miercuri, 31 iulie 2024

MARIAN ILIE - Qvo vadis, Homine?

 



SHOCKING:

Conservative Leaders UNITE Against Paris Olympics

 

Ecourile la ceremonia deschiderii JO de la Paris (v., mai jos, traducerea articolului din presa americana conservatoare) vizeaza indirect si literatura.  Parafrazand, putem spune ca si progresistii din toate tarile se unesc - conform sloganului de altadata al proletarilor...

La intrebarea Qvo vadis Domine? iisus i-a raspuns lui Petru: Eo Romam iterum crucifigi. Tu, Omule, incotro si pentru ce - Qvo vadis, Homine?

De notat ca, in arta spectacolului, stilul/curentul drag consta in expunerea ostentativa, exagerata a genului. Mie dragul asta nu mi-e deloc drag. Marian Ilie

 

 


Tabloul „Cina cea de taină” din deschiderea Jocurilor Olimpice de la Paris stârnește controverse

 

Ei bine, oameni buni, se pare că organizatorii Jocurilor Olimpice de la Paris au decis să condimenteze puțin lucrurile, și nu într-un mod care să dea bine pentru mulți dintre frații noștri conservatori. Imaginați-vă că „Cina cea de taină” a lui Leonardo da Vinci primește o schimbare de look în stilul /drag/ la ceremonia de deschidere.

 

Şocant? Pariezi. Important? Absolut. Nu este vorba doar despre o performanță controversată; este vorba despre lupta continuă pentru valorile tradiționale într-o lume din ce în ce mai seculară. Așadar, lua-ți-vă ochelarii de lectură și haideți să ne aruncăm în această controversă de dimensiuni olimpice, care i-a făcut să ia poziție pe toți, de la Elon Musk până la preotul paroh local.

 

Ceremonia de deschidere a Jocurilor Olimpice de la Paris a inclus o scenetă cu un tablou asemănător cu „Cina cea de taină”, dar cu o întorsătură care a stârnit un scandal în cercurile conservatoare. Politicienii de extremă dreapta, liderii religioși și personalitățile publice și-au exprimat indignarea, susținând că spectacolul i-a insultat pe creștini și a depășit o limită în ceea ce privește sensibilitatea religioasă.

 

Tabloul, care făcea parte dintr-un spectacol mai amplu, includea elemente /drag/ și interpretări moderne pe care unii le-au văzut ca o batjocură a imaginii creștine sacre. Criticii susțin că o astfel de afișare la un eveniment global precum Jocurile Olimpice arată o nerespectare a credințelor și tradițiilor religioase.

 

Printre cei care și-au exprimat dezaprobarea s-au numărat mogulul tehnologiei Elon Musk, personalitatea mass-media Piers Morgan și jucătorul NFL Harrison Butker. Criticile lor au variat de la a numi interpretarea lipsită de respect până la întrebarea de ce simbolurile creștine au fost vizate pentru o astfel de reinterpretare.

 

Marion Marechal, un politician francez de extremă dreaptă, a fost deosebit de vocală în condamnarea ei, afirmând că folosirea „Cinei celei de Taină” în acest context a fost o insultă deliberată la adresa creștinilor. Pe de altă parte, unele voci, precum interpretul drag Le Flip, au lăudat includerea LGBTQ+  în cadrul reprezentării .

 

În fața criticilor tot mai mari, organizatorii Jocurilor Olimpice de la Paris și-au cerut scuze pentru orice ofensă cauzată de scenetă. Ei au clarificat că intenția nu a fost să lipsească de respect credințele creștine și au explicat că spectacolul a fost de fapt inspirat de zeul grec Dionysos, nu de „Cina cea de Taină”.

 

Acest răspuns, însă, nu a făcut nimic pentru a înăbuși controversa, mulți punând la îndoială oportunitatea unor astfel de spectacole la un eveniment sportiv internațional care își propune mai degrabă să unească decât să divizeze.

 

Controversa pe marginea acestui spectacole în cadrul ceremoniei de deschidere olimpica ridică întrebări importante cu privire la echilibrul dintre expresia artistică și sensibilitatea religioasă în spațiile publice. De asemenea, evidențiază tensiunile culturale existente între valorile tradiționale și ideologiile progresiste, în special în societățile occidentale.

 

Pe măsură ce dezbaterea continuă, este clar că acest incident va avea probabil ramificații dincolo de Jocurile Olimpice. Poate influența deciziile viitoare cu privire la reprezentările culturale în evenimente internaționale și poate reaprinde discuțiile despre rolul simbolurilor și credințelor religioase în sfera publică.

 


Comentarii

 

Filmuletul video, despre tablou: Un dezgustator gunoi  (a disgusting garbage)

Kyle Becker [@kylenabecker]:

Jocurile Olimpice de la Paris din 2024 au devenit complet distopice.

Ceremonia de deschidere a fost plină de batjocură transgen*r despre Cina cea de Taină, idolul Vițelului de Aur și chiar Calul Palid din Cartea Apocalipsei.

Jocurile Olimpice au arătat clar că telespectatorii creștini nu sunt bineveniți.

 

C Spire [@CSspire]:

Am fost șocați de batjocura de la Cina cea de Taină în timpul ceremoniilor de deschidere a Jocurilor Olimpice de la Paris. C Spire va elimina reclamele noastre de la Jocurile Olimpice.

 

 

Sursa: MARIAN ILIE








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu