătoare și deșartă. Să rămânem creștini ortodocși, să credem și să apărăm cu tărie ceea ce aparține doar unicei corăbii a mântuirii, care este Biserica Ortodoxă, cea Una Sfântă, Sobornicească și Apostolească.” (Episcopul Longhin, Să stăm bine, să stăm cu frică, să luăm aminte!, Mănăstirea Bănceni – 2015, p. 6-7)

   Soarta Omului în general e un scop firesc într-o mare perpetuare a răscrucii. Doar sensul trăiri sale religioase, singura te îndeamnă să urmezi calea Crucii biruitoare!

   „Suntem la o răscruce, striga avertinzând mitropolitul nostru Longhin: „după care ne așteaptă ori pierzarea, ori mântuirea.” (ibid., p. 163)

   Mitropolitul Longhin este un mare Părinte, un neobosit și neînfricat ctitor care, a făcut dintr-o modestă mănăstire o adevărată Lavră bucovineană de o aleasă strălucire, dar în același timp dușmanii sionisto-cazari care ne-au ocupat abuziv, samavolnic și vremelnic, sfârtecând trupul sacru din Trupul sfânt al Patriei – Grădina Maicii Domnului, au declanșat cea mai teribilă prigoană asupra lui, asupra Ortodoxiei moldave și a micii comunități vlaho-române, persecutându-i, bătându-i, târându-i prin judecăți, umilindu-i prin acuzații închipuite, lundu-i cu arcanul în războiul lor programat de înavuțire a liderilor politici și a nașilor mari care-i susțin.

   Prigoana demonică și persecuția satanică au urmat fidel celei din primăvara anului 1941: „La 1 Aprilie 1941, am văzut, totuși, mărturisea Magdalina Morar, țărancă din satul Cupca, raionul Hliboca, drumul ce trecea prin satul nostru inundat de oameni. Înspre Adâncată (Hliboca de azi) curgeau amândouă Pătrăuțurile, Igeștii, Crasna, Ciudeiul, Budinețul, Cireșul, Crăsnișoarele, cea Veche și Nouă, Bănila Moldovenească, Dăvidenii, precum și sate de mai departe, de sub creierii munților.

   Bătrâni cu plete albe pășeau îngândurați, alături de bărbați tineri și feciori voinici și drepți ca brazii. Femeile, îmbrăcate în sumane sau în cojoace, aveau pe umeri câte o trăistuță cu merinde, iar de mâini își țineau copilașii sau nepoții. Unele femei își alăptau pruncii din mers. Din ogrăzi ieșeau grupuri de cupceni și se alăturau coloanei care se lungea, se îngroșea, de parcă toată Bucovina subjugată ieșise la drumul ce avea să devină al patimilor”, al acelor supranumiți de Petro Chirstiuc, „Ghiocei însângerați.” (Fântâna Albă Golgota Neamului, Ed. Nicodim Caligraful Mănăstirea Putna, 2022, p. 95)

   În toate aceste grele încercări, în feroce torturi, în cutremurătoare prigoniri prăvălite de fiara apocaliptico-masonică, marele Vlădică a rămas dârz în fortăreața sa ortodoxă, aprig în propăvăduirea adevărului, copleșitor în dragostea față de Dumnezeu, de Fecioara Maria – Ocrotitoarea sa, în iubirea față de străbuni, de înaintași, de Patria arhiospitalieră, neîncetat în rugăciunea de mulțumire ori de iertare a vrăjmașilor lui Iisus și ai săi, dovedind o suferință mucenicească asemeni străbunului get Iov, neprecupețind sănătatea udată cu lacrimi și sânge.

   Suferința continuă, purtarea crucii înroșită de sângele martiriului, a bravului Vlădică sunt demne de Mântuitorul nostru Iisus Hristos și face onoare înaintașilor noștri, știindu-se că poporul iubitor valah este hărăzit de Dumnezeu cu o misiune istorică și neapărat biblică, în sensul că, poporul Crăiesei Fecioare Maria, de la nașterea lui a suferit și suferă încă din partea hienelor și șacalilor dușmani externi-interni ai Patriei și vrăjmași ai Ortodoxiei mântuitoare.

   Când Bunul Dumnezeu în risipa Mărinimiei Sale divine a împărțit popoarelor pământ și grai al seminției lor, geto-daco-românii smeriți din fire nu s-au grăbit, ci au așteptat Chemarea Domnului, cu suspine de foc, dar și amărui care au ajuns la binecuvântatul auz al Maicii MARIA.

   Pe firul acelei chemări divine s-a prelins din cronici străvechi și cazanii harul Alesei Poete de azi a dacoromânilor – ELIANA POPA – O, Tomirys a Lirei și-a Slovei cu suflet românesc, cea care și-a pus și își pune în stihurile aurite, nu viața, (cum mărturisea curat sfântul Nicolae Velimirovici), ci dragostea de Dumnezeu, dragostea de neam și toate lacrimile acestui popor jefuit, vândut și trădat de aceia care ar fi trebuit să fie asemenea Basarabilor, Mușatinilor, Brâncovenilor, asemenea acelor care au apărat-o și au condus-o cu dragoste și demnitate până la jertfa supremă.” (Eliana Popa, Vii ne vom întoarce, Ed. Grafix Craiova, 2021)

   Dar, ca să fii asemenea acelor Mari ÎNAINTAȘI trebuie în primul rând să fii os domnesc, scânteie și fulger divin, rocă din Neamul nemuritorilor Carpați.

    Or, aceste otrepe ecumenisto-progresisto-soroșiste sunt scursură și zgură cu iz de lumesc, sunt lavă și cenușă împroșcată de vulcanii clocotitori ai mondialismului ce vor să ardă credința, moșia, vatra, adevărul, libertatea, gândirea, memoria, eroismul, martiriu, sfințenia și iubirea unui popor întru Dumnezeu, întru Tradiția, Familia, Școala, Patria și Dăinuirea lui.

  A întrebat atunci Fecioara, Maica Bunului Păstor, pe acel blând și smerit popor, disprețuit de mulți, dar și prețuit de marii Daco-români, între care și poetul-scriitor Pantelimon M. Vizirescu: „Socotesc o binecuvântare că am venit pe lume în acest Neam, că n-am fost deviat în altă parte. Apartenența mea la neamul daco-românilor este într-adevăr, o bucurie și un dar ceresc!”

   „-Cum n-ai îndrăznit a cere, tu, smerit și blând popor?”/Au răspuns cu bucurie la piciorul ei plecați:/ „-Preacurată Născătoare, așteptam să fim chemați!”/Și-a pornit atunci Fecioara, tânguirea lor a duce,/ Lângă Tronul Nemuririi, chiar la Fiul ei Preadulce: „-Fiul Meu, ascultă-mi ruga, fiindcă Mila Ta e mare!/ Dăruit-ai grai și vatră la mulțime de popoare.../ Dar a mai rămas la urmă un popor smerit și blând/ Care-a așteptat să-l chemi, însă a rămas plângând!/ N-a-ndrăznit să vină-n față nici să ia, și nici să ceară/ Și-a rămas sărac și plânge! Fără limbă fără țară!”

   „-O, Măicuța Mea iubită, Mielușea de haruri plină!/ Eu cunosc acest popor și l-am așteptat să vină. E poporul Meu, Măicuță, și nu-l voi lăsa uitat! Am ales să-i dau drept zestre un pământ preaminunat. Fiindcă ei vor fi făclie în a vremurilor noapte,/ Și vor lumina mai tare decât neamurile toate!/ Îmi vor ridica Biserici ce-Mi vor fi plăcute Mie,/ Și prin dragostea ce-Mi poartă vor fi vii în veșnicie!

   Le voi da un grai preadulce, cum e mierea cea cerească/ Să îmi cânte osanale și-n psalmi să Mă slăvească./ Voi trimite Duhul Sfânt peste ei să se pogoare/ Fiindcă preoți în odăjdii M-or slăvi de la Altare!/ Și fiindcă, tu, Măicuță, asculta-ai plânsul lor/ Îți voi dărui de-acuma, acest minunat popor!/ Să le fii ajutătoare, lângă ei mereu să stai/ Fiindcă vatra lor va fi, ca grădinile din Rai! (Eliana Popa, Vii ne vom întoarce, op. cit.)

   În toată această vreme de prigoană și de necontenită persecuție „creștino-ecumenicistă”, Așezământul monahal din BĂNCENI a crescut continuu cu brațele întinse peste pământul Vetrei străbune, înălțându-se cu inima și sufletul curat, lăuntric-spiritual prin sute de copii înfiați, prin zecile de mii de creștini refugiați din pricina liderilor lor politici ce au planificat războiul, care au primit adăpost, hrană și binecuvântare de la marele Ierarh. Astăzi încă se mai află peste 1500 de refugiați ucraineni veniți la începutul războiului, în Casa mare și ospitalieră a martirului Vlădică.

                                  CE VREMI

   „Ce vremi cumplite vor veni, ce oameni se vor naște,/ că pe Hristos Îl vor urî, nevrând a-L mai cunoaște./ Când li se va vorbi de El, vor spumega de ură/ și vor striga, și vor huli cu-nverșunată gură.// Chiar frați pe frați îi vor preda la chinuri și la moarte/ și toți ca niște ucigași cu alții-or să se poarte./ Pentru iubirea lui Hristos și pentru-al Lui Sfânt Nume,/ ai Săi vor fi batjocoriți și omorâți în lume.// Dar cel ce va răbda tăcut pân-la sfârșit durerea,/ acesta fi-va mântuit și va vedea-Nvierea./ Căci mântuirea nu se dă la început Credinței,/ ci se dă numai la sfârșit, în clipa Biruinței.// Voi, care veți fi-atunci trimiși să duceți Vestea-Bună,/ la multe chinuri și dureri cei răi au să vă pună;/ dar nu uitați că și Iisus a fost întins pe Cruce./ Privind la El, veți fi-ntăriți, și voi să v-o știți duce.

    Iisus cel Scump ne-a spus că El cu noi e-n încercare/ și-o să ne scape neapărat pe toți - și pe oricare;/ iar când necazul cel cumplit va fi să fie-aproape,/ El mai-nainte va veni, pe toți ai Lui să-i scape.// Voi, toți ai lui Iisus, luptați și-ncredeți-vă tare,/ cu-al Lui Cuvânt vă-mbărbătați și dați-i ascultare./ Să nu vă îndoiți deloc, în nici o suferință,/ a Marelui Biruitor e Marea Biruință!” (Traian Dorz, Cântarea Biruinței, Ed. „Oastea Domnului-Sibiu, 2003)

      La 26 Octombrie 2025, în Ziua Sf.M.Mc. Dimitrie – Izvorâtorul de Mir a avut loc târnosirea Catedralei Mântuirii Neamului, cea mai grandioasă lucrare de lăcaș  ortodox de pe pământ.

  + Sfințirea Catedralei Mântuirii Neamului  este o îmbrățișare divină a DACIEI Mari, Cerul și Pământul Maicii Domnului, MARIA-VLAHERNA-CARPATINA, anticipată profetic de marele poet, scriitor, teolog, dascăl și pătimitor al Crucii, Nichifor Crainic:  „Veridică și ideală totodată, imaginea creată de cultură exercită o îndoită putere asupra neamului: una e bucuria de a se recunoaște în ea ca într-un chip propriu a ceea ce este; alta e atracția către frumusețea ideală de arhetip a ceea ce va să fie!”

     Și totuși, are mare dreptate Maestrul DOREL VIȘAN, actorul și poetul nostru de suflet românesc, Catedrala Neamului este grandioasă, este solomonică, dar Neamul și poporul creștin care au ctitorit-o cu jertfă de lacrimi și jale, cu sacrificiu de doine și sânge, cu ofrandă de suferință și cuminecare prin toată România Penitenciară, prin toate gropile comune, fără pomenire și fără cruce, au rămas afară în rugă, în suspinări și-n resemnare.

      Am simțit că  înlăuntru printre munții de mozaicuri aurite și ”aleșii” necreștini ai ”populației”,   nu erau nici Mântuitorul Hristos și nici Maria – Măicuța Sa, care rămăseseră afară să binecuvinteze Neamul și Poporul rămas cu preoții săi între gardurile special aduse.

   Națiunea și poporul nu au avut onoarea să fie îmbrățișați la sânul ei cald, primitor de Mamă, de Sfântul Lăcaș, ci au stat afară ca într-o iesle tristă și smerită, tăcuți așa cum se știe, așa cum le e portul și obișnuința cu capul în pământ, sfidați de satrapii politruci corigenți la toate îndatoririle pe care le au față de popor.

      Ei sunt, de fapt, cei care i-au vândut, i-au trădat, i-au spoliat, i-au înjugat, i-au biciuit, i-au îngenuncheat, i-au profanat, i-au torturat, i-au răstignit permanent pe Golgota românească în cârdășie cu confrații politici-religioși, auriți de sus până jos, într-o monstruoasă coaliție, într-o opulență revoltătoare.

        „Românii trebuie să înțeleagă că nu se poate fără Cruce. Suferința-i, agrăiește imperativ și serafic alt mare Avvă, Sfântul Arsenie Papacioc, un dar de la Dumnezeu... „Te-am umilit, popor român, ca să te pot înălța!”. Dar nici unui mucenic din alte neamuri nu i-a fost mai frumoasă cununa decât a mucenicilor noștri... Opinca asta românească, să știți, asta, care a fost batjocorită de turcime, de austrieci, de unguri și de câți și mai câți, a fost un popor care s-a născut din jertfă, și în jertfă e și-acuma!... Asta va învia, poporul român!” (Părintele Arsenie Papacioc, Cuvintele unui apostol al iubirii, Ed. Sofia, București – 2022, p. 126)

   Mare păcat! Multe lacrimi! Mare durere! Mult sânge vărsat DEGEABA !

      1 Noiembrie 2025

   + Sf. Doctori fără de arginți Cosma și Damian, cei din Asia.  + Ziua pământenilor celor Vii din Ceruri

              

   GHEORGHE CONSTANTIN NISTOROIU    

    

 


 









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu