duminică, 6 noiembrie 2022

Vasilica Grigoraș - ÎNȚELEPCIUNEA CLEPSIDREI

 




ÎNȚELEPCIUNEA CLEPSIDREI

 

 

~*~

 

Când mama m-a născut

a construit o clepsidră.

A așezat cu grijă nisipul,

l-a binecuvântat să curgă lin

pentru ca viața să-mi fie

pomul dorințelor împlinite.

 

La botez,

nașii i-au dat un nume de sfânt

și-au rugat-o să-mi măsoare

cu grijă pașii

pe lungul fir al vieții,

iar pe mine, personajul în formare

m-au sfătuit să ascult ritmul său.

 

Să nu merg nici prea repede,

nici prea încet,

pentru că în interiorul clepsidrei

este scris cu litere de aur

planul lui Dumnezeu pentru mine.

Firele de nisip ascultătoare

mi-au zidit cu grijă bună temelie,

m-au înălțat, apoi m-au șlefuit,

povățuindu-mă să deschid ușa Domnului

pentru a-I mulțumi că-n mine bate

o inimă ca a mamei.

 

PUZDERIE DE STELE

 

 

~*~

 

Cu exces de zel,

rădăcina anilor mei

a înfiat rugina toamnei

încăpățânate și iscoditoare

care mă întreabă

pe un ton fistichiu

unde îmi este copacul vorbăreț

îmbrăcat cu mantie

de frunze verzi și corole înfiorate,

cu care mă mândream

zâmbind senină.

 

I-am răspuns

că dragostea nu moare

în absența verdelui

și nici nu-i sursă

de delir ori suferință.

Lumina arămie

mă poartă prin labirintul

de aventuri și mister,

iar rumoarea gândurilor răsfățate

de vraja poveștii curcubeului

sfarmă carapacea eului,

aprinzându-mi cerul

cu puzderie de stele.

 

DIMINEȚI DE SEPTEMBRIE

 

 

~*~

 

ca un binecuvântat leac

de la o vreme îmi plac

dimineţile de septembrie

îmbrăcate-n rouă albăstrie

dezmierdate de soarele

din spatele unei perdele

de fum care mă învăluie

şi tandru îmi îngăduie

cu borangic să mai brodez

şi-apoi să consolidez

pe mătasea translucidă

din mintea-mi trează şi lucidă

pe lacul galben-auriu

al sufletului cald, vioriu

din care-mi dau ghes năuce

vocile lăuntrice

sorocite unui adânc de sertar

cu aromă verde de-arţar

închipuite că sunt pietre scumpe

suită de slove mărunte

dintr-o scrisoare incendiară

ca dragostea să nu piară

dar nici sufletul să-mi pârjolească

ci viaţa dulce să-mi hrănească

iar la stacojiu apus

să-I mulţumesc lui Iisus

 

~*~

Vasilica Grigoraș

 

 


YOU TUBE :


ÎNȚELEPCIUNEA CLEPSIDREI de Ben Todica, versuri VASILICA GRIGORAS

 

Un audio fotoclip recitare la versurile a trei poeme: ÎNȚELEPCIUNEA CLEPSIDREI ~*~ Când mama m-a născut / a construit o clepsidră. / A așezat cu grijă nisipul, / l-a binecuvântat să curgă lin / pentru ca viața să-mi fie / pomul dorințelor împlinite.

 

https://www.youtube.com/watch?v=vBV3GuuZ2Xw&list=UUSFFibprnULnO50cZTNvgCw

 

https://youtu.be/vBV3GuuZ2Xw




COMENTARII:


O descoperi, cu drag, în drag, pe Vasilica Grigoraș și e un unică, un specific care se, prin care ne definește, definindu-se, în discuții- eseuri importante, cu mentalite sănătoasă, impact și frumoasă ca România profundă și mare și, rare evident, inteligentă îmulțită, în, cu talanți, ea promovând examenul de scriitor, că era harnică întrecându-se pe sine, în paradisul scrisului și desăvârșindu-se Vasilica ca om român între oameni și, pentru oameni, delicată și dedicată scrisului, ca artă cum rară comoră, profesionistă, profundă și artistă. PR-F



Dragă Vasilica Grigoraș!
Sunt atât de încântată de
de acest minunat tablou
al poeziilor tale, pline de
frumusețe, candoare și profunzime, recitate de
un OM talentat, Ben Todică, care, le-a transpus mirific în
peisaje perfect armonizate cu versurile
tale.
L-am vizionat de căteva
ori și îl consider, un DAR de ziua mea,
4 Noiembrie!
Felicitări
 din suflet la amândoi CREATORI DE FRUMOS!!! Marcela Ignatescu























Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu