joi, 29 noiembrie 2012

Scrisoare de mulţumire



Lansarea celor două cărţi ale mele ,,Între două lumi” şi ,,În două lumi-interviuri” în comuna natală, în chiar ziua împlinirii a 60 de ani, prin inițiativa Editurii Muşatinia, din Roman, a distinsei doamne Emilia Ţuţuianu şi a domnului Dorin Dospinescu, cărora le aduc sincere şi calde mulţumiri, a fost pentru mine o surpriză extrem de plăcută şi o mare bucurie. Bucuria s-a transformat într-o veritabilă încântare luând cunoştinţă de modul în care ,,am fost primit” de oficialităţile comunei Puiești în frunte cu primarul ei domnul Costel Moraru, de profesorii, elevii, localnicii participanțí la activitatea culturală. Moldovenii mei s-au întrecut şi de această dată în ospitalitate, bună organizare şi dăruire faţă de actul cultural şi faţă de mine personal.
Mulţumiri speciale primăriei din Puieşti, domnului primar Costel Moraru pentru generozitatea de a-mi acorda Diploma de Excelenţă şi pentru minunatele cuvinte adresate: ,,Numele lui Ben Todică a ajuns cu bine, aici în satul în care s-a născut. S-a întors Acasă!… Mulţumim doamnei Emilia Ţuţuianu şi scriitorului Petruş Andrei pentru că ne-au dăruit această sărbătoare comunei noastre. Avem în comună un centru educațional pentru preșcolari, modernizat printr-un proiect european care va fi terminat în anul 2013… Ar fi o mare onoare pentru noi ca această instituţie să poarte numele lui BEN TODICĂ. Ar fi un început pentru întoarcerea Acasă a scriitorului Ben Todică.”
Mă onorează această distincție, diploma de excelenţă şi acordarea numelui meu unui lăcaş de învăţământ al copiilor din fragedă copilărie, de când încep a se pune bazele educaţiei şi instrucţiei lor. Pentru aceasta țin să mulţumesc din suflet atât Primăriei din Puiești și domnului primar Costel Moraru personal, doamnei Emilia Țuțuianu, directoarea Editurii Mușatinia, inițiatoarea prezentării cărților mele la Puiești cât şi domnului scriitor Petruș Andrei pentru implicarea în derularea  acestui eveniment.
Cine s-ar fi gândit vreodată la o asemenea cinste făcută mie? Mărturisesc faptul că am primit aceste veşti cu suflet de adevărat creştin, cu lacrimi sincere pentru iubirea primită, aducând slavă Domnului şi rugă pentru cei care sfinţesc acele locuri minunate. M-AM REÎNTORS PENTRU O CLIPĂ ÎN SATUL MEU, UNDE ÎN URMĂ CU 60 DE ANI ERAM SCĂLDAT ÎN SFÂNTA CRISTELNIŢĂ A  BISERICII SATULUI. M-am întors ACASĂ şi e adevărat că nicăieri nu-i mai bine ca ACASĂ.
Prin această scrisoare, mai doresc să-mi exprim gratitudinea şi recunoştinţa pentru modul cum a fost organizată prezentarea cărţilor de către Editura Mușatinia la Biblioteca ,,Felix Aderca” din comuna Puiești, pentru cuvintele frumoase la adresa mea şi a lucrărilor mele ,,Între două lumi” și ,,În două lumi - interviuri” de către vorbitorii prezenţi și domnului profesor Petruş Andrei mulțumiri pentru deosebita implicare alături de doamna Emilia Țuțuianu, inițiatoarea acestui proiect cultural.
Autorilor, care au scris articole despre mine şi cele două volume ale mele în Revista MELIDONIUM online, mulţumirea, stima şi preţuirea mea. Apreciez sincer maniera şi stilul elevat de elaborare a textelor, comentariile pertinente, aprecierile calde şi prietenoase. Mă bucur sincer că am primit un cuvânt de binecuvântare şi apreciere din partea Preasfinţitului dr. Ioachim Băcăuanul, Episcop al Arhiepiscopiei Romanului şi Bacăului, Vavila Popovici, Ion Ionescu Bucovu, Adrian Erbiceanu, Florentina Niţă, Nicolae Ciobanu, Iulia Roger-Barcaroiu, Andrei Petruş, Constantin Tomşa, Maria Rugină,  m-au onorat cu scriitura domniilor lor. Apreciez eforturile doamnei Emilia Țuțuianu depuse la lansarea cărţilor de la Puieşti şi prin intermediul revistei MELIDONIUM online.
M-au impresionat şi prezentarea aprecierilor apărute în revista Melidonium ale criticilor Petruş Andrei şi Constantin Tomşa, precum şi a imaginilor din Iezer cu fotografii şi imagini video cu satul, oamenii minunaţi, biserica, clopotul şi casa părintească, pline de o valoare sentimental inestimabilă pentru mine, materiale fotografice și video realizate de coordonatorul Editurii Mușatinia din Roman, domnul Dorin Dospinescu. Şi din nou am plâns ca un copil care şi-a regăsit părinţii…
Vă mulţumesc onorată comunitate, domnule primar Costel Moraru, onorată doamnă Emilia Ţuţuianu, domnule Dorin Dospinescu pentru profesionalism, tuturor celor care s-au exprimat atât de generos la adresa mea, pentru dragostea şi spiritul românesc pe care l-am simţit şi trăit în acea zi, care va rămâne memorabilă pentru mine.

Respect şi admiraţie pentru gândul bun
Mulţumiri frăţeşti,
Ben Todică





Un comentariu:

  1. DRAGA PRIETENE SI FRACE BENULE,

    SCRISOAREA DE MULTUMIRE, adresate de tine tuturor celor dragi din locurile tale natale, mi-a umplut si mie ochii de lacrimi.

    Zilele astea am avut drumuri si eu pe la Land Office- Sydney , sa-mi intocmesc apoi - testamentul/will-ul, actu de Titlu de Proprietate, etc, sa nu las incurcaturi de rezolvat copiilor mei dupa ce merg si eu la Judecata celui Mare si Drept in Ceruri. DAR, revenind la computer, am gasit cele mai frumoase si meritorii aprecieri facute dumitale tocmai din glia din care te-ai nascut! Acolo, da, sunt OAMENI AI ROMANIEI MARI ai Iubirii Culturii si Sangelui. Stii, tot asa m-am bucurat cu ani in urma cand la Oradea, a decedat poetul si omul de Cultura Viorel Horj, si tot satenii lui din satul sau natal bihorean, Draganesti, au dat scolii din sat numele lui Viorel Horj, ca respect si istorie. MARE E RASPLATA DUHULUI SFANT!

    CU DRAG SI MEREU (Vesnic) ALES RESPECT - IOAN MICLAU "GEPIANUL"

    RăspundețiȘtergere