Decalogul
junelui naționalist - Antiromânismul ca politică - Retro 2010
Prof.
univ. dr. Ion Coja
24
Iulie 2024
Anti-românismul, adică adversitatea sistematică față
de interesele națiunii române, este un fenomen care de ceva vreme produce
politici și strategii de stat. Nu mai este de mult o atitudine subiectivă, a
unor indivizi izolaţi, marcați de incidente din propria biografie, prin care
își motivează adversitatea față de comunitatea românească. Anti-românismul a
devenit un fenomen care produce politici şi strategii de stat. De acest adevăr
trist și jenant trebuie să se pătrundă mintea fiecărui politician, a oricărui
tînăr care încearcă să priceapă trecutul românesc și să imagineze viitorul
nostru. Combaterea și contracararea anti-românismului trebuie să intre în
preocupările curente ale fiecărui cetățean lucid, conștient de statutul său, de
menirea sa.
Grija cea mai mare trebuie arătată faţă de
anti-românismul instituţionalizat, care generează strategii complexe, bine
susţinute financiar şi logistic, menite să submineze interesele de orice fel
ale românilor, ale statului român. În spatele acestor strategii se află grupuri
de interese atât din interiorul Ţării, cât şi din afara României. Identificarea
şi contracararea acestor grupuri nu poate fi lăsată numai în sarcina
instituţiilor statului specializate în acest sens. Acţiunea politică, a
partidelor, a liderilor politici, a organizaţiilor non guvernamentale, a
persoanelor particulare, a liderilor de opinie, poate fi mai eficientă în multe
cazuri.
E timpul să elaborăm o strategie naţională de
combatere şi contracarare a anti-românismului. O asemenea strategie lipseşte în
momentul de faţă, dintr-un motiv pe care trebuie să-l conştientizăm cu maximă
seriozitate, în regim de urgență: în decembrie 1989 în România a fost instaurat
un regim de guvernare anti-românească. Acest regim anti-românesc guvernează şi
azi.
Combaterea anti-românismului trebuie să înceapă prin
demascarea caracterului anti-românesc, trădător de Ţară şi de Neam, al
guvernărilor de care am avut parte după 1990, inclusiv al prestaţiei celor trei
preşedinţi. Nu trebuie urmărită neapărat vinovăţia penală a celor acuzaţi.
Mulţi dintre ei au participat la ruinarea Ţării din prostie şi incompetenţă,
din lăcomie sau şantajaţi. Mai importantă decât stabilirea vinovăţiei este
trecerea celor implicaţi pe o linie moartă a vieţii noastre publice, punerea lor
în situaţia de a nu mai putea face rău cuiva. Combaterea anti-românismului nu
trebuie să producă victime nevinovate.
A scoate pe cineva din funcţii de decizie, de
guvernare, de răspundere politică, pentru vina sau suspiciunea întemeiată de a
fi participat la realizarea unor proiecte şi politici anti-româneşti este un
gest de legitimă apărare a societăţii româneşti. Astfel de persoane, aduse în
situaţia de a supravieţui social strict prin exersarea profesiei lor, nu pot fi
considerate victime ale combaterii anti-românismului. Numai aplicarea unor
sancţiuni penale poate genera asemenea situaţii. Acţiunea social-politică pe care
o avem în vedere se rezumă la epurări şi destituiri, şi se opreşte la poarta
tribunalelor și a penitenciarelor. Felul cum acestea vor aplica legea ţine
strict de organizarea Justiţiei. Iar ca naționaliști ne dăm seama cât de
imperios necesară este ca în România să funcționeze o justiție corectă și
independentă.
Problema poate cea mai grea este pusă de cei care
contestă realitatea anti-românismului ca fenomen cu urmări grave în viaţa
noastră de toate zilele. Nu sunt puţini scepticii şi „realiştii, lucizii”,
deseori ironici, care refuză pur şi simplu să ia seama la dovezile existenţei
active a anti-românismului. Nu este deloc exclus, ba este chiar foarte logic -
e vorba de logica răului!, ca în strategia anti-românismului să intre şi
preocuparea de a combate şi descuraja acţiunea de demascare a anti-românismului.
Scepticii care fac o profesiune de credinţă din a se îndoi de realitatea
anti-românismului trebuie să înţeleagă că se expun astfel unui risc major,
acela de a face, fără voia lor, jocul adversarilor, al inamicilor noştri.
În acest sens, relatez din experienţa mea momentul
când am descoperit cu stupoare că anti-românismul funcţionează ca strategie cu
consecinţe dintre cele mai palpabile, la nivelul existenţei unor oameni
nevinovaţi. Aveam cunoştinţă de anti-românismul, să zicem, al unor teorii
istorice, susţinute de unii istorici împotriva bunului simţ şi a numeroase
argumente istorice irefutabile. Cazul, bunăoară, al istoricilor care contestă
şi azi continuitatea şi vechimea noastră în Nordul Dunării. Aveam cunoştinţă şi
chiar oarecare înţelegere, compasiune mai exact spus, pentru acest soi de
mercenariat, care se rezumă totuşi la lumea ideilor, a teoriilor istorice. S-a
întâmplat însă ca imediat după 1990 să intru în posesia unor informaţii şocante
cu privire la nivelul infestării cu Sida a copiilor din România. Am aflat
astfel că, la acea dată, jumătate dintre copiii din Europa afectaţi de
teribilul virus erau copii din România. Ca senator în legislatura 1992-96 am
avut posibilitatea să adâncesc acest subiect, inclusiv prin sesizarea
S.R.I.-ului, dar şi prin discuţii cu specialişti, medici pediatri şi
micro-biologi, care s-au sesizat singuri şi din proprie iniţiativă au cercetat
cauzele care au dus la această situaţie.
Numărul mare de copii români bolnavi de Sida nu se
putea explica prin deficienţele sistemului nostru sanitar, cu nimic mai rău
decât cel din multe alte ţări europene, ca Ucraina, Bulgaria, Ungaria, Serbia,
să zicem. Am aflat astfel, atât dintr-un raport al S.R.I. nedat publicităţii,
cât şi din comunicatul de presă al unui institut de farmaco-biologie din Iaşi,
că îmbolnăvirea cu Sida a copiilor din România se produsese pe cale
artificială, premeditată, printr-o acţiune criminală a unor persoane din Ţară,
manevrate şi comandate din străinătate. Am înţeles că nu era greu, pentru
procuratură, să identifice măcar în parte persoanele implicate în această
acţiune criminală. Dezinteresul organelor de stat, sesizate de mine în acest
scop, m-a pus cel mai mult pe gânduri. Ba mai mult, institutul din Iaşi unde
s-au desfăşurat cercetările amintite a avut de suferit din partea
autorităţilor. Ulterior, dovezile desfăşurării în România a unor ample scenarii
şi strategii anti-româneşti s-au înmulţit. La fel şi dovezile că guvernanţii
noştri de după1990 erau şi sunt programaţi să nu reacţioneze faţă de aceste
pericole, ci mai degrabă să le oculteze.
Discreditarea și compromiterea ideii naționale la
români este o preocupare de căpătâi a strategiilor anti-românești. Sarcina
aceasta a intrat pe lista de preocupări specifice a unor organizaţii non
guvernamentale, de tipul G.D.S., care s-au bucurat de susţinerea autorităţilor,
a guvernelor ce s-au succedat după 1990. Nu întâmplător lista O.N.G.-urilor
care primesc subvenţii de la stat este secretă. Şi nu întâmplător printre
aceste O.N.G.-uri nu se află Uniunea Vatra Românească… O mulţime de publicaţii
au pus și ele umărul în acest sens. Pe faţă sau în mod disimulat, toate
posturile TV şi Radio participă la discreditatea ideii naţionale.
Cel mai mare rău îl fac ideii naţionale acele
organizaţii care se declară naţionaliste, patriotice, dar în fapt se folosesc
de propaganda naţionalistă pentru a dobândi pentru lideri felurite câştiguri şi
avantaje materiale sau politice, subordonându-şi cu cinism interesul public,
naţional. Veleitari ai ideii naţionale, patri(h)oţii de după 1990 au ştiut să
se strecoare la vârf în mai toate organizaţiile şi partidele politice cu
program naţionalist, şi să profite din plin pentru a-şi făuri o frumoasă stare
materială, eventual şi faima de luptător pentru cauza Neamului. Unii din
liderii acestor organizaţii au fost infiltraţi din afară în cadrul unui program
de diversiuni menite să discrediteze organizaţiile şi partidele naţionaliste.
Mă refer astfel în mod special la Uniunea Vatra Românească, la Partidul
Unităţii Naţionale a Românilor (P.U.N.R.) şi la Partidul România Mare (P.R.M.),
despre care ştiu destul de multe. În ciuda unor reuşite, a unei contribuţii
istorice a acestor organizaţii la salvgardarea unor interese româneşti majore
în momente de grea cumpănă, situaţia în care se află azi reprezentarea politică
a ideii naţionale este catastrofală. P.U.N.R. a fost desfiinţat de mai multe
ori prin trădare la cel mai înalt nivel, al preşedintelui. Iar PRM a ieşit din
Parlament prin greşelile repetate la acelaşi nivel, al preşedintelui. Din
aceeaşi pricină, a greşelilor preşedintelui PRM, în ciuda prezenţei sale în
Parlament în patru legislaturi, P.R.M. nu a reuşit niciodată să intre la
guvernare. Astfel că politica interesului naţional nu a avut acces la
guvernarea României. Dar trebuie spus că liderii PRM nu au refuzat anumite
avantaje personale de pe urma prezenţei P.R.M. în Parlament. La fel cum şi
lideri din P.U.N.R. nu s-au sfiit să profite, deseori în mod ruşinos, de pe
urma prezenţei P.U.N.R. în Parlament sau la guvernare. Din păcate, imensa
majoritate a membrilor P.R.M. şi P.U.N.R. nu au avut instrumentul politic,
democratic, prin care să impună în partid politica interesului naţional, ideea
pentru care cele două partide s-au înfiinţat şi, o bună perioadă de timp, au
activat.
Cunoaştem bine loviturile dinafară pe care cele două
partide naţionaliste le-au primit. Dar eşecul aproape total al ideii naţionale
în politica românească cade în primul rând în vina celor două partide, a
liderilor îndeosebi. Aceştia au ocupat pe eşichierul politic o anumită poziţie,
la care avea dreptul electoratul naţionalist, şi practic au trădat aşteptările
acestui electorat. Nu e întâmplător că printre cei 50% dintre românii care nu
se prezintă la vot, majoritatea sunt naţionaliştii care nu se regăsesc în
niciun program politic, în niciun partid!
Bilanţul politicii naţionaliste este atât de negativ,
de jalnic, încât niciun lider P.U.N.R. sau PRM nu are dreptul să ne amintească
şi partea bună a activităţii sale, reuşitele prestaţiei sale. Contează
rezultatul final, tristul adevăr că pe scena politică românească lipseşte cu
desăvârşire conştiinţa interesului naţional. Şi asta nu de ieri, de azi, ci de
ani de zile. În fond, această conştiinţă a interesului naţional nu produce
niciun efect politic important încă din ziua de 22 decembrie 1989… Este ziua în
care în România a fost abolit românismul ca politică de stat.
Esența proceselor social-economice din România de după
1990 o constituie așa zisa privatizare a economiei. În realitate nu s-a produs
numai privatizarea econmiei, ci și distrugerea economiei. Toată lumea vorbește
de jaful și hoția de după 1990. E adevărat că s-a furat enorm, ca niciodată în
istoria noastră. Dar nu înstrăinarea și schimbarea de proprietar produce
efectele cele mai dureroase, ci dispariția prin distrugere a rețelei de
irigații, a mii de kilometri de cale ferată, a sute de fabrici și uzine, a mii
de gospodării agricole colective etc.
Fac deosebire între hoțul care îmi intră în casă și
îmi fură de pe perete un tablou de valoare, pentru a-l vinde altcuiva sau
pentru a-l păstra, căci îi place! Pot spera, ca proprietar păgubit, că, mai
devreme sau mai târziu voi recupera tabloul furat. Am de-a face în acest caz cu
un hoț normal, aș zice chiar un hoț onorabil, stimabil, în comparație cu cel
care îți intră în casă și îți taie tablourile de pe perete, le distruge, de nu
mai ai ce alege din ele. Nu le ia cu el, ci pe nemernic îl interesează să te
lase pe tine fără niciun tablou! El nu fură ca să câștige ceva, ci ca să te
păgubească pe tine, cetățean român, pe tine, popor român! El nu este un hoț
ordinar, ci îți este dușman de moarte! Te urăște! Probabil că, dacă nu s-ar
teme de lege, te-ar ucide cu seninătate
Legea privatizării, care a dezlegat haitele de câini
nesătui, este opera a două persoane: Silviu Brucan și Petre Roman. Un fost
ministru al privatizării, dl Mircea Coșea, a povestit la O.T.V. cum a adus
Silviu Brucan proiectul legii 15 din 1991 și i l-a pus pe birou lui Petre
Roman. Evident, nu Silviu Brucan a stat să redacteze acel text, ci alții au
făcut această treabă, specialiști de marcă, care au știut cum să ne
îmbrobodească, să creeze aparența unei privatizări, iar în fapt să dea o lege a
distrugerii și a hoției. Este evident că avem de-a face cu anti-românismul unei
întregi structuri oculte, avându-l ca exponent public pe Petre Roman! Noi dacă
vrem acum să re-etatizăm, să naționalizăm tot ce am privatizat aiurea după
1990, constatăm că foarte puține obiective mai pot fi recuperate. Acolo unde au
fost cândva uzine și fabrici, acum este câmp gol, hale dezafectate sau cartier
de vile în construcție…
Prestația lui Petre Roman este exemplară pentru ideea
de anti-românism. Cine ar avea timp să se documenteze ar putea face un studiu
de caz elocvent în sensul celor de mai sus. Petre Roman, spre deosebire de alți
demnitari, nu a fost interesat de jaf, ci de distrugere. A mers personal în
diverse unități ale industriei de armament pentru a asista la casarea propriu
zisă a unor agregate de mare performanță, unele unice în Europa de Est. Părea
că Petre Roman trebuie să raporteze cuiva că a văzut cu ochii săi fărâmițarea
acelor mașini! Personal, eu unul am sentimentul că Petre Roman a lucrat după un
program de distrugere, cu o listă de obiective precise, pe care le-a urmărit
punct cu punct. Așa am interpretat informația că în ultima zi a prezenței sale
în fruntea Guvernului, când minerii îl căutau prin tot Bucureștiul să dea
socoteală pentru actele guvernării sale dezastruoase, Petre Roman și-a găsit
timp să se ocupe de destituirea directorului de la Arhivele Naționale!… De ce
trebuia acesta destituit? Pentru că era cunoscut ca un veritabil patriot, un
naționalist, care, dacă rămânea în post, nu ar fi permis prădarea arhivelor
naționale, dorită și în parte efectuată de cei care, puțin mai apoi, au început
să reclame așa zisul Holocaust din Transnistria, din România.
Bănuiala mea că Petre Roman a acționat în cadrul unui
program anti-românesc, foarte probabil de alții gândit (ceea ce nu exclude și
inițiativa personală…), mi-a fost întărită în mod decisiv de dezvăluirea de
către istoricul Gheorghe Buzatu a faptului că la încheierea celui de al II-lea
Război Mondial tatăl lui Petre Roman, cominternistul Valter Roman, a cărui
limbă maternă era maghiara, a făcut parte din grupul de bezmetici și ticăloși
care au încercat să-l convingă pe Stalin că singura soluție valabilă pentru
problema Transilvaniei ar fi ca aceasta să devină stat de sine statător. Cu
alte cuvinte, Valter Roman a gândit față de România în termeni mai dușmănoși
chiar și decât autorii Diktatului de la Viena. După mintea și inima lui Valter
Roman, România de după 1945 ar fi avut întinderea de dinainte de Primul Război
Mondial! În perfectă concordanță cu ce se hotărîse la al V-lea Congres al
Partidului Comunist din România, prin anii 1930, într-un cadru populat numai cu
tovarăși alogeni.
Când l-am cunoscut pe Petre Roman, în februarie 1990,
a încercat să mă convingă de taică-su, ce mare patriot a fost. L-am crezut, a
fost destul de convingător, mai ales că era căsătorit cu colega mea de catedră
Mioara Roman, pentru a cărei bună credință aș fi pariat oricât, cu oricine!…
Dacă într-adevăr, așa cum cred eu, Petre Roman, bine crescut și îndrumat de
taică-su, cunoscut ca agent KGB, a dus o activitate anti-românescă conștient
asumată, ca agent al anti-românismului KGB-ist sau de altă sorginte, sunt sigur
că Mioara Roman nici azi nu știe nimic de această poveste urîtă, mizerabilă.
Sunt însă prea multe coincidențe, prea multe circumstanțe incriminatorii, ca să
credem că Petre Roman a acționat atât de contrar intereselor românești din
incompetență sau iresponsabilitate. Nu se explică prin incompetență sau
iresponsabilitate ascensiunea sa fulgerătoare din decembrie 1989! Ci numai prin
apartenența la structurile anti-românești care au organizat lovitura de stat
prin care au fost readuși la putere comuniștii cominterniști sau fiii acestora,
aflați dintotdeauna sub ascultarea Moscovei bolșevice. Iar când spun Moscova
bolșevică denumesc o entitate profund anti-românească, dar și anti-rusească.
Despre anti-românismul individului Petre Roman mai
găsim o confirmare: Petre Roman a susținut, ca președinte al Senatului,
oficializarea în România a cuvîntului rom (sau rrom). Acest cuvînt intră într-o
paronimie supărătoare și inadmisibilă cu cuvintele român și roman, atât de
importante pentru conștiința noastră identitară. Nu este Petre Roman atât de
dobitoc (sic!) încât să nu-și fi dat seama că acest cuvînt trebuia evitat, dacă
nu chiar interzis în lumea românească. Prin gestul său atât de potrivnic, la care
nu a fost împins de nimeni, Petre Roman își dovedește adversitatea nu numai
față de lumea românească, ci și o jenantă indiferență, poate chiar ranchiună,
resentimente etc, față de numele pe care tatăl său și l-a luat ca să-și ascundă
originea ne-românească. De la Neulander la Roman. Altminteri, insistența cu
care mass media a folosit și susținut cuvîntul rom este o dovadă dintre cele
mai spectaculoase privind existența unor scenarii și strategii anti-românești.
Înlocuirea cuvîntului românesc țigan, vechi de sute de ani, prin cuvîntul
inventat rom, este o dovadă jalnică de colaborare a ziarștilor și publiciștilor
români la scenariile anti-românești. În mod normal mass media trebuia să
reacționeze împotriva folosirii cuvîntului rom. Numai cu sprijinul unui astfel
de scenariu se putea impune un cuvînt atât de nepotrivit pentru limba română.
În limba lor țiganii își pot spune oricum, dar în limba română țigan este
numele lor!
Cum numele pe care îl poartă Petre Roman nu îl
reprezintă propriu-zis, nu-i aparține, nu ne mirăm că îi este indiferentă
descalificarea numelui său, a numelui de roman și român prin confuzia cu rom.
Altminteri, lansarea în circuitul internațional a etnonimului rom, se pare că o
datorăm altui evreu, american, care a inventat pur și simplu acest cuvînt în
urmă cu câteva decenii. Împotriva cui?
Firește, se pune întrebarea de ce atâta ură împotriva
noastră, a românilor. La fel se întreba și Nicolae Iorga, în 1940, stupefiat de
crimele săvârșite de evrei împotriva românilor în Basarabia intrată din nou sub
cizma moscovită: „De ce atâta ură?” De ce ne urăsc atât de tare unii evrei,
unii maghiari, unii ruși etc? Atât de tare încât organizează servicii și
structuri operative plătite cu bani grei pentru a provoca suferințe și pagube
cât mai mari neamului românesc… Noi, românii, cel puțin după câte știu eu, nu
avem asemenea servicii și preocupări! Ne vine chiar greu să credem că există
serviciile pomenite mai sus, dar să mai organizăm și noi altele, simetrice, în
replică?!
Anti-românismul este un subiect ocolit de politicieni
și istorici. Din păcate, ignorându-l, anti-românismul nu încetează de a mai
exista și de a-și produce efectele.
Ce-i de făcut?
Metodic privind lucrurile, ar fi de făcut pașii
următori:
(a) Informarea opiniei publice cu privire la aceste
activități anti-românești, dezvăluirea lor, în măsura în care sunt cunoscute și
aparțin istoriei. Pentru activitățile anti-românești aflate în derulare, de la
caz la caz, vom aprecia oportunitatea punerii lor în discuție publică. Trebuie
făcută deosebirea între atitudine anti-românească și politică anti-românească.
Atitudinea este personală, a individului care are anumite motive, legate de
persoana și viața sa, pentru a-i antipatiza pe români. Politica este a unor
structuri impersonale, a unui stat, eventual. Mai exact, a unui guvern!
(b) Identificarea cauzelor care determină această
politică anti-românească. Este important să punem în discuție publică aceste
cauze, pentru a aprecia în mod obiectiv cât de justificată este reacția
„răzbunătoare”, vindicativă a ne-prietenilor noștri. Bunăoară, în cazul
anti-românismului maghiar, o evaluare publică și lucidă a contenciosului
ungaro-român din această perspectivă, a ceea ce avem să ne reproșăm unii
altora, ar detensiona mult relațiile dintre noi și maghiari.
Cel mai ușor îmi este să înțeleg resorturile
anti-românismului cominternist. Contrar a ceea ce se vehiculează pe toate
posturile TV, în toată presa etc., unde se vorbește de penuria de disidenți din
România comunistă, eșecul experimentului comunist de factură bolșevică,
leninist-stalinistă, se datorează în mare măsură românilor. De la Ionel
Brătianu, cel care a lichidat primul stat bolșevic născut prin export de
revoluție, statul bolșevic ungar al lui Bela Kun, trecând prin legionari, care
au creat cel mai puternic partid cu program anticomunist, și terminând cu
Ceaușescu, cel care „a întinat idealurile” cominterniste, transformând
internaționalismul proletar în comunism naționalist (sau național-comunism),
românii au dat comunismului leninist cele mai grele lovituri. Nu cu program
anti-cominternist, asumat doctrinar, conștient, ci doar prin simpla și
suficienta afirmare a sinelui național, a ceea ce documentele de partid numeau
cu emfază specific național.
Funciar, noi românii suntem un popor conservator,
persiflăm naivitatea celor care speră ceva de la schimbarea domnilor, a
stăpânilor. Bucuria nebunilor!, spune zicala românească. Nu ne ambalăm ușor și
nu credem vânzătorilor de iluzii. Opoziția și rezistența la comunism, corect
evaluată, se pare că la noi a fost cea mai autentică. Dar cine este dispus să
ne recunoască acest merit?! Nici măcar noi înșine, prin politologii cu care
ne-am pricopsit. Din multe puncte de vedere, noi am fost ciotul în care s-a împiedicat
alaiul cominternist. Din păcate, cominternismul este în primul rând opera unor
evrei, a unor structuri evreiești! Nu este opera poporului rus, sovietic!
Astfel că anti-românismul cominternist este deseori resimțit și chiar practicat
ca anti-românism evreiesc! Anti-românism provocat de rolul important jucat de
români în falimentarea proiectului cominternist.
Ne poartă pică și sioniștii! Îi consider sioniști
(avant la lettre?) și pe evreii care au clocit planul de a institui statul
Israel pe meleagurile noastre, pe un teritoriu care îngloba o bună parte din
ceea ce se cheamă și se știe a fi Pămîntul Românesc. A existat acest proiect
dement, la care evreii au început să lucreze după 1829, și nu puține eforturi
evreiești s-au depus în acest sens. În mare parte, acest proiect explică
masivul exod evreiesc de pretutindeni spre Moldova și Basarabia, spre România.
Acest proiect a stârnit și reacția românilor, probabil neașteptată,
surprinzătoare pentru strategii sioniști, care apreciaseră încă de pe atunci că
„mămăliga nu explodează”! S-au înșelat, și vina nu este a noastră că am
reacționat, iar această reacție nu le-a convenit!
Reacția stârnită printre români de proiectul nesăbuit
al liderilor evrei a fost extrem de benefică pentru consolidarea românismului,
a identității noastre naționale. Într-un fel, ar trebui să le fim recunoscători
extravaganților evrei care au conceput acest plan atât de nerealist! Din păcate
însă, de pe urma lor mulți români au avut de suferit, iar bilanțul acestor
suferințe nu ar strica să fie făcut vreodată public, măcar acum, când vechiul
proiect pare a reveni în actualitate sub forma, și mai dementă, a doctrinei
diasporiste, potrivit căreia evreii de origine europeană din Israel ar trebui
să revină în țările de unde au plecat. Urmând ca în Israel să rămână numai
evreii proveniți din țările Orientului Mijlociu
Numărul mare de evrei care s-au aciuat în România în
perioada 1830-1940 are și această explicație: evreii au fost sfătuiți și
sprijiniți de Cahal, de liderii lor, ca să se stabilească în România în vederea
instituirii statului iudaic… Erau în România 2.000.000 (două milioane) pe la
1940, în vreme ce în Bulgaria erau numai 8.000 (opt mii)!… Revenirea evreilor
în România nu poate fi o decizie unilaterală și nici una la nivel
guvernamental! În principiu, nu există niciun motiv demn de a fi luat în seamă
pentru revenirea evreilor plecați să-și afle patria în Israel. Ceea ce e de
așteptat din partea evreilor este ca în mod oficial și solemn să ceară iertare
pentru suferințele provocate românilor de-a lungul ultimilor 150 de ani!
(c) Combaterea sistematică a anti-românismului, prin
proiecte și programe ad hoc concepute, prin participarea clasei politice și a
societații civile, va fi etapa finală, cu o durată greu de apreciat acum, dar a
cărei demarare nu mai poate fi întârziată, măcar din partea noastră, a
oamenilor „de bine”, din afara clasei politice.
Ion Coja, Buriaș, august 2010
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu